2019-08-07, 14:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Ingrid och Maria - Borta (från Youtube).

https://www.ingridochmaria.se/2019/08/06/youtube-censurerar-ingridmaria/
Vilket tyder på att vi sett en samordnad massanmälning mot ett flertal kanaler. Antagligen fler kanaler än vad som uppmärksammats än.

#jagärhär har legat i ordentligt.
Citera
2019-08-07, 15:03
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Debatten om huruvida Google har en ideologisk slagsida är redan avslutad. Nu väntar lagändringar och andra legala åtgärder.

Nu förstår jag inte hur du menar. Det är ju inte Google som stiftar lagar. Ur deras synvinkel sett blir det bara mer byråkrati och krångel och högre kostnader om Sverige och andra länder försöker reglera vad de får hosta.
Citera
2019-08-07, 15:11
Avslutad
Flera hundra nya prenumeranter på SwebbTVs Youtube-kanal nu på några timmar.

https://www.youtube.com/channel/UCD2d9CSkWXxnj3fBhEj3Pyw
Citera
2019-08-07, 15:12
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det jag menar är att vänstern i mycket större utsträckning sysslar med massanmälningar och eftersom högerkanaler i större utsträckning är avmonetäriserade så är det ett enkelt ekonomiskt beslut för Google att stänga ner kanalen istället för att konstant slösa tid/pengar på att granska material.

Det är säkert riktigt att vänstern i större utsträckning håller på med massanmälningar och drev. Det är ju en viktig del av deras politiska kultur.

Däremot tvivlar jag på att skillnaden är så stor när det gäller graden av monetarisering, och jag tror inte heller att Google bara ser till annonsintäkterna när de stänger ner kanaler. Just nu har de ögonen på sig från flera håll. De blev hotade av Trump bara för några dagar sedan. Det finns all anledning för dem att vara försiktiga och inte ge sina kritiker mer vatten på sin kvarn.
Citera
2019-08-07, 15:19
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det är säkert riktigt att vänstern i större utsträckning håller på med massanmälningar och drev. Det är ju en viktig del av deras politiska kultur.

Däremot tvivlar jag på att skillnaden är så stor när det gäller graden av monetarisering, och jag tror inte heller att Google bara ser till annonsintäkterna när de stänger ner kanaler. Just nu har de ögonen på sig från flera håll. De blev hotade av Trump bara för några dagar sedan. Det finns all anledning för dem att vara försiktiga och inte ge sina kritiker mer vatten på sin kvarn.

Givetvis är det en symbios av faktorer. Anmälningar+intäkter+Eu+Regeringen+Trump+Intern policy. Vilken eller vilka variabler som väger tyngst kan vi diskutera.
Citera
2019-08-07, 15:52
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Vilket tyder på att vi sett en samordnad massanmälning mot ett flertal kanaler. Antagligen fler kanaler än vad som uppmärksammats än.

Får de inte pengar från staten? Staten betalar attackerna?
Citera
2019-08-07, 15:57
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Ingrid och Maria - Borta (från Youtube).

https://youtu.be/I0TcZBDHfOs

https://www.ingridochmaria.se/2019/08/06/youtube-censurerar-ingridmaria/

Det roliga med detta är att nedstängd kanaler får en enorm exponering i alternativa medier, så de växer ännu mer.

Vad vänster än gör så blir det fel.
Citera
2019-08-07, 16:07
Medlem
Citat:

Ja, det var vad jag trodde när Swebb-TV stängdes ner. En kampanj med massanmälningar från aktivister som gör att Youtube automatiskt stänger kanalen. Skjut först och fråga sen.

Sådana här kampanjer får snarare motsatt effekt än vad aktivisterna tänkt sig.
Citera
2019-08-07, 16:09
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Får de inte pengar från staten? Staten betalar attackerna?

Ja det är en statlig påverkansgrupp; hon som beviljade deras bidrag är själv med i gruppen.
Citera
2019-08-07, 16:20
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det roliga med detta är att nedstängd kanaler får en enorm exponering i alternativa medier, så de växer ännu mer.

Vad vänster än gör så blir det fel.
Jepp. Om dom inte lyckas få bort kanalerna för gott, utan bara spärrar dom tillfälligt, så blir det en ganska kraftig Streisandeffekt som bara ökar intresset för kanalerna.
Citera
2019-08-07, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
SVT borde ha nedsläckningen som förstanyhet!

Förskräckligt samhälle!

Tja, SVT2 t.ex. har på senare tid varit upptagen med att kabla ut lögner och ovetenskaplig propaganda om klimatförändringar.
Citera
2019-08-07, 17:27
Medlem
.
Senast redigerad av Jojjo33 2019-08-07 kl. 17:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in