2019-08-12, 05:36
Moderator
Arne.Ankas avatar
Samsung galaxy xcover3 med android6 används mest som musikspelare och surfmaskin i hemmet inget simkort, skärmtangentbordet lyser med sin frånvaro, idag skulle jag skriva in sökord i firefox och tvingandes använda mikrofonen för hur jag än tryckte fick jag aldrig upp skärmtangentbordet.

Var i helvete har skärmtangentbordet tagit vägen?
Mvh A.A
Citera
2019-08-12, 05:47
Medlem
Datormuss avatar
Om du verkligen inte kan få fram tangentbordet så gör en återställning på luren, är det bara i FF så ominstallera den appen.
Citera
2019-09-06, 21:32
Moderator
Arne.Ankas avatar
Det är inte bara firefox som bråkar, tangentbordet saknas även i google's egna appar som chrome youtube och maps så felet bör vara i operativsystemet, frågan är hur fan fixar jag dfet utan att återställa telefonen?
Citera
2019-09-06, 23:54
Medlem
Raggarspinns avatar
Ingen aning var ditt skärmtangentbord tagit vägen. Men kolla under inställningar –> Språk och tangentbord/inmatning om det finns något aktivt tangentbord. Eller installera ett annat, själv använder jag xperia på min samsung tab.
https://www.apkmirror.com/apk/sony-m...eria-keyboard/
https://www.apkmirror.com/apk/samsun...sung-keyboard/
Citera
2019-09-07, 03:20
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarspinn
Ingen aning var ditt skärmtangentbord tagit vägen. Men kolla under inställningar –> Språk och tangentbord/inmatning om det finns något aktivt tangentbord.
Nope "samsung-tangentbord" är utgråat och händer inget när jag trycker, google röstinmatning kan jag stänga av o på inga problem.
Citera
2019-09-07, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Nope "samsung-tangentbord" är utgråat och händer inget när jag trycker, google röstinmatning kan jag stänga av o på inga problem.

Någonting magiskt har gått sönder. Vill du inte göra full återställning så skulle jag rekommentera att du installerar ett 3part tangentbord och väljer som aktivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in