Jag har aldrig förstått folk som väljer kolsyrat vatten över stilla vatten. Varför gillar ni kolsyrat vatten? Måste även tillägga att när jag häromdan väntade på bussen så kommer en överviktig medelålderskvinna flåsandes, sätter sig bredvid mig och stönar och drar upp en 2 liters flaska med kolsyrat vatten med smak av citron. Jag upplevde situationen som konstig, är vatten så äckligt?
Hjälp mig få svar på den här frågan, tack!
Btw, detta är den första tråden jag någonsin startat.
Jag tycker det smakar betydligt bättre med bubblor och smak, än vanligt kranvatten. Brukar dock bubbla eget. Men det är helt klart godast med smaksatt bubblor från affären.
Jag har undrat precis samma sak, när jag dricker vatten från en flaska så häller jag i mig sådär, och det blir ju rent obehagligt att göra med kolsyrat vatten.
Svårt att säga vad exakt förutom att kolsyran gör att det känns uppfriskande på något sätt. Är det lite smak av citron/citrus så är det gott. Det är ju gott med vanligt vatten med en skiva citron.
Däremot så måste drycken med kolsyra vara riktigt kall. Är den ljummen eller bara lite kyld så blir det bubbligt i halsen och det sväller i halsen.
Kan vara så att eftersom man har hävt i sig rejält med läsk som är kolsyrad så har man vant sig med det.
Jag gillar även vanligt vatten från kranen och det är vad jag dricker mest när det gäller vatten.
Därför att det är gott. Varför är det gott? En omöjlig fråga att svara på. Jag tycker att Coca-Cola är det godaste att drick, andra tycker inte om Coca-Cola. Smak är omöjligt att svara på.
Jag har undrat precis samma sak, när jag dricker vatten från en flaska så häller jag i mig sådär, och det blir ju rent obehagligt att göra med kolsyrat vatten.
Exakt detta är även mitt problem. Jag gillar att dricka mycket vatten när jag äter(och annars), och jag kan inte hälla i mig kolsyrat vatten.
Jag har brukat nöja mig med kallvatten från kranen men har nyligen investerat i en Sodastream. Det var en bra investering. Det är godare än vanligt vatten. Men inga smaktillsatser, det är bara äckligt.
Att du reagerade så kraftigt på din medresenär, var konstigt. Hon drack vatten, inte sprit. Du har nog bara svårt för kvinnor.
Kolsyran är där för att säga till den som dricker att "livet blir inte roligare än så här" oavsett hur mycket du försöker lyxa till det med sådant som är populärt men helt meningslöst.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!