Nu har jag efter ett event blivit innehavare av en femkilosburk med Rydbergs potatissallad gjord på gotländsk potatis.
Jag tycker egentligen inte om potatissallad, åtminstone inte de som normalt säljes i butik och har ingen större lust att äta något jag egentligen inte tycker om i en hel vecka, åtminstone inte som den nu smakar.
Så jag tänkte spajsa upp den lite, ha i någon god sås eller krydda till den med något. Problemet är att matlagning och smaker inte är min starka sida så jag tänkte fråga er om råd.
Så hur kan jag göra? Hur förbättrar man denna burk med potatissallad?
Mycket sakta och försiktigt öppnar du skåpet under diskbänken och lägger burken med vördnad och stor respekt i sophinken, sen ringer du och beställer en pizza och glömmer bort den där burken. Knäpp gärna några bira också, det är bra för att radera minnet.
Oftast är det ättikan man inte gillar (surheten) eller så gillar man helt enkelt inte creme fraishe, gräddfil, majonäs
Så nåt som dämpar ättika smaken kan ju va nåt, men jag vet inte vad det skulle ev vara, kanske mer potatis och gräddfil ?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!