Citat:
Ursprungligen postat av
JanTaliban
Enligt Sydsvenskan idag: Gärningsmannen avlossar sammanlagt fyra skott under hela sessionen. Samtliga skott är riktade mot en glasdörr. Gärningsmannen skjuter alltså inte mot någon av de tre ”församlingsmedlemmar” som finns i moskén.
Min gissning (dvs det minst obegripliga scenario jag kan komma på) är att Philip planerar att slå runt med lite pang-pang i en byggnad som han tror är tom. När han upptäcker att det finns folk på plats så försöker han fly, men blir övermannad på väg ut.
I så fall är det väl kränkning och sabotage – snarare än massmord och terrorism – som han försöker anställa. (Åtminstone i det här inledande skedet.)
En av många gåtor är förresten varför de tre församlingsmedlemmarna inte smackas upp på storbild i media. Uppehåller de sig illegalt, kanske?
Nu skulle jag gärna vilja att du har belägg för att det var en glasdörr och att han inte siktade på nån annan. Länka till den artikel du läst detta.
Och skulle du stå still och vänta tills pipan vändes mot dig? Bättre förekomma än förekommas. Fyra skott? Tre moskébesökare enbart? Du slänger ut fakta, men kan inte hänvisa ett enda ord till någon artikel uppenbarligen. Hade du kunnat det så hade du länkat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trolltestet
Är misshandel OK när det handlar om att stoppa en Terrorist?
Ett slag mot huvudet för att se till att människan håller sig lugn, är helt ok. Tvivlar på att han låg lugnt och stilla. Det kan inte kallas misshandel, det är att använda det våld nöden kräver.