2019-08-08, 14:38
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catzizfantazticz
Är väl bara för dom att lägga upp innehållet på annan plattform. YT har infört hårdare riktlinjer över hela brädet. Vet inte om jag kan tycka dessa är oskyldiga mot att bryta mot deras regler direkt.

Problemet är väl hur dessa regler har förändrats de senaste åren och vilka kanaler som godtyckligt stängts av. Det är inte så att man plockat ner BLM eller AFA-kanaler.
Citera
2019-08-08, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 70-talsfilm
Upptäckte precis att podcasten Ingrid & Maria tagits bort från YT, endast dagar efter att samma drabbat Swebb-TV. Vad bör göras?

Youtube har en ny policy om att inte publicera högerextrema.

Med tanke på ditt forumval antar jag att du menar att youtube ska censureras och tvingas publicera sånt du gillar?
Citera
2019-08-08, 19:33
Medlem
Tremendouslys avatar
Dom kommer komma tillbaks inom någon dag. Det är en autogrej som slår till om man massanmäler som vänstertrollen tycks ha gjort.
Citera
2019-08-08, 23:12
Medlem
lrreversibles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag hör verkligen inte till deras trogna lyssnare, men jag tvingade mig till att lyssna till klippet som Youtube tog bort redan innan kanalen stängdes (Nyhetsveckan #51) eftersom jag är intresserad av var gränserna för yttrandefriheten går.

Från detta lyssnande drar jag två slutsatser:

1. De hetsar definitivt mot grupper de inte gillar. Oftast är det muslimer som utsätts för deras hat. I det borttagna klippet ventilerade de också den gamla fördomen att homosexuella är pedofiler. Jag kan mycket väl tänka mig att Googles granskare gick i taket på grund av det.

2. Deras podd håller en erbarmerligt låg kvalitet. De saknar helt den polerade still som Mikael Willgert har i sin Swebbtv, och de är inte ens komiska, som EAB ibland är.

Jag har uppriktigt sagt svårt att förstå hur någon kan stå ut med att lyssna till deras debila kacklande i en hel timme.

Det skulle därför inte förvåna mig om I & M blir permanent avstängda, till skillnad från Swebbtv som ju redan är tillbaka.

Man kan möjligen tycka att Google borde ha gett dem en chans att bättra sig efter den första varningen och inte drämt till med sin ban hammer direkt efter det. Men kanske fanns det ännu värre saker som Google hittade när de började gräva bland klippen och som motiverade en direkt avstängning. Det kan jag inte uttala mig om.

Ja Ingrid Carlqvist är ju verkligen helt efterbliven. Ingen aning vem den andra är, men om man väljer att fraternisera med Fru Carlqvist frivilligt så måste man vara lobotomerad eller värre. Skulle hellre skjuta mig själv i huvudet en spendera en timme tillsammans med den kärringen.

Att de blev avstängda är dock sisådär. Alla idioter borde få synas och höras.
Citera
2019-08-09, 00:09
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Man får inte generalisera och måste alltid tala som att man skriver ett research paper?

Om du generaliserar och t.ex. säger eller insinuerar att alla muslimer är potentiella terrorister bryter du mot både svensk lag och Googles regler. Faktiskt även mot Flashbacks regler, även om de inte tillämpas lika hårt:

Däremot kan generaliseringar av en hel folkgrupps beteende eller egenskaper vara förbjudet, ifall syftet är att avhumanisera eller att sprida fördomar med syfte till att nedvärdera hela gruppen.

https://www.flashback.org/regler

Något krav på kvalitet menade jag inte att Google ska ställa. Jag bara konstaterade att det var en plåga att lyssna på dem.
Citera
2019-08-09, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Tack. Om jag säger att jag tror att flera människor i Sverige skattefuskar, så är det också en konspirationsteori, men du skulle inte avfärda det va bara för att det är en konspirationsteori? Så att avfärda någonting bara för att det är en konspirationsteori, är i sig själv en konspirationsteori.

Du vet inte vad en konspirationsteori är.

Att påstå att det finns skattefuskare är INGEN konspirationsteori när det sedan länge är belagt att så är fallet och det finns ju ett och annat rättsfall som stödjer det... Det är ju rätt och slätt ett brott.

Att påstå att staten har hemliga överläggningar och tvingar amerikanska storföretag att dansa efter deras pipa (vilket de är kända för att inte göra) utan det minsta bevis eller trovärdighet, det är en konspirationsteori - som du och andra lägre utbildade män älskar. Glöm inte att jorden är platt.
Citera
2019-08-09, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Sålänge YT är öppna med att de är vänsterorienterade så får de göra vad de vill. Problemet uppstår om de påstår sig vara neutrala.

Att vilja rensa bort (brott som) hets mot folkgrupp och andra fascistoida idéer är inte att vara vänterorienterad. Det är den lägsta graden av anständighet.
Citera
2019-08-09, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Att vilja rensa bort (brott som) hets mot folkgrupp och andra fascistoida idéer är inte att vara vänterorienterad. Det är den lägsta graden av anständighet.

Att säga att kejsaren är naken är inte HMF heller. Själv tycker jag att tanterna är roliga jag.
Tur att de finns på andra plattformar.

Än så länge.
Citera
2019-08-09, 06:48
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
Skit snack!
De lägger upp material på ett företags plattform, företaget är beroende a reklamintäkter och vill inte ha idioter som sprider ryskpropaganda på sin plattform, Då det skadar deras reklamintäkter

Vill Ingrid och Marie starta en egen hemsida där de lägger upp videos har de alla möjligheter i världen

Det är inte så det fungerar i verkligheten att man är fri att göra vad man vill bara för att man har ett företag. Fortsätt runka till ditt porträtt på Hitler du din lilla äckliga smygrasist.
Citera
2019-08-09, 10:19
Citat:
Du vet inte vad en konspirationsteori är.

Att påstå att det finns skattefuskare är INGEN konspirationsteori när det sedan länge är belagt att så är fallet och det finns ju ett och annat rättsfall som stödjer det... Det är ju rätt och slätt ett brott.

Att påstå att staten har hemliga överläggningar och tvingar amerikanska storföretag att dansa efter deras pipa (vilket de är kända för att inte göra) utan det minsta bevis eller trovärdighet, det är en konspirationsteori - som du och andra lägre utbildade män älskar. Glöm inte att jorden är platt.

Varken du eller jag har uppgifter om att det är någon som skattefuskar i detta nu, eller? I annat fall borde du genast göra din samhällsplikt och ringa Skatteverket. Det är min poäng. Utan konspirationsteoretiker och folk som ifrågasatte vedertagna "sanningar" skulle jorden bara bestå av zombies som fick sin världsbild genom Aftonbladet, Expressen, Let's dance och klimat-Greta. Det är ett långt mörkare scenario.

Om man måste ha bevis för att fatta att staten på ett eller annat sätt är inblandad i Youtubes nedstängningar av konton som Ingrid&Maria, är man mer än barnsligt naiv.
Senast redigerad av RobRoys 2019-08-09 kl. 11:06.
Citera
2019-08-09, 11:45
Medlem
Citat:

Jaja, kommunisterna kallade deras meningsmotståndare fascister innan den högg halsen av dem. Ingen tar er på allvar längre då nu kastar omkring er med ord som nazist, fascist, och gud vet vad. Orden har tappat i innebörd.

Men vi kan prova.

Är Ingrid och Maria fascister?
Är Steven Crowder fascist?
Är Paul Watson fascist?

Till en annan plattform, nämligen Twitter som också censurerar konservativa ideer. Kathy Griffin kan twittra en bild med Trumps avhuggna huvud och Twitter tycker att det är OK. Man kan hota Covington Catholic Highschool pojkar (15 åringar) till livet och Twitter tycker att det är OK. Men när konservativa skriver "#learntocode" till journalister som tappar jobbet så blir de av med sitt twitterkonto.

Ni har förlorat i åsikternas och ideernas arena, nu vill ni tysta era meningsmotståndare genom att hävda att de är onda. Ni är jordens avskum och kommer aldrig få den makt som ni tydligen går över lik för.
Citera
2019-08-09, 12:38
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Om du generaliserar och t.ex. säger eller insinuerar att alla muslimer är potentiella terrorister bryter du mot både svensk lag och Googles regler. Faktiskt även mot Flashbacks regler, även om de inte tillämpas lika hårt:

Däremot kan generaliseringar av en hel folkgrupps beteende eller egenskaper vara förbjudet, ifall syftet är att avhumanisera eller att sprida fördomar med syfte till att nedvärdera hela gruppen.

https://www.flashback.org/regler

Något krav på kvalitet menade jag inte att Google ska ställa. Jag bara konstaterade att det var en plåga att lyssna på dem.

Fast har hon verkligen sagt det? Sen är det givetvis mycket märkligt att man inte får generalisera över musselmaner. Det går fint att göra för vita, svenskar och män. Vita män får man kalla för vadsomhelst utan att det går att åtala någon.

Nazist, fascist, rasist, idiot, äckel, rövslickare, högerextremist. Ja terrorist går nog bra det också. Fast skillnaden verkar vara att när man kallar en musselman för något så är det av missaktning och när en babbe kallar någon för svennehuura så är det av ren kärlek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in