Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-15, 21:35
  #241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Alltid är det givetvis inte så. Men det råder en ganska extrem vinkling i media. Svensk media var ganska osugna på att kalla Akilov för terrorist, men högg fort på att kalla Anton Lundin för en.

Men det är så det fungerar i dagens clownvärld.

https://www.expressen.se/kultur/lund...ensam-galning/

https://www.svd.se/svart-att-doma-akilov-for-terrorism

Eller så nämndes ordet terror/terrorist en gång var 5e sekund i alla medier i 2 veckor. Låg du under en sten i efterdyningarna av hans härjningar eller?
Citera
2019-08-15, 21:52
  #242
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.o.c-Art
Eller så nämndes ordet terror/terrorist en gång var 5e sekund i alla medier i 2 veckor. Låg du under en sten i efterdyningarna av hans härjningar eller?

Det tog ett tag innan Akilov blev en terrorist i media.
Citera
2019-08-19, 15:03
  #243
Medlem
BuckshotBills avatar
Betts hade ju skottsäker väst på sig. Hur dog han? Sköt de honom i huvudet eller artär i benet eller höll inte västen? Jag har letat men inte hittat något om detta.
Citera
2019-08-19, 21:51
  #244
Medlem
Skaraborg2s avatar
Säckar ihop vid ingången till baren.

Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Betts hade ju skottsäker väst på sig. Hur dog han? Sköt de honom i huvudet eller artär i benet eller höll inte västen? Jag har letat men inte hittat något om detta.

Jag vet inte.

Man ser när Betts försöker att springa in på Ned Peppers bar så skjuts han och benen viker sig. Han avlider inte med en gång utan han försöker därefter att kravla sig in på baren men säckar sedan ihop alldeles vid ingången. Som tur var.
Citera
2019-08-20, 14:30
  #245
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag vet inte.

Man ser när Betts försöker att springa in på Ned Peppers bar så skjuts han och benen viker sig. Han avlider inte med en gång utan han försöker därefter att kravla sig in på baren men säckar sedan ihop alldeles vid ingången. Som tur var.
Som jag förstår det försökte han ta sig upp två ggr och då eldade poliserna på igen.
Hursomhelst, om inte västen höll borde kunderna vilja veta.
Citera
2019-08-20, 14:52
  #246
Medlem
Skaraborg2s avatar
Två gånger.

Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Som jag förstår det försökte han ta sig upp två ggr och då eldade poliserna på igen.
Hursomhelst, om inte västen höll borde kunderna vilja veta.

Det är riktigt.

Två gånger försökte han kravla sig upp.
Citera
2019-10-17, 20:48
  #247
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mannen i baren på Ned Peppers.

Var i Dayton för några veckor sedan på en tillställning.

Denna låg bara något kvarter från Ned Peppers Bar och kunde då se stället på avstånd. Flera av personerna som deltog i tillställningen var från Dayton och de berättade att mannen i baren där var den person som slet vapnet ur händerna på massmördaren. Barmannen kom med rätta därefter att anses som en hjälte. Vet inte om detta har visats på videoinspelningarna?

Efter den tragiska händelsen så höll Ned Peppers stängt ett tag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback