2019-09-02, 12:20
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av racingteck
det är just enkelheten jag är ute efter , och det duger för den normale användaren

Den lilla tid som det går åt för att lära sig skillnaderna i Windows 10 mot windows 7 är, för de flesta, överkomliga.. Du har ju t.ex. appen: tips som du kan ta hjälp av ifall något inte sker/görs på samma sätt som i Windows 7.. Det skadar inte att kolla in den...
Citera
2019-09-03, 01:34
Medlem
VincentLels avatar
Jag föredrar och gillar att använda 7:an. Så mycket snyggare och skönare.

Testade att använda Classic Shell som rekommenderades i kommentarens här på min stationära. Kändes lite bättre än vanliga 10:an. DOCK fick jag blackscreen och krångel efter en Windows Update så avinstallerade den Shell.

Kör Windows 7 på min laptop, mycket läckert.
Citera
2019-09-03, 08:27
Medlem
jag funderar också på att köpa ny dator men funderar på att byta till windows 8.1
när windows 7 följde med en dator jag köpte ville jag byta till xp
Citera
2019-09-03, 08:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
jag funderar också på att köpa ny dator men funderar på att byta till windows 8.1
när windows 7 följde med en dator jag köpte ville jag byta till xp

haha ja det va ju ett bra val av OS , windows 8.1 , vad kan gå fel liksom
Citera
2019-09-03, 08:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VincentLel
Jag föredrar och gillar att använda 7:an. Så mycket snyggare och skönare.

Testade att använda Classic Shell som rekommenderades i kommentarens här på min stationära. Kändes lite bättre än vanliga 10:an. DOCK fick jag blackscreen och krångel efter en Windows Update så avinstallerade den Shell.

Kör Windows 7 på min laptop, mycket läckert.

kommer att funka bra , ett bra tag till , 7an är det bästa OS de någonsin släppt .

har så många polare som bara krånglar med denna 10 som de försöker tvinga på oss alla

våga vägra i detta
Citera
2019-09-03, 08:43
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
kommer att funka bra , ett bra tag till , 7an är det bästa OS de någonsin släppt .

har så många polare som bara krånglar med denna 10 som de försöker tvinga på oss alla

våga vägra i detta
Vägrar de köra 4-takts motorer också? "2-taktare har ju funkat så jag vägrar byta..."
Ett 10 år gammalt OS som inte kommer uppdateras längre. Låter det vettigt?
Citera
2019-09-03, 08:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Vägrar de köra 4-takts motorer också? "2-taktare har ju funkat så jag vägrar byta..."
Ett 10 år gammalt OS som inte kommer uppdateras längre. Låter det vettigt?

varför byta så länge 7an fungerar ? byter du kallsonger 5ggr om dagen ochså ?, för att slippa ha gamla på dej
Citera
2019-09-03, 08:54
Bannlyst
helt ärligt , vad tror ni kommer hända med 7an hos en vanlig användare , feb 2020 .

blir det svart / tusen virus och trojaner som kommer käka upp din burk , brinner datorn ,

nä sitt lungt i båten bara
Citera
2019-09-03, 08:58
Bannlyst
att folk än i dag inte förstår att windows 10 är en enda stor trojan , konstruerad enbart för att övervaka användaren maximalt , är rätt ruggit
Citera
2019-09-03, 09:24
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
att folk än i dag inte förstår att windows 10 är en enda stor trojan , konstruerad enbart för att övervaka användaren maximalt , är rätt ruggit

Då hoppas jag att du inte surfar via Chrome…
Som bokstavligen spionerar på allt du surfar på, allt du ser, allt du hör.. och inte är det för att göra chrome till en bättre webbläsare.. utan enbart för att google skall kunna sälja reklam så effektivt som möjligt baserad på allt du gjort på internet...

Microsofts datainsamling är till största delen för att se HUR windows och Egde etc. används.. så brister kan byggas bort... en mycket liten del används för att sälja reklam riktad för just dig..
Speciellt om du i alla sekretessval väljer att inaktivera: anpassade annonser, Annons ID, anpassning av handskrift och inmatning samt givetvis väljer grundläggande diagnostik...

Redan där har du sållat bort över 80% av det som foliehattar kallar för spioneri..
(Och observera att det är foliehattarna som försöker lura på dig sina "blockera windows 10s spioneri-program" som är menlösa, då du istället kan TITTA dig runt bland sekretess och liknande inställningar och göra i stort sett samma sak utan att installera suspekta programvaror...)

Och då är datainsamlingen från windows 10 kanske en tiondel av vad t.ex. enbart google chrome samlar in från dig vare sig du startat chrome eller ej...

Detta sagt bara för att få en balans i debatten.... Och JA jag studerade microsofts dokumentation om just den datainsamling som sker via Windows 10, inför arbetsgivarens övergång till just windows 10...
Senast redigerad av /Nisse_Hult 2019-09-03 kl. 09:29.
Citera
2019-09-03, 10:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Då hoppas jag att du inte surfar via Chrome…
Som bokstavligen spionerar på allt du surfar på, allt du ser, allt du hör.. och inte är det för att göra chrome till en bättre webbläsare.. utan enbart för att google skall kunna sälja reklam så effektivt som möjligt baserad på allt du gjort på internet...

Microsofts datainsamling är till största delen för att se HUR windows och Egde etc. används.. så brister kan byggas bort... en mycket liten del används för att sälja reklam riktad för just dig..
Speciellt om du i alla sekretessval väljer att inaktivera: anpassade annonser, Annons ID, anpassning av handskrift och inmatning samt givetvis väljer grundläggande diagnostik...

Redan där har du sållat bort över 80% av det som foliehattar kallar för spioneri..
(Och observera att det är foliehattarna som försöker lura på dig sina "blockera windows 10s spioneri-program" som är menlösa, då du istället kan TITTA dig runt bland sekretess och liknande inställningar och göra i stort sett samma sak utan att installera suspekta programvaror...)

Och då är datainsamlingen från windows 10 kanske en tiondel av vad t.ex. enbart google chrome samlar in från dig vare sig du startat chrome eller ej...

Detta sagt bara för att få en balans i debatten.... Och JA jag studerade microsofts dokumentation om just den datainsamling som sker via Windows 10, inför arbetsgivarens övergång till just windows 10...

nej jag har aldrig instalerat crome på någon av mina datorer , vet att detta ochså va ett verktyg för övervakning , nej jag kommer köra vidare med 7an och uppdaterar i tråden om nått drastiskt skulle hända med windows 7 , OS
Citera
2019-09-03, 15:16
Medlem
Citat:
nej jag har aldrig instalerat crome på någon av mina datorer , vet att detta ochså va ett verktyg för övervakning , nej jag kommer köra vidare med 7an och uppdaterar i tråden om nått drastiskt skulle hända med windows 7 , OS

Du bör nog överväga att använda w7 också isf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in