2019-08-04, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forcod
I skogarna ett par hundra meter från vad som verkar vara brottsplatsen har jag under en tid noterat att det fällts träd lite varstans. Först trodde jag det var kommunen som rensade längs med stigar/gångvägar men sedan reagerade jag på att träd plötsligt fällts längre in i skogarna, ganska random som det sett ut. Jag vet att det låter långsökt men kanske hade de för vana att hänga runt, hugga lite träd och skit. Och så plötsligt var det ett slag som träffade helt fel dvs rakt på BO? Skulle ju förklara att GM larmade omgående också. I tumultet kanske ytterligare en skada på ryggen eller huvud uppstår, eller om BO faller över yxan eller nåt.

Platsen är ju rätt remote också. Finns ju inte ett skit att göra där, och framförallt inte en käft där en fredagkväll. Tveksamt att man ens cyklar upp där helt random, och gör man det så stannar man inte så länge... om man inte är ute efter att just lattja runt, men annars får det mig tro att killarna var bekanta med platsen sedan tidigare.
Läs Generalgerdes senaste inlägg för en stund sedan. Här har vi lite substans.
Citera
2019-08-04, 13:07
Medlem
Strandslendans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GENERALGERDES
Lite ny information :

BO är bekräftat sen länge att det är PP.

MGM är inte längre misstänkt gärningsman, snarare gärningsman & det stämmer att GM är JL som tidigare nämnts i tråden.
Infon kommer från blandannat kamrater till BO & GM vilket jag bedömer som en väldigt trovärdig källa.

PP & JL var bästavänner och gick i samma klass på Fribergaskolan, Danderyd. Varken PP eller JL hade någon social krets.

GM ska enligt kamrater äga smått psykopatiska drag och även gå runt i korridorerna med ögonen och hakan i marken.
Helt enkelt en approach som en amerikan hade pekat ut som potentiell skolskjutare.
"Psykopat" han hade alltså lätt att få med sig och dupera andra?
Citera
2019-08-04, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strandslendan
"Psykopat" han hade alltså lätt att få med sig och dupera andra?
Brukar inte psykopater vara väldigt charmiga? Denne kille verkar mer introvert om man får tro Generalens senaste inlägg.
Citera
2019-08-04, 13:16
Medlem
Gissar att pojkarna lekt nån typ av krigslek bland bråten på uppläggningsplatsen BO råkar tex kasta en sten, Eller att pojkarna Fäktas med käppar eller liknande och av misstag råkar BO göra Mgm illa mer än tanken var. Mgm flippar av smärtan tappar kontrollen och sopar till BO med yxan i stridens hetta och drabbas sen av panik..... På något sådant sätt tror jag det gått till. Barn i 15-16 års åldern är både rastlösa, Imiterar gärna vad de sett i dataspel och filmer och har ofta noll konsekvenstänk i stridens hetta.
Citera
2019-08-04, 13:17
Medlem
Den svenska idyll mamman beskrev förmodligen inte längre alls känns särskilt idyllisk.

https://www.facebook.com/100003290666278/posts/1347665405353135?sfns=mo
Citera
2019-08-04, 13:17
Medlem
fniss.s avatar
Citat:
GM ska enligt kamrater äga smått psykopatiska drag och även gå runt i korridorerna med ögonen och hakan i marken.
Helt enkelt en approach som en amerikan hade pekat ut som potentiell skolskjutare.
Så för att en snubbe i tonåren går runt med "blicken & hakan i marken" blir han klassad som psykopat av allmänheten.

Han kan va blyg, introvert whatever. Bryr sig kanske inte. Lol psykopat för att man inte orkar möta varenda blick i skolan.

Säkert en datornörd bara som gått runt och dagdrömt om Fortnite istl för tjejer och tappat den sociala biten.
Citera
2019-08-04, 13:18
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Ledsen men jag får inte ut vem BO är med ditt inlägg. Kan du specificera mer tack.

Hur kan du misslyckas?

3 = e
@ = a
Citera
2019-08-04, 13:19
Medlem
Relationsdrama, behöver inte va homoerotiskt såklart men GM kände sig kränkt på något sätt. BO går sin väg men blir huggen i ryggen, en impulshandling.
Intressant med inlägget om nedhuggna träd. Om det alls stämmer, kanske brukade de hugga ner ett träd för hand. Ganska jobbigt och var isf inne i rörelsemönstret sas.

Ovanligt brott som sticker ut bland alla gängskjutningar och gruppvåldtäckter senaste månaderna, alla med invandre 2 gen son förövare. Dock OT detta små troll.
Citera
2019-08-04, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikitikitavi
Gissar att pojkarna lekt nån typ av krigslek bland bråten på uppläggningsplatsen BO råkar tex kasta en sten, Eller att pojkarna Fäktas med käppar eller liknande och av misstag råkar BO göra Mgm illa mer än tanken var. Mgm flippar av smärtan tappar kontrollen och sopar till BO med yxan i stridens hetta och drabbas sen av panik..... På något sådant sätt tror jag det gått till. Barn i 15-16 års åldern är både rastlösa, Imiterar gärna vad de sett i dataspel och filmer och har ofta noll konsekvenstänk i stridens hetta.
Dom var 16! Inte 6. Lekte med pinnar? Krigslekar?
Citera
2019-08-04, 13:26
Medlem
Mordmisstänkt tonåring begärd häktad https://www.aftonbladet.se/a/BRmKXe

Senaste nytt. Eller... nytt och nytt.
Citera
2019-08-04, 13:30
Medlem
boolins avatar
Citat:
Lite ny information :

BO är bekräftat sen länge att det är PP.

MGM är inte längre misstänkt gärningsman, snarare gärningsman & det stämmer att GM är JL som tidigare nämnts i tråden.
Infon kommer från blandannat kamrater till BO & GM vilket jag bedömer som en väldigt trovärdig källa.

PP & JL var bästavänner och gick i samma klass på Fribergaskolan, Danderyd. Varken PP eller JL hade någon social krets.

Det här stämmer enligt samma källa
Citera
2019-08-04, 13:32
Medlem
Strandslendans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikitikitavi
Lekar när man är 16 år? Jag minns det mest som att det var jakt på brudar, röka, pilsner, EPA traktorer och lätt Mc som gällde då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in