Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-02, 22:35
  #1
Avstängd
Halloween2s avatar
Är det någon som gör det? Satt och tänkte, finns ju människor som föder upp / ''samlar'' på giftiga ormar med mera. Men hur är det med växter?

Änglatrumpet vet jag går ju att köpa på plantagen tex, men vad finns det mer för alternativ för denna konstiga ''hobby?''

Skulle ju kännas som man vore en Bond skurk att kunna odla olika växter för olika effekter (även om de är otrevliga)
Citera
2019-08-02, 23:01
  #2
Medlem
Briasccas avatar
Jo jag hade en giftträdgård för några år sedan. Avvecklade den dock för den blev tråkig. Man kunde inte göra något med den och den var inte heller särskilt vacker. Jag hade bl.a spikklubba, vinruta och digitalis i den.
Citera
2019-08-03, 07:41
  #3
Avstängd
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Jo jag hade en giftträdgård för några år sedan. Avvecklade den dock för den blev tråkig. Man kunde inte göra något med den och den var inte heller särskilt vacker. Jag hade bl.a spikklubba, vinruta och digitalis i den.

Ungefär som jag, den blir tråkig.

Finns så mycket potentare gifter, och tänker man sig någon form av medicin-örtagård, kräver det ett intresse jag helt enkelt inte har tid till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback