• 1
  • 2
2019-08-03, 19:59
Medlem
urgts avatar
Har aldrig varit speciellt paranoid när det gäller artificiellt framställda sötningsmedel, och skulle gärna köpa godis och glass sötade så om det var vanligare, för att spara in på onödiga kalorier, så är därför jag undrar.

Varför är det mest i läsk man hittar t.ex. aspartam?
Citera
2019-08-03, 20:03
Bannlyst
Jag har ingen koll då jag inte äter godis men görs det inte lite försök då och då men att det inte är någon som lyckas slå sig in på fettomarknaden?
Citera
2019-08-03, 20:04
Bannlyst
Testa Tweeks godis, det är svenskt och innehåller 50 % färre kalorier och 95 % mindre socker än vanligt lösviktsgodis. Finns att köpa på COOP.

Anledningen är väl främst för att Tweek kostar mer i dagsläget än smågodis. Folk gillar som bekant den billigaste skiten.
Citera
2019-08-03, 20:19
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Testa Tweeks godis, det är svenskt och innehåller 50 % färre kalorier och 95 % mindre socker än vanligt lösviktsgodis. Finns att köpa på COOP.

Anledningen är väl främst för att Tweek kostar mer i dagsläget än smågodis. Folk gillar som bekant den billigaste skiten.
Nej. Det stora problemet med alla produkter som har bytt ut socker mot något annat är att dom inte smakar som man förväntar sig.
Citera
2019-08-03, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nej. Det stora problemet med alla produkter som har bytt ut socker mot något annat är att dom inte smakar som man förväntar sig.
Jag tycker Tweek smakar bättre än exempelvis Allsorts, och då har jag ändå ätit lösgodis i 20 år. Är väl bara att strö lite socker över dem om man tycker det är för mesigt, det kommer ändå vara betydligt mindre socker än i vanligt lösgodis.
Citera
2019-08-03, 20:25
Medlem
jag-har-oxo-en-kuks avatar
De har ju lanserat trocadera-zero som ispinne, testade den men tyckte den var för kall och fick frostskador i käften och ont i gaddarna. Nää, kom med en GB Sandwich Zero eller en Tip-Top-Zero istället.
Citera
2019-08-03, 20:27
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Jag tycker Tweek smakar bättre än exempelvis Allsorts, och då har jag ändå ätit lösgodis i 20 år. Är väl bara att strö lite socker över dem om man tycker det är för mesigt, det kommer ändå vara betydligt mindre socker än i vanligt lösgodis.
Att du tycker spelar ingen roll utan det är vad en majoritet tycker. Det är inte så mycket att det är äckligt som att det smakar fel.
Citera
2019-08-03, 22:11
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

Detta. Jag har köpt några såna där sockerfria godisar ett par gånger - och fått typ ett kilo sockerfritt godis som en polare köpte när han skulle gå ner i vikt. Men - anledningen till att han gav bort dem var samma anledningar som att jag inte gillar dem.

Dels - för att de inte är goda.

Men framförallt - laxerande verkan. Käka 200g sockerfritt godis och du lär spendera resten av kvällen på dass...
Citera
2019-08-03, 22:33
Medlem
jag-har-oxo-en-kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Detta. Jag har köpt några såna där sockerfria godisar ett par gånger - och fått typ ett kilo sockerfritt godis som en polare köpte när han skulle gå ner i vikt. Men - anledningen till att han gav bort dem var samma anledningar som att jag inte gillar dem.

Men framförallt - laxerande verkan. Käka 200g sockerfritt godis och du lär spendera resten av kvällen på dass...

Och dan efter....

Faan va mysigt det är att bli ordentligt utskiten! Jämföras med finska kalsongfyllan, Svenska Godisfyllan, bara planera en dag i förväg!
Citera
2019-08-03, 22:43
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Glöm för helvete inte säkerhetsbältet annars lär du flyga iväg om du äter så mycket.

About 25 grams of maltitol is a laxative for children. Forty grams is a laxative for adults.
https://io9.gizmodo.com/what-turned-...ves-1678526975
Citera
2019-08-04, 00:20
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Glöm för helvete inte säkerhetsbältet annars lär du flyga iväg om du äter så mycket.

About 25 grams of maltitol is a laxative for children. Forty grams is a laxative for adults.
https://io9.gizmodo.com/what-turned-...ves-1678526975

Jotack - jag vet. Det var inte någon direkt njutningsfull kväll kan jag lova...
Citera
2019-08-04, 00:23
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Alltså.. Jag har varit rutten i kistan hela dagen. När jag var på muggen senast så läste jag ditt inlägg och så slog det mig att igår stoppade jag i mig en större påse gelatingodis. Ska vi gissa på att det var sötningsmedel i dom?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in