2019-10-25, 00:34
Medlem
En mördare som använder cykelhjälm nä nu har jag sett di allt
Citera
2019-10-25, 00:44
Medlem
Tycker föräldrarna i det här fallet skall ställas till svars. Finns INGEN chans att dom inte märkt att nått är fel på deras vedervärdiga avkomma. Fyfan har jag bara och säga till den efterblivna snevridna benranglet som inte ens kan formulera en mening, och fyfan till så oansvariga och smutsiga föräldrar.

Note till alla: ser ni att ert barn beter sig annorlunda finns det en STOR chans att den också är det. Sluta va stolta och acceptera faktumet, låt barnet bli undersökt och få hjälp.
Citera
2019-10-25, 04:47
Avslutad
Tydligen har den här killen varit duktig på datorer och det stämmer överens med hans intellekt, har från säkra källor hört att han hackar sidor för skojs skull och var leverantör till k*nt*fabriken

Ganska sjukt att vi tappat en människa som kunnat skapa nästa facebook eller liknande.
Om man checkar sidan så bekräftar ju det de hela med tanke på vad de erbjuder(opinionsbildning och han var höger)....

Ska luska vidare i detta, försöka höra om jag får veta mer innan jag blir ddosad( )

Tänker inte skicka sidan i pm om ni frågar, vågar ärligt inte. Tror jag låter tar bort det där namnet inom 2 dagar. men så ni vet i alla fall. intressant
Citera
2019-10-25, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Behöver inte vara udda! Perfektion kan vara inlärt beteende. Kan detta vara någon form av protest mot familjen. Har han haft nära och bra relation med föräldrar, har han känt sig försummad.

Frågan är vad har löst ut detta drama som vi kommer få leva med lång tid framöver. Lång tid på samma sätt som TQ suttit inne på rättspsykiatrisk klinik i decennier på grund av att han matades med uppgifter om mord han påstods utfört. Det enda han ville ha var Bensodiazepiner. Åklagaren byggde hela sin karriär på detta tillsammans med minnespsykologen.

Nu hoppas jag att JL får den vård han behöver att man lyckas klura ut vad som pågår i hans hjärna.

Han har tydligen haft ett intresse av Ad@m utöver vänskap. Denne var troligen påtänkt offer men bangade då JL skulle packa badutensilier i bostaden och A fick inte gå med upp det skulle ta 30 min. 30 minuter som troligen räddade A och PP blev istället offer.

TQ satt inte på rättspsyk p.g.a. påstådda, erkända mord utan för att han försökte döda eller våldföra sig på två pojkar när han jobbade som skötare. Han var alltså redan på rättspsyk innan och inte på grund av "morden, åklagaren och hela den cirusen".
Citera
2019-10-25, 07:22
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morzard
Tycker föräldrarna i det här fallet skall ställas till svars. Finns INGEN chans att dom inte märkt att nått är fel på deras vedervärdiga avkomma. Fyfan har jag bara och säga till den efterblivna snevridna benranglet som inte ens kan formulera en mening, och fyfan till så oansvariga och smutsiga föräldrar.

Note till alla: ser ni att ert barn beter sig annorlunda finns det en STOR chans att den också är det. Sluta va stolta och acceptera faktumet, låt barnet bli undersökt och få hjälp.

Måste väl också finnas en psykisk sjukdom i stigande led som föräldrarna vet om? Farmor, farbror eller pappa måste ju ha ”blivit knäpp” vid tidigare tillfälle och ha en historia av starka mediciner. Eller?
Citera
2019-10-25, 07:24
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
En mördare som använder cykelhjälm nä nu har jag sett di allt

Han är inte endast en mördare, han är en supertönt också
Citera
2019-10-25, 07:26
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamratuppfostran
Tror nog det är nåt åt det hållet.

JL nämnde ju i ett förhör att han hade varit på rättspsykiatrisk utredning och att dom sade att det var någon form av psykos som fortfarande påverkade honom. Kan mycket väl stämma. Samt att utredarna skulle rekommendera rättspsykiatrisk vård som straff.

Psykoser kan ju visa sig på många sätt och detta kan mycket väl vara ett av dom.

Låter ju mer som att han har en personlighetsstörning och möjligen kombinerad med psykiska diagnoser.
Ett fysiskt fel på hjärnan?
Citera
2019-10-25, 07:31
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zannazezz
Fy f*n... ja troligtvis kommer han väl ut igen någon dag men förhoppningsvis inte.. Han kanske också lär sig manipulera alla.. sen gör han det igen. Eller kommer han sitta livet ut? Om det inte går att bota honom alltså? Blir det straffrabatt? (Typ stackars liten...) I det här landet kommer man ju undan ganska lätt

Finns ”Unge Ahmed” på riktigt eller är filmen fiction?

Jag har då aldrig hört om någon som lurat personal på rättpsyk och skrivits ut för att mörda igen efter planerande? Finns dom som sitter där för livet och personalen är fullt medvetna om vilka de handskas med. Med det sagt kan denne individ säkerligen bo ute i det fria inom ett par år i en småstad nära er, men då hårt medicinerad och förhoppningsvis bevakad, om han anses vara ha risk för återfall. Jag tycker att man borde sitta av år av straff i respekt för anhöriga efter att man klacificerars som ”frisk”. Men det är väl en kostnadsfråga.
Citera
2019-10-25, 08:25
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle-snabb
TQ satt inte på rättspsyk p.g.a. påstådda, erkända mord utan för att han försökte döda eller våldföra sig på två pojkar när han jobbade som skötare. Han var alltså redan på rättspsyk innan och inte på grund av "morden, åklagaren och hela den cirusen".

Se filmen! Läs om honom! Han hade kommit ut om han inte matats med bensodiazepiner. Erkände allt för att få mer blev tyst när en ny överläkare minskade intaget.

JL kommer även han att proppas full av piller.
Citera
2019-10-25, 09:22
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morzard

Njae, föräldrarna kanske hade märkt att deras son var annorlunda men samtidigt hade han faktiskt vänner och klarade sig väldigt bra i skolan. Några klassiska varningstecken i form av att Jack plågade djur eller satte eld på saker och ting fanns inte heller.

Ibland kanske man måste acceptera att människor beter sig fullständigt irrationellt och helt oförutsägbart. Det här vedervärdiga mordet är trots allt unikt och händer väl oerhört sällan. Totalt meningslöst.

Går inte att föreställa sig Peters föräldrars sorg och vanmakt. Fy fan.
Citera
2019-10-25, 10:10
Medlem
godhetsapostelns avatar
Utan att diskutera det enskilda fallet:

Föräldrarna till autistiska barn har en väldigt svår situation (jag har träffat några stycken). Det är så mycket lättare att låta barnet hållas än att riskera att barnet tar självmord eller slår sönder hela huset (inget skämt, jag känner till ett sådant exempel).

Jag har svårare att acceptera att man lär ut till lärare att det är en stor "gåva" att vara autistisk och inte ett svårt handikapp. Det gör ju att dessa lärare inte känner igen varningssignaler (t.ex. när en elev jag känner till satt och ritade hur han sköt sina klasskamrater med k-pist och stack ut deras ögon med kniv (jag har sett dessa teckningar).

Sluta skriv att han skulle vara begåvad. Det handlar nästan alltid om "mixad begåvningsprofil" (ett av kriterierna för att få diagnosen autism). Sanningen är oftast den att det "inrutade" skollivet passar autistiska barn, därtill saknas ofta samma behov av att interagera med andra barn (umgås) och då får man dessutom väldigt mycket tid att fokusera på skolarbetet.

Jag kan använda Carl Bildt som exempel. Intelligent och beläst och som många misstänker autistisk. När räntan i Sverige skenade tom upp till 500% drog lilla Kalle den typiska autistiska slutsatsen att det var fel på verkligheten då det inte stämde med hans teorier om hur det borde vara.

Jag har skrivit det många gånger förr här. Det är svårt att förstå hur dålig psykiatrin är ute i verksamheten om man inte sett det själv. Det finns ett gigantiskt glapp mellan autismforskningen och verksamheten ute på våra avdelningar. Det är inte ovanligt att man lever kvar i Lorna Wings (totalt avfärdade) 80-talsteorier om språklig utveckling. Man vet inte ens om att autism syns (tänk Greta). Framför allt känner man inte igen flickors symptom utan placerar dom som självskada, anorektiker eller ocd (samtliga dessa "symptom" har repetitiva element som gör att man borde misstänka autism).

Jag hade större förväntningar på rättpsyk. Jag trodde det skulle finnas mer kunskap och bättre förståelse än vad jag hittills sett. Visst kan jag ha fel från mitt skrivbordsperspektiv men men..

Kanske gör rättpsyk rätt som verkar ha en arbetshypotes om psykos och utgår från att utesluta eller bekräfta psykos. Det är ju det enda som är relevant för rättegången (om han varit vuxen).

Men brottet och bakgrunden... Tycker ni inte själva att det här låter väldigt mycket som dåren som våldtog och mördade Ida i motionsspåret för att han ville veta hur det var?
Citera
2019-10-25, 10:32
Medlem
När jag läser förhöret med JL så planerade han skarpt läge under 5 dagar. Och det verkar som om han dessutom avhumaniserade de två vännerna. De blev redskap. Nånstans kröp mordplanerande så nära att han blev ett med dom. Nu har jag inte läst hela förhöret än, håller på för fullt, men det verkar som om han inte en enda gång tänkt tanken på att avbryta planerna. Detta är så otroligt otäckt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in