2019-08-04, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeGaggs
Det sista tecknet där är ett s.k. frågetecken. Jag gör alltså ej ett s.k. uttalande. Skriv mig ej på näsan om sådant som du ej verkar ha en aning om överhuvudtaget.

Okej okej, förlåt, men hur kunde du få en sån vansinnigt tokig tanke då? Steroider är hormoner, dvs det alla har naturligt i kroppen, sen kan man även äta steroider som till exempel p-piller eller anabola steroider. Men inget av det gör någon till yxmördare
Citera
2019-08-04, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Okej okej, förlåt, men hur kunde du få en sån vansinnigt tokig tanke då? Steroider är hormoner, dvs det alla har naturligt i kroppen, sen kan man även äta steroider som till exempel p-piller eller anabola steroider. Men inget av det gör någon till yxmördare
Det sistnämnda skapar svåra aggressioner, vilket är väl känt. Man har lägre impulskontroll, är mer lättretad och har lägre konsekvenstänk.
Citera
2019-08-04, 12:28
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber

Kanske inte direkt gör en till yxmördare men kan bidra till att man blir det. Aldrig hört talas om roid rage?
Varför tror du man säger att folk på anabola kan vara aggressiva?
Citera
2019-08-04, 12:36
Medlem
nidbilds avatar
Gillar Expressens senaste rubrik angående detta mord.

Citat
"Yxmordet skakar den välmående förorten"

https://www.expressen.se/nyheter/yxmordet-skakar-den-valmaende-fororten/

Välmående förorten
Välmående förorten då lär det alltså finnas förorter som inte är välmående vilka är det
Citera
2019-08-04, 12:37
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De cyklade dit vid 18-tiden. Larmet kom in 22.01. Vad hände under tids-glappet? PP var så skadad att han avled innan han kom till sjukhuset. Vad kom de ihop sig om? PP borde varit död långt innan 22.01, timmar innan, om mordet skett direkt vid ankomsten till området i Sollentuna.
Varför skulle mordet skett direkt vid ankomsten? De var polare, de hängde runt. Det är sommarlov.
Citera
2019-08-04, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Gillar Expressens senaste rubrik angående detta mord.

Citat
"Yxmordet skakar den välmående förorten"

https://www.expressen.se/nyheter/yxmordet-skakar-den-valmaende-fororten/

Välmående förorten
Välmående förorten då lär det alltså finnas förorter som inte är välmående vilka är det
Rinkeby, Tensta, typ?
Klart är att Danderyd har till större delen ganska välmående invånare. Tonårsmord är inte lika vanligt där som i ex Rosengård i Malmö. Stackars PPs mamma och pappa.
Citera
2019-08-04, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garnityr
Varför skulle mordet skett direkt vid ankomsten? De var polare, de hängde runt. Det är sommarlov.

Är du helt jävla efterbliven? Hela hans inlägg är ju skrivet på så sätt, att han menar att mordet INTE skedde vid ankomst.
Citera
2019-08-04, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garnityr
Vi spekulerar om det var planerat eller ej. Du har ingen aning vad de gjorde, när, hur och varför.
Citera
2019-08-04, 12:53
Medlem
GENERALGERDESs avatar
Lite ny information :

BO är bekräftat sen länge att det är PP.

MGM är inte längre misstänkt gärningsman, snarare gärningsman & det stämmer att GM är JL som tidigare nämnts i tråden.
Infon kommer från blandannat kamrater till BO & GM vilket jag bedömer som en väldigt trovärdig källa.

PP & JL var bästavänner och gick i samma klass på Fribergaskolan, Danderyd. Varken PP eller JL hade någon social krets.

GM ska enligt kamrater äga smått psykopatiska drag och även gå runt i korridorerna med ögonen och hakan i marken.
Helt enkelt en approach som en amerikan hade pekat ut som potentiell skolskjutare.
Citera
2019-08-04, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GENERALGERDES
Lite ny information :

BO är bekräftat sen länge att det är PP.

MGM är inte längre misstänkt gärningsman, snarare gärningsman & det stämmer att GM är JL som tidigare nämnts i tråden.
Infon kommer från blandannat kamrater till BO & GM vilket jag bedömer som en väldigt trovärdig källa.

PP & JL var bästavänner och gick i samma klass på Fribergaskolan, Danderyd. Varken PP eller JL hade någon social krets.

GM ska enligt kamrater äga smått psykopatiska drag och även gå runt i korridorerna med ögonen och hakan i marken.
Helt enkelt en approach som en amerikan hade pekat ut som potentiell skolskjutare.
Stort tack för info!! Låter plausibelt. Han fick alltså en knäpp, låter det som. Och kanske planerat. Avundsjuka? Svartsjuka? Effektsökeri? Ville bli omtalad? Skriven om?
Citera
2019-08-04, 13:00
Medlem
Dataspelsnördar??
Citera
2019-08-04, 13:02
Bannlyst
I skogarna ett par hundra meter från vad som verkar vara brottsplatsen har jag under en tid noterat att det fällts träd lite varstans. Först trodde jag det var kommunen som rensade längs med stigar/gångvägar men sedan reagerade jag på att träd plötsligt fällts längre in i skogarna, ganska random som det sett ut. Jag vet att det låter långsökt men kanske hade de för vana att hänga runt, hugga lite träd och skit. Och så plötsligt var det ett slag som träffade helt fel dvs rakt på BO? Skulle ju förklara att GM larmade omgående också. I tumultet kanske ytterligare en skada på ryggen eller huvud uppstår, eller om BO faller över yxan eller nåt.

Platsen är ju rätt remote också. Finns ju inte ett skit att göra där, och framförallt inte en käft där en fredagkväll. Tveksamt att man ens cyklar upp där helt random, och gör man det så stannar man inte så länge... om man inte är ute efter att just lattja runt, men annars får det mig tro att killarna var bekanta med platsen sedan tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in