2019-08-07, 14:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Vore det inte smartare av Google att granska först och eventuellt stänga av sedan? Någon gång måste väl dessa drakar lära sig hur en vettig process fungerar?
Man har sannolikt någon algoritm som triggas när X-antal tusen anmälningar kommer in.
Citera
2019-08-07, 14:02
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Vore det inte smartare av Google att granska först och eventuellt stänga av sedan? Någon gång måste väl dessa drakar lära sig hur en vettig process fungerar?

Det handlar om det nya EU-direktivet med hot om saftiga böter. Därför stänger man ner först och granskar när det finns tid. Detta vet vänstermupparna mycket väl. Jag är mest förvånad över att högern inte börjat göra detsamma.
Citera
2019-08-07, 14:10
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det handlar om det nya EU-direktivet med hot om saftiga böter. Därför stänger man ner först och granskar när det finns tid. Detta vet vänstermupparna mycket väl. Jag är mest förvånad över att högern inte börjat göra detsamma.
Högern är för moralisk. Det ligger inte i högermänniskors natur att bete sig som råttor.
Citera
2019-08-07, 14:10
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Vi som har hängt med ett tag förstår hur processen fungerar. Ett antal kränkta batikvänstermuppar massanmäler, Google svarar med att stänga av. Sedn granskar de materialet och ibland när det saknas skäl så låter de kanalen fortskrida. Tills nästa gång vänstermupparna börjar massanmäla då de enklare stänger ner kanalen.

Jag tror snarare att Google noterar om en massanmälan var obefogad och är försiktigare nästa gång. AfS har vad jag vet inte haft några fler problem efter avstängningen i fjol.
Citera
2019-08-07, 14:12
Avslutad
Citat:
Enligt arbogainceln drabbas vänstern lika hårt.
Citera
2019-08-07, 14:17
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nimar
Man är tydligen skyldig tills motsatsen har bevisats.

Google är ett företag, inte någon domstol. Det händer även på Flashback att ett inlägg tas bort och sedan läggs tillbaka när mods röstat om saken.

Citat:
Ursprungligen postat av Nimar
Måste bli google fri, det är ett skrämmande internet som växer fram pga deras dominans

Att minska beroendet av Google är en sund ambition. Framför allt bör man undvika att registrera sig trots att de ständigt tjatar om det.
Citera
2019-08-07, 14:24
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Högern är för moralisk. Det ligger inte i högermänniskors natur att bete sig som råttor.

Inte ebart moral. Vi har vare sig tid med (Då vi jobbar i större utsträckning) eller motivationen att kräla runt i sandlådan.

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag tror snarare att Google noterar om en massanmälan var obefogad och är försiktigare nästa gång. AfS har vad jag vet inte haft några fler problem efter avstängningen i fjol.

Som sagt. Vi som har hängt med ett tag vet hur det går till. Sker det upprepade gånger så stänger de hellre ner kanalen än att ödsla tid/pengar på något som oftast inte genererar annonsintäkter, då dessa kanaler ofta är avmonetäriserade.

Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8

Han är ju enbart ett troll här för att provocera. Hela hans existens är Whataboutism. Jag har inte hört talas om en enda vänsterkanal som stängts ner. Skulle man fråga honom lär han väl peka på någon knasig kanal från USA.
Citera
2019-08-07, 14:47
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Som sagt. Vi som har hängt med ett tag vet hur det går till. Sker det upprepade gånger så stänger de hellre ner kanalen än att ödsla tid/pengar på något som oftast inte genererar annonsintäkter, då dessa kanaler ofta är avmonetäriserade.

Om obefogade massanmälningar alltid ledde till avstängning förr eller senare skulle Youtube vara ganska fritt från politiskt material vid det här laget.

Jag säger inte att Google inte gör fel ibland, men jag köper inte teorin att de aktivt censurerar bara på grund av politisk hemvist.

Att fler höger- än vänsterkanaler blir avstängda kan ju bero på att högerkanalernas innehåll oftare bryter mot Googles regler.
Citera
2019-08-07, 14:52
Medlem
Korv-Bajss avatar
Ingrid och Maria - Borta (från Youtube).

https://youtu.be/I0TcZBDHfOs

https://www.ingridochmaria.se/2019/08/06/youtube-censurerar-ingridmaria/
Senast redigerad av Korv-Bajs 2019-08-07 kl. 14:54.
Citera
2019-08-07, 14:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Om obefogade massanmälningar alltid ledde till avstängning förr eller senare skulle Youtube vara ganska fritt från politiskt material vid det här laget.

Jag säger inte att Google inte gör fel ibland, men jag köper inte teorin att de aktivt censurerar bara på grund av politisk hemvist.

Att fler höger- än vänsterkanaler blir avstängda kan ju bero på att högerkanalernas innehåll oftare bryter mot Googles regler.
Debatten om huruvida Google har en ideologisk slagsida är redan avslutad. Nu väntar lagändringar och andra legala åtgärder.
Citera
2019-08-07, 14:53
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Det jag menar är att vänstern i mycket större utsträckning sysslar med massanmälningar och eftersom högerkanaler i större utsträckning är avmonetäriserade så är det ett enkelt ekonomiskt beslut för Google att stänga ner kanalen istället för att konstant slösa tid/pengar på att granska material.
Citera
2019-08-07, 14:53
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Lyssna hur skrikvänstern gör allt de kan för att störa mötet. Jag har varit på ett sådant torgmöte IRL, det är ännu värre i verkligheten, man hör knappt vad talarna säger.
https://youtu.be/eJuulnNcalo

Var är högern när Feminazistiskt initiativ håller torgmöten? Ja inte är högern där och skriker iaf. Jag utmanar vänstermupparna i tråden att posta videor där högern förstör vänstermöten på det här sättet, jag kan posta dussintals fler videor där vänstern förstör torgmöten.

Här är ett mycker sevärt avsnitt av Swebbtv där två f.d. riksdagspolitiker berättar om hur vänstern förstör högerns sammankomster bl.a. genom att kasta sten:
https://youtu.be/mmbFo4rmG3o

Här ser vi vänstern stå och slunga iväg stenar på en folkfylld gata under en motdemonstration i Göteborg:
https://youtu.be/IxD5pV6dVs8

Det här är vänsterns arbetssätt. Högern jobbar med fakta, logik och argument.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in