• 2
  • 3
2020-02-17, 07:20
Bannlyst
Har du fått en avdelning för dej själv, så skall ts sitta där du sitter. Då är du farlig för allmänheten skall vara inlåst på den idiotanstalt du sitter på.
Citera
2020-02-17, 07:30
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Kan du inte gömma dig i botten av den "rullande tvättkorgen" och lägga några lakan över dig.
Sen när "tvätt-gubben" kommer, så knuffar han ut dej till sin tvätt-lastbil, utan att veta om att du ligger i korgen.
Funkar... Jag har sett det flera ggr på TV

Sen när han öppnar flaket på sin tvätt-lastbil, så hoppar du snabbt ur och kutar iväg.

Sen smyger du till en hamn som har ett fartyg som skall till Amerika.
När mörkret lägger sig så hasar du dig över till fartyget via en förtöjnings-tamp (rep) och gömmer dig i lastrummet.
Detta funkar också... Finns flera filmer som dom gjort såhär.
14 dagar senare så är du i Amerika.
Sen gör du bara samma sak fast tvärtom, för att ta dej av fartyget.
Vips så är du i Amerika.
Men, varför vill du till det sket-landet.?

Citat:
Ursprungligen postat av solvind
Har du kommit iväg än?
Antagligen. Han verkar inte ha tillgång till internet längre.
Citera
2025-07-26, 14:59
Medlem
Enda sättet är att sköta dig så pass att du får gå med på promenaderna. Spec. om någon äldre vårdare är med för de springer aldrig efter.
Annat alt. är också att sköta sig så pass och anmäla sig frivillig att gå med personal till kiosken el. affären åt alla pat. på avd. Förmodar att alla inte har det så nuförtiden men senast jag låg inne på slutenvård 2012 var det så både i Falköping och Göteborg.

Efter motion på recept trenden var de besatta av promenader för patienter på slutenvård.

Men jag anar att ditt inlägg är bluff för hade du privilegier att använda dator på arbets terapi'n etc så hade du fått gå på promenaderna.
På avd. 369 (LARO), östra Sjukhuset Gbg 2011-2012 gick vi runt en sjö mitt i skogen. Vi var ju där frivilligt men vi brukade flörta med brudarna från någon av psyk slutenvårdsavddlningarna då vi oftast mötte dem på tillbakavägen.
Man fick välja på korta eller långa rundan, de flesta vek av efter en stund (korta) så vi var väl typ 3, max 4 pers + 1 vårdare kvar på långa rundan.

Såg inte datumet för ditt inlägg men hjälper kanske någon annan då.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in