Citat:
Ursprungligen postat av
VoktorDodka
WTF... det kunde jag slagit vad 10,000 kr att det aldrig kommer hända,. Jag blev chockad av att läsa detta. Han öär utan tvekan en av de tre mest farliga livstidare jaf stött på genom livet, och då du läser detta så beakta att ja träffat ca 200 st genom mitt straff jag själv. Helmer Ljus är en klockren psykopat och extremt opålitlig människa som kan begå väldit allvarliga handlingar bara för att ha blivit (enl honom) krönkt för små skitsaker du & jag int ens noterar, små skitsaker 99,99999% av alla andra människor skulle viftat bort som en bagatell kan Helmer minnas fem år senare och starta ett aggressivt bråk och tjafs om (såna människor anser jag vara väldigt labila och farliga). Det kan bara vara hans väldigt höga ålder som röättmedeicin har b´rekommenderat att han ska få komma hem och då sista åren. Han ör utan tvekan en ytterst farlig person, en som ja anser aldrig borde släppas ut, andra såna är--- Tommy Alexandersson, Leif Axmyr, Leif Rickardsson, Matrchoud (en bög-mördare arab ja ej kan hela namnet på, men har fick å hem efter 23 år, vilket också shockade mig och flera andra), , Conny Eriksson borde heller aldrig få komma ut (han fick visst omvandlat efter 33 år avtjänat nyligen), Ausonius kommer nog heller aldrig ut pga sin extremt narcissistiska och megalomani störning (han har svåra problem vistas i grupp), finnen idioten som mördade sin snälla flickvän endast 2-3 vecjkor efter an fått sitt första livstidsstraff omvandlat (jag var med dem på Gruvberget två daar inna mordet skedde, ruvberget är en semesterby man får åka på 12 dagar 3 ggr/året som livstidare efter 8-12 års mkt god skötsamhet, det var helt shockerande att läsa tidningen några dagar efter hemkomst från Gruvberget att han haft ihjäl den underbara snälla goa fina tjejen som ställt upp så otroligt mkt för finnen alla år han satt sitt första livstidsstraff.... vilket jävla kräk att göra ngt sådant bizzart), Kent Hammarström (fortsätter misshandla sina stöndit nya flickvänner i besöksrummet då dom hälsar på han, riktigt psykfall, har suttit med han 3-4 år, han har suttit över 30 år nu, tror aldrig han kommer ut för han röker på där inne hela tiden plus nya brott ständigt och hot mot plitar och medintana och tjejer som besöker han. Skitsnäll kille en vecka, sen plötsligt kan han bli värsta elaka svinet helt utan anl för små bagateller.. en mkt konstig kille som ja tror psykiatrerna aldrig kommer skriva gott om, väldigt labil och lätt extremt hotfull och våldsam för små skitsaker.
Alla är vi olika, ja anser 75% av alla livstidare ja suttit med är ganska normala människor, goda fina killar, bra fäder, bröder, pappor morfar osv... sen har vi 10-15% ja anser är farliga personer pga deras extra lättkränkthet, lätt & fort till våldshandling för små skitsaker 99.999% aldrig ens skulle tänka en tanke på våld för, på sin hölj kanske be nån dra åt skogen typ (men dessa jag anser farliga kan för sånt småskit planera flera veckor hur var och när dom ska hugga ner vederbörande inne på kåken). Sen har vi den här lilla sista 1-2% psykiskt störda´som älskar våld, njuter av det, perversa störningar som t.ex njuter av att tortera folk, skada försvarslösa pga skitsaker. Ja har träffat en handfull personer jag aldrig anser ska ens komma på tanke att få omvandlat deras livstidsstraff. Dey bör finna Life Witjhout Parole här i Sverioge med med en mycket lite grupp