2019-08-11, 09:06
Medlem
Hej!

Upptäckte igår till min besvikelse att min laddare till datorn har gått sönder. Hade tillgång till en annan laddare som fungerade så det löste sig för tillfället men behöver en ny. Då Apples egna kostar runt tusenlappen tänker jag att jag kanske kan hitta en lite billigare variant, och frågar därför hur bra dessa fungerar?

Tack på förhand
Citera
2019-08-11, 09:40
Medlem
Köp original. Piratladdarna saknar värmesköld och är i övrigt smäckigare. Om det är kabeln som har gått sönder finns nya på Ebay och guide på YT.
Citera
2019-08-11, 09:43
Medlem
Aldrig piratladdare till något, inklusive datorer
Köp begagnad om det är för dyrt
Citera
2019-08-11, 10:54
Medlem
Som sagt, dåliga laddare är definitivt en dum risk. Skulle aldrig fuska/köpa billigt med något som ska stoppas i ett vägguttag.
Citera
2019-08-11, 14:23
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcedIt
Hej!

Upptäckte igår till min besvikelse att min laddare till datorn har gått sönder. Hade tillgång till en annan laddare som fungerade så det löste sig för tillfället men behöver en ny. Då Apples egna kostar runt tusenlappen tänker jag att jag kanske kan hitta en lite billigare variant, och frågar därför hur bra dessa fungerar?

Tack på förhand

Jag köpte en ”replacement charger” från amazon med bra reviews. Visserligen MagSafe 1. Har hållit i över två år + och har åkt med ofta på diverse dumheter som jag hittar på, den har alltså inte bara legat i en låda den tiden. Tycker inte just MagSafe 1 original verkar avsevärt bättre. Men sälj dina fåniga Apple-datorer och investera i en hackintosh istället det är ju inte direkt pågrund av hårdvaran du vill ha apple under Tim Cook-eran.
Citera
2019-08-12, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcedIt
Hej!

Tack på förhand

Köp orginal, finns alldeles för många historier där ute med piratladdare som börjat brinna i tid och otid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in