Citat:
Ursprungligen postat av
johnny.bravo
Jag följde råden i den här tråden. När jag loggar in på SPP hittar jag inte vart man byter till SPP aktiefond fond.
Gå in på spp.se --> Min tjänstepension --> Välj aktuell pensionsförsäkring --> Byt fonder.
OBS: sannolikt kan det ta någon månad innan du kan gå in och göra dessa val hos SPP om du precis valt dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
johnny.bravo
När jag loggar in vill de att jag lämna bankuppgifter och fylla i ja/nej på en del påståenden. Kommer detta kosta mig något?
Det är standardfrågor alla banker/pensionsbolag ställer, det kostar ingenting givet att du inte beställer några andra tjänster än din ITP fondförsäkring.
Citat:
Ursprungligen postat av
johnny.bravo
Hittade bara detta. Förstår inte vilken inbetalning det handlar om.
Väljer du oss som förvaltare av dina pensionspengar placeras de i SPP Ett val ITP som är vår entrélösning. Du kan byta till andra fonder om du vill, tidigast när första inbetalaningen är placerad i din försäkring.
Normalt sett släpar pensionsinbetalningarna någon månad.
Exempel: du får lön 25/11, arbetsgivaren får en faktura från Collectum 20/12 som sannolikt betalas i januari och det är då det går in pengar till din försäkring. Sedan ska beloppet slussas genom Collectum till dina underliggande försäkringar (SPP, Alecta etc.). Det kan innebära en viss fördröjning med andra ord.