Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-07, 23:42
  #421
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Den verkliga anledningen är dock att man förr inte kunde göra helt jämntjockt glas* och av tradition/praxis satt den tjockare delen neråt.

*detta var innan man kommit på tekniken att göra Classon gick att valsa ut till planglas
Bara av tradition och praxis? Inte att det finns nån vits med den tjockare delen neråt?
Jag har smalglas i mina fönster hemma, över hela glaset, smalt.

Kommer in i glasaffären:
"Vad får der lov att vara idag? Lite tjockisglas eller den nerbantade versionen?".
2020-01-07, 23:43
  #422
Medlem
att sverige inte är lika korrupt som andra länder
2020-01-07, 23:45
  #423
Medlem
Hellioss avatar
En kan jag. Man blir blind om man runkar.
2020-01-07, 23:53
  #424
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellios
En kan jag. Man blir blind om man runkar.
Eller får håriga handflator.
Så säger man ju till barnen att sluta att göra grimaser för annars så kan det bli permanent.
Vilken genuin lögn till ondska emot barnen som har vett att gymnastisera sina ansiktsmuskler utan hänsyn till om omgivnigen tar illa upp.
Jim Carrey funkar det ju för, "Well alrighty then!". Pet Detective.
2020-01-08, 00:02
  #425
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Man kan bli blind av träsprit, vilket det kan bli om man gör fel när man bränner hemma. Inte myt.



Haha, det låter helt galet!

Om det inte är så att man ser själva alkoholen i sig som kräkmedel. Dricker man mer än man klarar kan man ju spy.



Snus innehåller cancerogener. Att dom lyckades lobba bort varningstexten ändrar inte på det.
Du är medveten om att tillverkning av metanol och etanol är två vitt skilda kemiska processer?
2020-01-08, 00:03
  #426
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellios
En kan jag. Man blir blind om man runkar.
Jag trodde att det var att man fick håriga handflator.
2020-01-08, 00:03
  #427
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Du är medveten om att tillverkning av metanol och etanol är två vitt skilda kemiska processer?

Ja. Du är medveten om att det där har stöpts och blötts färdigt redan?
2020-01-08, 01:49
  #428
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analfababeten
Bara av tradition och praxis? Inte att det finns nån vits med den tjockare delen neråt?
Jag har smalglas i mina fönster hemma, över hela glaset, smalt.

Kommer in i glasaffären:
"Vad får der lov att vara idag? Lite tjockisglas eller den nerbantade versionen?".
Antar att den nedre delen utsätts för mer påfrestningar av glasets tyngd och då var det nog inte så bra att ha den allra tunnaste delen längst ner för att bära upp resten av rutan.
2020-01-08, 02:06
  #429
Medlem
Att du kan bota förkylning med att dricka Ingefära...
Att företaget inte kan sparka dig fast du är tillsvidareanställd. Arbetsgivare kan hitta på saker ganska lätt för att bli av med en person.
__________________
Senast redigerad av Noccofocus 2020-01-08 kl. 02:12.
2020-01-08, 08:46
  #430
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Glas är en trögflytande massa även när det stelnat är, eller åtminstone var, en spridd myt. Att gamla fönsterglas är tjockare längst ner tror många beror på att glaset väldigt saaakta har runnit nedåt.
Glas är i alla fall delvis (beror nog på hur glaset är gjort) en trögflytande massa. Bubblor färdas i glas typ i årtionden. Jag har själv observerat det.
2020-01-08, 08:48
  #431
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Kiss
att sverige inte är lika korrupt som andra länder
Detta är nog ett av de viktigaste inläggen i tråden.
Jag varnade för sveriges gigantiska korruption redan på 90-talet, men blev mest attackerad av idiotpöbeln. Nu uppdagas vem som hade rätt och vem som hade fel när hela landet är genomkorrupt.
2020-01-08, 09:21
  #432
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Den här tråden är från början tveksamt placerad i Kultur: allmänt, med hänsyn till https://www.flashback.org/announcement.php?f=233, och är föga mer än en spretig listtråd utan diskussion. Starta en bättre tråd om svenskhetens eller mytbildningens natur i t.ex. etnologiforumet, och diskutera de olika "myterna" som egna ämnen i andra trådar och underforum. Denna tråd låses.

/Moderator

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback