Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-08-09, 19:44
Medlem
krigsoffrets avatar
Tja,

Som rukbriken lyder undrar jag vilken syn panelen har på win10? Før mig ær det extremt fult och blir irriterad varje gång jag ser det, ælskade windows 7.

Ær det vært att byta? Førdelar nackdelar?

Samt hur går man tillvæga hær isf?

Mvh
Citera
2019-08-09, 19:51
Medlem
welcometorealitys avatar
W7 slutar att uppdatera i Januari 2020, så det är inte värt att byta faktiskt.

Jag kör med classicshell och 7 +Taskbar Tweater, då slipper man apparna, men de finns kvar ändå i startfältet under en klick...

http://www.classicshell.net/

https://rammichael.com/7-taskbar-tweaker
Senast redigerad av welcometoreality 2019-08-09 kl. 20:00.
Citera
2019-08-09, 19:52
Medlem
NEJ! du ska behålla Windows 10. Finns inga fördelar, bara nackdelar.
Anledningen ser du nedan
https://support.microsoft.com/sv-se/help/4057281/windows-7-support-will-end-on-january-14-2020
Citera
2019-08-09, 19:53
Bannlyst
Instämmer, Win 10 är vad som gäller.
Citera
2019-08-09, 20:00
Medlem
Knucklehugss avatar
Installera classic shell för w7 eller win xp utseende eller något annat skalprogram för att få tillbaka ett lite äldre utseende... Men annars finns ingen anledning att nergradera dig.
Citera
2019-08-09, 20:25
Medlem
Som tidigare skrivits, ladda ner ClassicShell så får du liknande utseende du är van vid från Win 7
http://www.classicshell.net/
Citera
2019-08-09, 21:26
Medlem
minecraft4evers avatar
Älskar du 7 (som jag), go for it. Oroa dig inte så mycket över januari 2020, det kommer komma inofficiella säkerhetsuppdateringar då W7 är fortfarande mycket omtyckt. Hur som helst så kan du få problem att nedgradera om du köpt någon OEM dator på typ Elgiganten. Ofta går det inte (eller åtminstone inte på ett lätt sätt) att nedgradera till 7 på de senaste modellerna. Senaste två datorerna jag försökte göra det på frös under installationen. Varför? För att diverse hårdvara var "okompatibel" med allt annat än W10.
Jag har inga belägg för denna teori men jag tror Microsoft har mutat Acer, HP, osv, att avsiktligt använda hårdvara som hindrar användaren att installera W7.
Microsoft har varit fullkomligt desperata att få Windows 10 till det vanligaste operativsystemet. I flera år efter W10's lansering var W7 fortfarande mest populärt. De gav bort W10 gratis, de försökte lura folk att installera det genom Windows Update, osv. Inte förrän typ någon gång förra året, dvs 3 år efter W10s release, fanns det fler Windows 10 installationer än W7 installationer. Inte för att fler gillar det, utan för att Microsoft gjort det extremt svårt för Windows 7 användare.
Citera
2019-08-30, 11:27
Bannlyst
nyss instalerat w7 på en pc , att det blir stora problem efter nyår tror jag inte ett dugg på

kommer köra w7 så länge det går !!
Citera
2019-08-30, 11:45
Avstängd
konstapels avatar
Om man har en ny dator så är man sinnessvag om man kör Windows 7, ett 10 år gammalt OS, antikt vid det här laget.
Citera
2019-08-30, 11:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Om man har en ny dator så är man sinnessvag om man kör Windows 7, ett 10 år gammalt OS, antikt vid det här laget.

det är just enkelheten jag är ute efter , och det duger för den normale användaren
Citera
2019-09-01, 12:13
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av racingteck
det är just enkelheten jag är ute efter , och det duger för den normale användaren

Nej, den duger inte alls till den "normale" användaren eftersom det är ett alldeles för gammalt system som snart förlorar sin förlängda support på säkerhetsfixar och har ett alldeles för dåligt hårdvarustöd jämfört med Windows 10.
Citera
2019-09-01, 17:06
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av racingteck
Och Windows 10 är ju så jävla svårt att använda för normala användaren också? Ett barn klarar för fan av det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in