2019-08-13, 22:32
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cetonix

Skulle inte förvåna mig om båda dessa organisationer kommer göra ett positivt uttalande om den andre innan man kör vidare med sin grej.

Skulle förvåna mig mycket om detta hände. Vi får se vem av oss som får rätt.
Citera
2019-08-13, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyarlahotep
Gick ju väldigt bra när nazister sist försökte sig på ”Revolution i folkhemmet”. Två döda grisar och gol vid första förhöret!

Men kör på, finns säker mycket tid på klabbes gård. Både för vapenträning, fylla, tjack och manlig gemenskap.

Vänsterpartiets gullegrisar slog sönder Göteborg, blev inte så lyckat heller.

NMR är en politisk organisation. Det nya NS är uppenbarligen inget annorlunda. Vänsterns dröm om korkade "nazist attacker" kommer inte gå i uppfyllelse. Istället kommer extremvänstern få storstryk som vanligt när de möter nationella i ungefär jämna odds på gatan
Citera
2019-08-13, 22:41
Medlem
JC1916s avatar
Glöm inte att dessa herrar har en liten förkärlek till paramilitära grupperingar, låt säga Nordirland. Dessutom har de, faktiskt, en större gnutta humor. Vad är det bästa dom vet? Trolla!

Det här är en PR kupp, och snart kommer vi inse att NMR blir NS Sinn Fein, och NS blir NMRs PIRA.

Eller så har det bara skurit sig rejält.
Citera
2019-08-13, 23:01
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Gick ju väldigt bra när nazister sist försökte sig på ”Revolution i folkhemmet”. Två döda grisar och gol vid första förhöret!

Men kör på, finns säker mycket tid på klabbes gård. Både för vapenträning, fylla, tjack och manlig gemenskap.

Krävs ju viss planering och uthållighet.
Citera
2019-08-13, 23:07
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedevilmademedoit
Lejon är ett inom heraldik oerhört vanligt förekommande motiv i allsköns vapen, och NS efterliknar ej - varken till färg eller form - det lejon som NU använde sig av.

Båda är ett stående heraldiskt lejon vänt åt vänster. Det ena gult på mörkgrön botten och det andra "guld" på svart botten. Inte lika? Skillnaden är att det ena lejonet har en krona.
Citera
2019-08-13, 23:11
Medlem
Nyarlahoteps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Båda är ett stående heraldiskt lejon vänt åt vänster. Det ena gult på mörkgrön botten och det andra "guld" på svart botten. Inte lika? Skillnaden är att det ena lejonet har en krona.

Symbolen har sionistiska rötter dessutom...
Citera
2019-08-13, 23:12
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Nationell ungdom var före med lejonet. Läs tidigare inlägg. Troligtvis kommer NS köra ungefär samma linje som glansdagarna med Klabbarparn. Dvs mer fokus dricka öl/ta tjack och leka med ärtbössor. Kanske bondens dag införs igen? Jimmy Andersson från schlätta hänger väl med klasse som gammal dräng förmodar jag? Han behöver ju dessutom rätt mycket hjälp på gården, någon hjälp från sin feta flickvän blir det nog inget av.

Jag ser bara två olika varianter på "runor" när jag googlar dem, inget lejon.
Citera
2019-08-13, 23:21
Medlem
Nyarlahoteps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Jag ser bara två olika varianter på "runor" när jag googlar dem, inget lejon.

Det är detta lejon (se Expoartikeln) Första bilden. Är samma lejon men utan armborst i NS vapen. Så jag hade lite fel när jag sa att det samma som Nationell Ungdoms. Dock är färgschemat samma. Återfinns i aktivisthandboken vet jag. Och här är ett youtubeklipp där en flagga återfinns i bakgrunden.

https://m.youtube.com/watch?v=o-xyOaWKniM

https://expo.se/ledare/2003/10/svens...k-konspiration

Så känns som Klabbarparn verkligen vill dra tillbaka tiden. Make NMR great again (fast utan NMRs hanrejfalang då)
Citera
2019-08-13, 23:21
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Symbolen har sionistiska rötter dessutom...

Jag tror de inspirerats av Stora Riksvapnet, Bjälboättens vapen
Citera
2019-08-13, 23:31
Medlem
Ustyugov3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JC1916
Det här är en PR kupp, och snart kommer vi inse att NMR blir NS Sinn Fein, och NS blir NMRs PIRA.

Hade helt klart varit häftigt.

Men det kommer tyvärr inte att hända.
Citera
2019-08-13, 23:32
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Det är detta lejon (se Expoartikeln) Första bilden. Är samma lejon men utan armborst i NS vapen. Så jag hade lite fel när jag sa att det samma som Nationell Ungdoms. Dock är färgschemat samma. Återfinns i aktivisthandboken vet jag. Och här är ett youtubeklipp där en flagga återfinns i bakgrunden.

https://m.youtube.com/watch?v=o-xyOaWKniM

https://expo.se/ledare/2003/10/svens...k-konspiration

Så känns som Klabbarparn verkligen vill dra tillbaka tiden. Make NMR great again (fast utan NMRs hanrejfalang då)

Jaha många har alltså haft ett lejon i den sfären, men det kanske är samma personer som haft alla dessa organisationer?

(Men jag ser inte riktigt kopplingen mellan den gamla judiska symbolen och Bjälboättens vapen, det är nog bara Expos önsketänkande. Wikipedia gör inte den kopplingen https://en.wikipedia.org/wiki/Lion_(heraldry)#History ).
Citera
2019-08-13, 23:42
Medlem
Operationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Jag skrev inte att vi skall bli som judarna.
Utan ta lärdom av dem utifrån vad vi kan använda.
Etnisk nepotism när det kommer till att samverka.
Dem är oerhört framgångsrika att skapa föreningar, tankesmedjor och kapital. Kapitalintensiva personer.
Det finns 2000 dollarmiljonärer i världen.
Hur många av dem tror du hade velat ge pengar till NMR? Just det, inga.
Utan kapital kan man inte bygga en rörelse.
Helt rätt!

Men problemet är att Nationalismen är idealistisk. Det innebär att de flesta nationalister är känslostyrda, och när du säger att de borde tjäna massa pengar protesterar de och kommer med irrationella känslostyrda argument, som att pengar är lika med "ondska" och att tjäna mycket pengar är "att bli jude och gå över lik". Samma sorts personligheter tycker att det är viktigt med "ära" osv. Nationalisternas rike tillhör inte denna världen.

Om du ser på Nationalismen som en sorts Manikeism, eller Gnosticism, så förstår du lärans svagheter: "Den materiella världen är ond" etc.

Sedan finns det personer inom den nationella rörelsen som inte är primärt idealistiska, exempelvis många ledare är sekundärt idealistiska men använder idealistiska argument för att locka till sig följare som är primärt idealistiska.

Trots ideologins manikeistiska karaktär finns det allt fler nationalister som är tankestyrda istället för känslostyrda, som är rationella eller superrationella och som diskuterar dialektiskt med varandra istället för känsloretoriskt osv. Människor som förstår att det är viktigt att tillhöra en stark grupp, och vill skapa en sådan baserad på gener.

Sådana människor är kättare inom Nationalismen, och går emot läran, eftersom läran hyllar "ära" och andra icke-materiella ting som bara finns i fantasin.

Det som händer nu i världen, måste hända även inom Nationalismen. Vi ser det varje dag, inte minst genom populärkulturen. Människorna delas upp, precis som i Auschwitz. Två vägar, fast denna gång är alla fria att välja. Valet vi står inför är mellan Fantasy och Science-fiction. Mellan Harry Potter och Paul Muad'Dib. Mellan Platon och Aristoteles. Mellan känsloretorik och dialektik. Och mellan en primärt idealistisk eller en primärt materialistisk världsåskådning.

Så länge som nationella organisationer väljer Fantasy kommer de materiella framgångarna att utebli. Och då är det naturligt att nya organisationer som NS bildas. Låt oss hoppas att NS blir ett steg närmare Science-fiction än de existerande alternativen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in