• 1
  • 2
2019-08-08, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natione-suecos
guld, silver och andra ädla metaller kommer att stå sig, och öka i värde, pappers pengar kommer snart bli värdelösa. Det går rykten om fiats död och guld baserade värden ska ligga till grund för den nya valutan.

Vad har företaget Fabbrica Italiana Automobili Torino med detta att göra?
Citera
2019-08-08, 06:51
Medlem
scoremaxs avatar
Betänk att du måste räkna med att om du växlar pengar på exempelvis Forex, så betalar du 10kr, och får 9kr när du säljer tillbaka.

10% motsvarar ganska stora svängningar.
Citera
2019-08-08, 07:16
Medlem
mr.Floppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronken82
Börjar bli lite smått orolig för mina besparingar i SEK, och vill växla in dom och ta ut i annan valuta. Jag frågar härmed expertisen här i forumet om detta kan vara en bra nödlösning? Tänkte dela upp det så här: 1/3: USD, 1/3: Euro, 1/3: Schweiziska Franc.

Är detta en smart nödlösning?

Jag hade i detta fall valt att köpa korträntefonder i USD och Euro. Så slipper du ha kontanter i madrassen. Förslagsvis SEB Korträntefond C USD-LUX och SEB Korträntefond C EUR-LUX. Dessa finns hos både Avanza och Nordnet. För CHF känner jag inte till någon bra fond.

Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt

Vet du inte vad fiatvalutor är kanske du inte behöver kommentera i Ekonomiforumet?
Citera
2019-08-08, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natione-suecos
guld, silver och andra ädla metaller kommer att stå sig, och öka i värde, pappers pengar kommer snart bli värdelösa. Det går rykten om fiats död och guld baserade värden ska ligga till grund för den nya valutan.

Ja, och tredje världskriget står för dörr, månlandningen var fejk, Trump kommer att gasa judar, och solen är blå. Fiatpengar kommer inte att försvinna på länge, men guld kan ändå vara en bra investering - med lite tur.
Citera
2019-08-09, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thedevilmademedoit
Ja, och tredje världskriget står för dörr, månlandningen var fejk, Trump kommer att gasa judar, och solen är blå. Fiatpengar kommer inte att försvinna på länge, men guld kan ändå vara en bra investering - med lite tur.

Betydligt snabbare än du kan föreställa dig.
Citera
2019-08-09, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt

Ja det kan du fundera på, vi pratar ekonomi, inte bilarmärken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in