Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Det du skriver får mig osökt att tänka ca 4 år framåt. Om han nu blir frisläppt om fyra år så lär han inte ha en enda vän kvar. Föräldrar vänder sällan ryggen till sina barn, men i det här fallet undrar jag. Hur många personer kommer han ha i sitt nätverk som han kan vända sig till sen? Han har sabbat precis hela sitt liv. Till vilken nytta?
Det lär inte bli lätt för honom när han kommer ut i det fria igen. Lär knappast kunna bo kvar i samma område. Jag tippar på att han och hans familj flyttar till någon helt annan stad och försöker börja om på nytt där ingen känner igen honom. Det är väl på något sätt det man också får hoppas, killen är trots allt bara 16 år gammal.
Dock undrar jag om man faktiskt klarar av att komma tillbaka efter något sånt här? Risken är stor att han tar livet av sig, alternativt begår fler sjuka handlingar. Klarar man av att mörda sin bästa vän med en yxa är det nog inte mycket man viker sig för.
Oavsett vad är det här en fruktansvärd händelse för alla inblandade parter.
En annan sak som slår mig är valet av brottsplats. Det är en väldigt avlägsen plats detta sker på. Inget ställe man passerar direkt. Men dock ett väldigt smart val ur en mördares synvinkel, eftersom att det trots platsens avskildhet endast tar 3-4 minuter in till ett stort bostadsområde. Således behöver inte GM "lura med" BO särskillt långt på en avskiljd väg så att denne började ana oråd, utan det kan ha räckt med: - "undra vad som finns där uppe?". Kan GM varit ute och letat efter ett passande ställe tidigare? Jag bor själv bara ett par minuter från platsen och möttes av världens pådrag av polisbilar och ambulanser när detta skedde.