2019-08-10, 14:35
Bannlyst
Vi säger jag har en registrerad skuld 2017 september.
Och en ny skuld trillar in 2019 april.

Och jag betalar både, låt säga nu idag.

Kommer både dem försvinna i samma takt? Eller var för sig (efter 3års tid såvida det är betalt?)

Jag vill givetvis inte ha något på min kronofogdsregister men vad jag vet så sitter det kvar i 3år och även om det är betalt,

dessutom så ska det tydligen va svårt få lägenhet etc även fast man betalt sina skulder eftersom man har då en gång haft skulder?

Kan någon hjälpa mig förstå mig på detta
Citera
2019-08-10, 14:37
Medlem
Betalningsanmärkning är helt oberoende av kronofogden. Men i kreditupplysningarna står väldigt mycket info t.ex. din deklaration, dina skulder hos kfm, betalningsanmärkningar, vem du är gift med, om du har bolån mm.

Allt du kan få fram via ratsit går att få fram via kreditupplysning. Du kan ju ta en på dig själv eller köra med kreddy eller nått sådant.
Senast redigerad av krakelibrankel 2019-08-10 kl. 14:41.
Citera
2019-08-10, 15:10
Medlem
anmärkningen räknas ifrån den senaste obetalda skulden som kommer till kfm.
så det blir 3 nya år för dig.

men är du snabb och pratar med kfm, och betalar skulden så kan du undvika en anmärkning.
Citera
2019-08-10, 16:06
Medlem
EnSvenskStriders avatar
Har pga extremt slarv hamnat hos kronkalle typ 4 gånger det senaste året men har inte fått någon anmärkning. Löser man skulden ganska snabbt så händer ingenting.
Citera
2019-08-10, 19:26
Medlem
japp .. om man betalar direkt när kronofogden skickar brev så verkar jag slippa anmärkningar .. 3-4 gånger om året brukade jag få brev från dom med ngt jävla papper jag skulle skicak tbx
Betalade direkt då det beror på brevfobi. Kan inte öppna brev utan att va så full att jag knappt kan krypa..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in