2006-03-09, 10:57
Medlem
evolutes avatar
I min ungdom hade jag ett seriealbum som jag inte kommer ihg namnet p. Det handlade om en fotbollsspelare, oknd nationalitet, som blir proffs i Barcelona. Den var realistiskt tecknad, allts inte Bullen och Super-Mac...

Ngon som vet vad jag pratar om?
Citera
2006-03-09, 12:21
Medlem
dIRe_s avatar
Det finns en brasilliansk serietidning om Barcelona-proffset Ronaldinho :P

Jag antar att det inte r den du syftar p, men samma serietidningsfrfattare har tidigare gjort en serie baserad p Pel som hette "Pelezinho", det kanske r den?
Citera
2006-03-09, 12:47
Medlem
Kg Malaxs avatar
Jag har ett realistiskt tecknat album som heter "Eric Castel: retur-match". Dr spelar huvudpersonen redan i Barcelona, men det framgr att det inte r frsta albumet.
Citera
2006-03-09, 15:16
Medlem
dIRe_s avatar
Ja Pelezinho var ju inte s realistiskt tecknad i alla fall

http://hq.cosmo.com.br/images/hqcois..._pelezinho.jpg

Det mste nstan vara Eric Castel. Hr r en bild p honom i Barca-trja:

http://chezsandronclea.com/Images/Af...EricCastel.jpg
Citera
2006-03-09, 16:22
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Käg Malax
Jag har ett realistiskt tecknat album som heter "Eric Castel: retur-match". Dr spelar huvudpersonen redan i Barcelona, men det framgr att det inte r frsta albumet.

Tack! I mitt album s kommer han till Barcelona. Jag har en bild i huvudet av hur han kr sin sportbil lngs kusten och har 'djupa' tankar om proffslivet. Kul serie...
Citera
2006-03-13, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Tack! I mitt album s kommer han till Barcelona. Jag har en bild i huvudet av hur han kr sin sportbil lngs kusten och har 'djupa' tankar om proffslivet. Kul serie...

Ja det r Eric Catel. En fransk kille som r ny stjrna i Barca, konkurrerar med en jugoslavisk stjrna som frsker skada honom, men juggen skadas sjlv och Castel fr samvetskval.

Sen brjar han trna ngra kids och finner sig sjlv igen och allt blir hunky dory
Citera
2006-03-13, 15:02
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belbo
Ja det r Eric Catel. En fransk kille som r ny stjrna i Barca, konkurrerar med en jugoslavisk stjrna som frsker skada honom, men juggen skadas sjlv och Castel fr samvetskval.

Sen brjar han trna ngra kids och finner sig sjlv igen och allt blir hunky dory

Ja, jag har en svag minnesbild av en trning d de hller varandra i hnderna och snurrar runt varp en av dem slpper den andra. Eller?
Citera
2006-03-14, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Ja, jag har en svag minnesbild av en trning d de hller varandra i hnderna och snurrar runt varp en av dem slpper den andra. Eller?

Ja just det, det stmmer. Castel r vithrig och jugoslaven, vars namn jag inte minns har mrkt hr och mustasch. 70-tals-stuk p frisyrer och klder.

Bra serie faktiskt. Undra om jag har kvar den. Den borde passat bra i Buster, men tror inte den publicerats dr.
Citera
2006-03-14, 15:52
Medlem
Jag lste snder mina ex....mmm...det fanns ju minst tv album.
Fr rja hos morsan vid tillflle...

Han hittade ju ngon ung supertalang p en badstrand.
Vl ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in