2019-08-02, 21:56
Medlem
Captain.Norways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Det skulle startas upp en ny konkurrent till tuben som inte skulle ta ner några filmer om det inte fanns domstolsbeslut på det. Vet ej när den kommer men det är på gång. Då kan vänster kanalerna packa ner sina prylar och sätta sig ner och grina.

En liten plattform per i dag, men den vokser sakte og sikkert. Flere på Youtube som også har kanal her, en del tenker at dette kan være fremtidens plattform. Motståndsrörelsen har sin kanal her nå for eksempel:
https://www.bitchute.com/channel/motstandsmedia/

Ikke like proffsigt som Youtube ennu, men alle skal jo starte någon stans. For hver person som finner veien dit fra Youtube er det en forbedring.
Citera
2019-08-02, 21:57
Medlem
i.beg.to.differs avatar
Jag har den senaste tiden upplevt som att YouTube i allt ökande grad försöker få en att logga in/skapa konto och det på varierande plattformar. För de som är omedvetna om vad Google, Facebook, NYT och andra håller på med kan jag rekommendera följande artikel på Wired: https://www.wired.co.uk/article/google-chrome-incognito-mode-privacy?fbclid=IwAR1LE1p2jyNBudK-7wdv_1KOTXjDVDkEUtmYhj_cD7tn9jXa8HYaYA gwKWY Börjar man undersöka vad de samlar in trots inkognito eller privat läge är följande länk från EFF en tankeställare: https://panopticlick.eff.org/ Kör testet och gå sedan in på "Show full results for fingerprinting" så är det rätt uppenbart hur Google och Facebook spårar folk. Början man lägga ihop alla kännetecken och "one in x browsers have this value" så inser man snart att man går ifrån 1 i (potentiella) 7,5 miljarder till ett betydligt beskedligare tal.

Slutsatsen är att Internet och dess protokoll byggdes i en tid innan oligarkerna Larry Page och Sergey Brin började sälja alla som använder Internet. På samma vis som Sherman Antitrust Act satte stopp för rövarbaroner såsom Rockefeller och Standard Oil behövs en reglering av nätgiganterna och det är något som bara den amerikanska kongressen har muskler att göra. Frågan är om viljan finns.
Citera
2019-08-02, 21:57
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ech1
Bra av Goolge. Inga nazister på våra gator!

Hej! Jag tog mig friheten att definiera alla kommunister som nazister så du ligger nog risigt till i nästa bannlysning!
Citera
2019-08-02, 22:01
Medlem
Här är en lista på några böcker som man försökt censurera genom historien. Inte helt okända skulle man väl kunna säga. Censur brukar alltid ha motsatt effekt, och ge enorm publicitet till det man försöker tysta.

Frankenstein – Mary Shelley (1818)
På västfronten intet nytt – E. M. Remarque (1929)
American Psycho – Bret Easton Ellis (1991)
Djurfarmen – George Orwell (1945)
Bibeln
Da Vinci-koden – Dan Brown (2003)
Anne Franks dagbok – Anne Frank (1947)
Du sköna nya värld – Aldous Huxley (1932)
Vredens druvor – John Steinbeck (1939)
Satansverserna – Salman Rushdie (1988)
Citera
2019-08-02, 22:03
Medlem
KahlanAmnells avatar
Ok, det här var droppen. Nu är det fan dags att lämna Googles västervridna fascism för gott. Snart kommer det bara finnas global homo-material att hitta.

Skönt iofs att det verkar vara en nationell ban så man kan dra ner deras arkiv genom VPN och dra upp på några blockchain-baserade tjänster som jag ska emigrera till.

Vore intressant att veta vad som påstås vara hmf på Swebbtv.
Citera
2019-08-02, 22:10
Medlem
Min favorit Soph blev också bannad igår. Hon hade mage att kritisera både islam och pride i en och samma video så det var förvisso väntat. Finns dock kvar på bitchute.
Citera
2019-08-02, 22:10
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KahlanAmnell
Ok, det här var droppen. Nu är det fan dags att lämna Googles västervridna fascism för gott. Snart kommer det bara finnas global homo-material att hitta.

Skönt iofs att det verkar vara en nationell ban så man kan dra ner deras arkiv genom VPN och dra upp på några blockchain-baserade tjänster som jag ska emigrera till.

Vore intressant att veta vad som påstås vara hmf på Swebbtv.

Jag har VPN och jag kan inte se deras videos.
Citera
2019-08-02, 22:17
Medlem
KahlanAmnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Jag har VPN och jag kan inte se deras videos.

Men connectar du genom ett annat land?

Edit: är inte säker på att det är nationellt. Bara ett inlägg jag läste i tråden som påstod det.
Citera
2019-08-02, 22:17
Avslutad
Swebb TV var/är fröet till ett svenskt Fox News. Den dagen vi har ett svenskt Fox News kommer uppgörelsen att ske med decennier av DDR-inspirerad propaganda i svensk public service.

Därmed inte sagt att Fox News är nåt sanningsvittne i varje fråga. Men BALANS är vad som saknas i Sverige.
Citera
2019-08-02, 22:20
Medlem
Skattebrotts avatar
"Hets mot folkgrupp" finns inte i Youtubes hemland så det är uppenbart att det är staten som ligger bakom. Staten har ju utövat hårda och godtyckliga påtryckningar på nätjättarna historiskt, så det är inte konstigt att de är så lydiga. Microsoft exempelvis fick ju helt plötsligt miljardböter av EU bara för att de skickade med Internet Explorer gratis när man köpte Windows. Så de var tvungna att ändra hela Windows (det som såldes i EU) så att det kom fram en fråga "Vilken webbläsare vill du använda" istället för att bara ligga förinstallerat såsom när man t.ex. köper en iPhone eller annat operativsystem idag.

Men givetvis bör Google bekämpas eftersom de inte försöker slåss mot staten tillräckligt. Hade jag varit chef på Google hade jag flyttat alla servrar till internationellt vatten eller ett land där yttrandefrihet råder, exempelvis USA.
Citera
2019-08-02, 22:24
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
"Hets mot folkgrupp" finns inte i Youtubes hemland så det är uppenbart att det är staten som ligger bakom. Staten har ju utövat hårda och godtyckliga påtryckningar på nätjättarna historiskt, så det är inte konstigt att de är så lydiga. Microsoft exempelvis fick ju helt plötsligt miljardböter av EU bara för att de skickade med Internet Explorer gratis när man köpte Windows. Så de var tvungna att ändra hela Windows (det som såldes i EU) så att det kom fram en fråga "Vilken webbläsare vill du använda" istället för att bara ligga förinstallerat såsom när man t.ex. köper en iPhone eller annat operativsystem idag.

Men givetvis bör Google bekämpas eftersom de inte försöker slåss mot staten tillräckligt. Hade jag varit chef på Google hade jag flyttat alla servrar till internationellt vatten eller ett land där yttrandefrihet råder, exempelvis USA.
Reagerade på detta med. Vet att det är ett stort problem för alla såna här företag (twitter t.ex. har mycket jobb med det) att rätta sig efter landet det sker i. Hets mot folkgrupp? Äh va? Vem har bestämt det, är ju svenskt begrepp.

Nja högsta hönsen på google är ju SJW.
Citera
2019-08-02, 22:27
Medlem
Kom osäkt att tänka på de av admin omskrivna hatgrupperna som vill slå ihjäl Flashback för gott. Månne samma gäng som är i farten?
Den mörkröda kommunismen har ätit sig in i samhällsapparaten på ett tidigare aldrig skådat sätt. Skulle inte förvåna om sossar Som Morgan Johansson har en roll i detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in