2021-07-06, 20:39
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Det är inte jag som myntade det uttrycket det var Christopher Hitchens, the ghoul of Calcutta.
Måste du verkligen ta efter honom då?
Citera
2021-07-06, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
Måste du verkligen ta efter honom då?
Japp, det är få personer jag beundrar inte i allt så klart men det mesta.
Citera
2021-07-06, 22:49
Medlem
Citat:
Men enligt vem gör katolska kyrkan mest dåliga saker?
Den kommer att finnas kvar så länge som dess medlemmar vill ha den kvar.
Det är klart de hotar folk på regelbunden basis med helvetet vilket du mycket väl vet.
Citera
2021-07-08, 14:01
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Det är klart de hotar folk på regelbunden basis med helvetet vilket du mycket väl vet.
Jag måste nog säga att du överdriver där.
Det kanske var sant förr i tiden, men det är knappast så nu.
Citera
2021-07-08, 15:04
Medlem
Citat:
Jag måste nog säga att du överdriver där.
Det kanske var sant förr i tiden, men det är knappast så nu.
Ånej, de vet vad som fungerar på vidskepliga människor speciellt föräldrar till barn som har blivit skändade alternativt bannlysning. En fråga du har uppenbarligen inga problem med den utbredda pedofilin som dessa skithögar sysslar med, vad andra hemskheter som denna förbrytarorganisation sysslar med har du inga problem med?
Citera
2021-07-09, 17:27
Medlem
Caloviuss avatar
Motgift mot den kristna antikatolicismen är att påven (Antikrist) fortsätter att utöva sitt ämbete, vilket han gör och ska göra tills Kristus kommer tillbaka och gör slut på hans välde (påvedömet).
Sittande Antikrist är f.ö. sjuk i buken men känner sig efter operation bättre och avser att dela ut en "välsignelse" från sjukhuset på söndag:
https://www.breitbart.com/news/pope-...after-surgery/
Citera
2022-06-25, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YlvaVe
Ja, det är ju tur att pedofili inte förekommer inom den katolska kyrkan.

Har någon sagt att Katolska Kyrkan är fri från synd?

Citat:
Ursprungligen postat av YlvaVe
En bra början vore att göra er av med alla våldtäktspräster, kompensera alla mödrar och barn som skilts åt, utreda varför så många nunnor på barnhemmen var sadister, och förklara varför kyrkan behöver en påve och en himla massa pengar.
Med anledningenb till din inlägg måste jag varna för två saker: Katolska Kyrkan tar människors skuldspresumtion på allvar så inga förhastade beslut bör eller kommer att tas, och Kyrkan har en ledande biskop för att Jesus har förordnat det så.

Att "sadister" skulle vara överrepresenterade bland nunnor på barnhem är inte på något sätt belagt, men visst det kan undersökas om så är fallet.

Att kyrkan skulle vara stenrik är något som tillhör den protestantiska mytologin. Inga belägg, bara snack.

Från din inlägg tolkar jag som om du anser att antikatolicism är justifierat av de påstådda synderna du nämner, är det så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in