Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-08-07, 20:46
Medlem
SoSolds avatar
Har försökt läsa mig till exakt orsak, men hittar inte exakt vad detta krav beror på? Skrev även en gång ett pm till admin och ifrågasatte detta, men fick inget svar.

För en annan som slitit med att få ihop 164 inlägg på 14 år känns detta krav riktigt drygt! På allvar, jag har vid flertal tillfällen velat utnyttja underforum vilka har haft kravet på sig gällande 6 mån samt 200 inlägg utan att kunna göra detta. En gång resulterade det i en varning då jag ville skriva i drogshoppar men ej hade tillräckligt med inlägg, gjorde då det klassiska misstaget att tänka själv och postade inlägget där det ej hör hemma och blev såklart varnad.

Idag efter att ha läst runt på fildelning ser jag "►►► VIKTIGT! LÄS! Om Invites! ◄◄◄" och vad ser jag, "Kravet för tillgång dit är sex månaders medlemskap och 200+ inlägg.".

Kan ni inte ändra denna förbannade regel med 6 mån och 200 inlägg till: eller t.ex 5 års medlemskap. Alla är inte här för att skriva. Jag läser för det mesta och är nöjd med det. Hoppar in lite då och då och skriver ett inlägg, men med mina (0,03 inlägg per dag) tar detta en evighet.

Hur är tanken här? Skall jag då skriva 40 inlägg lite slumpmässigt där jag inte ens känner för att skriva endast för att ges tillgång till dessa forum jag önskar ta del av eller kan det tänkas implementeras ett alternativ till gällande de 6 mån och 200 inläggen?

Bedrövlig!
Citera
2019-08-07, 20:48
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoSold
Har försökt läsa mig till exakt orsak, men hittar inte exakt vad detta krav beror på? Skrev även en gång ett pm till admin och ifrågasatte detta, men fick inget svar.

För en annan som slitit med att få ihop 164 inlägg på 14 år känns detta krav riktigt drygt! På allvar, jag har vid flertal tillfällen velat utnyttja underforum vilka har haft kravet på sig gällande 6 mån samt 200 inlägg utan att kunna göra detta. En gång resulterade det i en varning då jag ville skriva i drogshoppar men ej hade tillräckligt med inlägg, gjorde då det klassiska misstaget att tänka själv och postade inlägget där det ej hör hemma och blev såklart varnad.

Idag efter att ha läst runt på fildelning ser jag "►►► VIKTIGT! LÄS! Om Invites! ◄◄◄" och vad ser jag, "Kravet för tillgång dit är sex månaders medlemskap och 200+ inlägg.".

Kan ni inte ändra denna förbannade regel med 6 mån och 200 inlägg till: eller t.ex 5 års medlemskap. Alla är inte här för att skriva. Jag läser för det mesta och är nöjd med det. Hoppar in lite då och då och skriver ett inlägg, men med mina (0,03 inlägg per dag) tar detta en evighet.

Hur är tanken här? Skall jag då skriva 40 inlägg lite slumpmässigt där jag inte ens känner för att skriva endast för att ges tillgång till dessa forum jag önskar ta del av eller kan det tänkas implementeras ett alternativ till gällande de 6 mån och 200 inläggen?

Bedrövlig!

Tycker det är bra den här regeln håller verkligen trollen med nyreggade konton borta
Citera
2019-08-07, 20:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Det var få inlägg med såpass gammal användare. Du verkar gå efter kvalitet inte kvantitet. Ett bra sätt att öka på inlägg utan att det blir OT är ju annars att kommentera valfri fotbollsmatch. Där blir det många inlägg. För att komma över den här gränsen på 200 st.
Citera
2019-08-07, 21:06
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det var få inlägg med såpass gammal användare. Du verkar gå efter kvalitet inte kvantitet. Ett bra sätt att öka på inlägg utan att det blir OT är ju annars att kommentera valfri fotbollsmatch. Där blir det många inlägg. För att komma över den här gränsen på 200 st.

Matchprat räknas inte.

Citat:
Q: Varför räknas inte alla mina inlägg i postcount?

A: Mysfaktorn i några forum (Humor - Roliga historier, Laidback med underforum, Länktips, Matchpratforumen i Sport, Recycle your stuff, Träningsjournaler och medlemsbilder samt i Viktiga meddelanden-forumet) kommer av lägre krav på diskussionskvalitet än i huvuddelen. Liksom dessa forum njuter smärre undantag från KFK (se nedan), undantas dina där gjorda inlägg från postcount. Inlägg som hamnar i Papperskorgen räknas också bort.
Citera
2019-08-07, 21:08
Medlem
KaptenHundkexs avatar
Citat:

Torde räcka med att sitta online på FB som kommentator under en landskamps halvlek för att kratta ihop en 50 inlägg av vikt.
Citera
2019-08-07, 21:09
Medlem
SoSolds avatar
Får passa på att skramla ihop mitt 165 inlägg då genom att svara och hålla den tråd vid liv.

Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Tycker det är bra den här regeln håller verkligen trollen med nyreggade konton borta
Självklart förstår jag att det är grundidén att hålla nyregistrerade "troll" borta från dessa delar, dock kunde denna regel kanske kompletteras med ett alternativ som t.ex. alternativt 0 inlägg men X antal års medlemskap.

Citat:
Kan inte påstå mina inlägg vart av någon speciell kvalité. Har bara intresserat mig mer att läsa än skriva helt enkelt, däremot dyker det ibland upp tillfällen då jag väljer att göra ett inlägg - återigen, inget välskrivet eller av någon högre kvalité. Skulle jag dock börja kommentera fotboll vilket absolut inte intresserar mig blir antagligen kvalitén om möjligt än sämre.

Önskar med denna tråd egentligen endast belysa att det borde finnas alternativ till dessa 200 inlägg och sex månaders medlemskap. Kanske skulle tråden skapats i forumförslag? Ja ni ser, bäst jag håller mig till att fortsätta läsa istället!
Citera
2019-08-07, 21:19
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Matchprat räknas inte.

Oj ser man på. Kanske bra regel. Nu blev det hörna, fan nära mål, X spelare suger verkligen etc att det inte räknas som inlägg. Men till TS det är ju faktiskt inte så svårt att skrapa ihop dessa 200 inläggen. Regeln som sådan är väl satt till att undvika SPAM. Skriver man 200 ok inlägg så har man nog ingen illa mening med sitt postande.
Citera
2019-08-07, 21:32
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Självklart förstår jag att det är grundidén att hålla nyregistrerade "troll" borta från dessa delar, dock kunde denna regel kanske kompletteras med ett alternativ som t.ex. alternativt 0 inlägg men X antal års medlemskap.

Jag gillar idén.

Ett sätt att snabbt få ihop många inlägg är annars att du börjar diskutera i en intressant och aktiv tråd i Aktuella brott och kriminalfall. Skriver man en fundering eller kommentar där, får man ofta ett svar tillbaka. Sen svarar man på det och så plötsligt är karusellen igång. Det räntar sig fort att hänga där, så länge man inte går OT eller tramsar, dvs inläggen blir raderade. Och man får får en känsla för rättsprocessen eller hur en brottsling tänker.

Ett forum med liknande upplägg är Olyckor och katastrofer. Gå in i en intressant aktiv tråd kring en olycka och haka på funderingarna som förs. Jag har lärt mig oerhört mycket av att hänga där - t ex varför broar rasar och flygplan störtar.

Ett bra forum för snabba debatter där användare snabbt hakar på ens inlägg är annars Matlagning och metoder. Mat och kakor gillar vi ju och alla. Så alla kan gå in där och skriva.

Nu har du fått 3 förslag på forum där man inte behöver vara ett proffs och väldigt väl insatt för att kunna diskutera. Bara nyfiken.

Eller så kollar du under Nya ämnen och väljer ut intressanta trådar där. Jag är en Nya trådar-knarkare och hamnar därför stundom i diskussioner i forumsdelar där jag aldrig känt ett behov av att titta in. Men rubriken eller trådstarten har lockat in mig. Och genom det väcks nya tankar och nya inlägg.
Citera
2019-08-07, 21:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Kan inte påstå mina inlägg vart av någon speciell kvalité. Har bara intresserat mig mer att läsa än skriva helt enkelt, däremot dyker det ibland upp tillfällen då jag väljer att göra ett inlägg - återigen, inget välskrivet eller av någon högre kvalité. Skulle jag dock börja kommentera fotboll vilket absolut inte intresserar mig blir antagligen kvalitén om möjligt än sämre.

Önskar med denna tråd egentligen endast belysa att det borde finnas alternativ till dessa 200 inlägg och sex månaders medlemskap. Kanske skulle tråden skapats i forumförslag? Ja ni ser, bäst jag håller mig till att fortsätta läsa istället!

Jo men det kan ju ingen direkt veta. Att du är en bra skribent bara lite sällan kommenterar. Regeln är ju till för att förhindra spammande och sedan också med PM-regeln att nya skribenter inte ska kunna skicka oönskad reklam. För att med regler få lite ordning.

Men som du varit medlem sedan 2005 så varför skulle du börja spamma och ha dig. Där finns ju en bra poäng med att inte vara så benhård med dessa gränser gällande inlägg.
Citera
2019-08-07, 21:54
Medlem
eremitkraftans avatar
Mat, dryck & tobak är en utmärkt avdelning för att få upp antalet inlägg, utan större ansträngning.
Citera
2019-08-07, 22:42
Medlem
Citat:

För en annan som slitit med att få ihop 164 inlägg på 14 år känns detta krav riktigt drygt!

Bedrövlig!

Då kan du tänka lite på mig......
Reggade mig -00, tappade lösenordet och hade inte den gammla mailadressen kvar......
Har börjat om sedan 2017-09.
Har iof bara 8 inlägg kvar till 200..... 👍🏻
Senast redigerad av Kawwazx12 2019-08-07 kl. 22:46.
Citera
2019-08-07, 22:48
Medlem
Jag känner med dig. Med mina 87 (nu 88) inlägg på 7 år och samma snitt som dig på 0.03 inlägg/dag känns det lite dystert. Skulle gärna stödja din kamp men nu har jag skrivit tillräckligt för den här månaden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in