2019-08-03, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Hur drar du slutsatsen att det är bra att den stängdes ner? Ser inte riktigt kopplingen i det du skriver, annat än att du ogillar åsikterna och de politiska kopplingarna som du menar fanns. Tycker du att det är bra skäl för att stänga ner en kanal att den har vissa politiska kopplingar?
Jo det är bara min personliga uppfattning. Det finns säkert medier på You Tube som du gärna skulle vilja ha nedstängda, av personliga skäl.

Jag ogillade Swebbtvs falskhet.
Citera
2019-08-03, 14:47
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angstfish
Sveriges största och förmodligen mest sansade kanal inom dissidentmedia raderades nyss från Youtube av Google.
Anledningen påstås vara "Hets mot folkgrupp".

https://www.youtube.com/channel/UCD2d9CSkWXxnj3fBhEj3Pyw

Vad säger ni om detta?
Med tanke på de lösa grunder kanalen togs bort, tror ni kanalen kommer tillbaka?

Man har gjort på samma sätt som när man stängde ner AfS kanal, hindrade svenskar från att se de aktuella klippen.
Ändrar man inställning på YouTube så finns deras program kvar.
Citera
2019-08-03, 14:51
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Ja, det är verkligen magstarkt att folk kritiserar Putin när det ser ut så här i Sverige.

Sverige är betydligt värre än Ryssland.

Värre vet jag inte, men så särskilt högt i tak tycker jag inte att det är i Sverige. Problemet är att inskränkningar följer på nedsläckningar och folk som uttrycker avvikande åsikter tystas på olika sätt. Ser man inte likheterna med hur totalitära stater fungerar så är man blind. Just därför är det så jävla sjukt med Sveriges höga svansföring i demokratifrågor
Citera
2019-08-03, 15:02
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Men, You Tube är ingen demokratisk rättighet. De har lönsamhetsmotiv. Att bli förknippad med den alternativa högern, antisemitism och förnekelse av klimatforskning ger dålig goodwill till You Tube.
Är det en rättighet att köra på vägarna? Är det en rättighet att använda elektricitet? Är det en rättighet att använda mobiltelefon?

Leverantörerna av dessa tjänster är reglerade på ett annat sätt än nätjättarna eftersom att de anses tillhandahålla infrastruktur. Eftersom att nätjättarnas tjänster (tyvärr) är viktiga i diverse sammanhang så hoppas jag att man i framtiden styr upp deras verksamhet och tvingar dem att vara öppna för alla. Det är inte möjligt att stänga av strömmen för en person med hänvisning till dennes åsikter, och så borde det även vara för nätjättarna.

Givetvis så kommer detta inte att ske i en nära framtid. Liberalerna tycker givetvis att det är utmärkt att censuren är privatiserad.
Citera
2019-08-03, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Nej.
Det är tydligt att det är väldigt svårt för dig att förstå hur propaganda fungerar.

En öppen dialog och samtal är aldrig fel väg att gå.

Förbud och heliga kor är det däremot.

Att kalla dialog för propaganda är inte rätt väg att gå är lika destruktivt som att kalla alla som inte håller med dig för rasister eller klimatförnekare.

Ditt resonemang leder bara till våld och misär i slutändan.
Citera
2019-08-03, 15:16
Medlem
Grinchen00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Givetvis så kommer detta inte att ske i en nära framtid. Liberalerna tycker givetvis att det är utmärkt att censuren är privatiserad.

Exakt.
F.d. digitaliseringsministern Peter Eriksson har ju öppet erkänt att regeringen har en direktlinje till Facebook dit man kan ringa för att få misshagligt material bortplockat.
Naturligtvis har Regeringen/MSB även en direktlina till google/Youtube.

Och FB/Google viker naturligtvis ner sig och ”självcensurerar” när staterna kräver det. Om de inte gör som staten säger hotar staten ju öppet med lagstiftning och det är något som företagen definitivt inte vill ha.

Så i praktiken har vi en statlig censur samtidigt som staten slipper ta ansvar för censuren och kan förneka att den existerar. Staten och social media företagen jobbar ihop och på så sätt kan företagen med staternas hjälp försvara sin monopolliknade ställning mot konkurenter.
Det är alltså en Win/Win för båda.
Men det är vår yttrandefrihet som försvinner.
Citera
2019-08-03, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Är det en rättighet att köra på vägarna? Är det en rättighet att använda elektricitet? Är det en rättighet att använda mobiltelefon?

Leverantörerna av dessa tjänster är reglerade på ett annat sätt än nätjättarna eftersom att de anses tillhandahålla infrastruktur. Eftersom att nätjättarnas tjänster (tyvärr) är viktiga i diverse sammanhang så hoppas jag att man i framtiden styr upp deras verksamhet och tvingar dem att vara öppna för alla. Det är inte möjligt att stänga av strömmen för en person med hänvisning till dennes åsikter, och så borde det även vara för nätjättarna.

Du kräver alltså fri hastighet på valfri väghalva på vägarna? Eller accepterar du lagar som begränsar vilken väghalva man skall köra på?
Citera
2019-08-03, 15:22
Medlem
CommonSenses avatar
Så Jewtube har stängt ner en kanal pga HMF? vad sa dom som skulle uppfattas som HMF? nu har jag aldrig besökt den sidan men gissar att dom sagt nått som inte alls är HMF. Va det inte en kärring som åkte dit när hon kallade invandrare för djur?
Citera
2019-08-03, 15:27
Medlem
Grinchen00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Du kräver alltså fri hastighet på valfri väghalva på vägarna? Eller accepterar du lagar som begränsar vilken väghalva man skall köra på?

Accepterar du att din bank spärrar ditt kontokort eftersom bankledningen inte gillar att du använder det för att betala din prenumeration på Proletären?
Citera
2019-08-03, 15:39
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Värre vet jag inte, men så särskilt högt i tak tycker jag inte att det är i Sverige. Problemet är att inskränkningar följer på nedsläckningar och folk som uttrycker avvikande åsikter tystas på olika sätt. Ser man inte likheterna med hur totalitära stater fungerar så är man blind. Just därför är det så jävla sjukt med Sveriges höga svansföring i demokratifrågor

Instämmer. Vad vi kan göra är att påpeka för utländska vänner och i utländska kommentarsfält hur vår regim fungerar. Låt dem inte komma undan med sitt hycklande om "humanitär stormakt" etc.

På så sätt kan vi förhoppningsvis sätta press på våra egna politiker genom att svärta ner den förljuget positiva Svergebilden.
Citera
2019-08-03, 15:40
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Årets jämförelse! Självklart så kräver jag det du skriver.

Nu när du krossat en klimatförnekare med ett tungt liberalt motargument så kan du väl gå och HBT-certifiera en tjock-TV eller något i den stilen.
Citera
2019-08-03, 15:40
Medlem
Blankts avatar
Måste väl nästan handla om något extremt i detta fall. Google är ju under extrem press när det kommer till censur i USA och även andra länder av senaten i USA att de skulle ta bort något utan att ha en stor anledning är orimligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in