2019-08-02, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Tvärtom är det ett jävla trams så att inget går att diskutera utan att det drunknar i inlägg från diverse extremgrupper.
Det går kanske inte att kombinera en sansad ton med "yttrandefrihet"?

Du menar inlägg som dessa?

Citat:
Föredömligt svar. Fast jag tror ts är en obildad prolerär själv. Det hen egentligen undrar är om hen går säker eftersom hen har så galant färg på huden.

Svaret är att eftersom hen tveklöst avslöjat sig som ryssvän som så många andra "Sverigevänner" så blir det kula i skallen dag 1.

Citat:
Ja, det är äckligt dyrt men också överlägset bäst.

Jag har inte sett reklamen och läser inte på incels forum. Ja utom flashback då.
Hade jag sett den hade jag inte brytt mig eftersom jag inte är latent homosexuell och därför trygg i min roll.

Citat:
Nejdå era små rasistsvin. Captain marvel är mycket sämre.

Avsaknaden av självinsikt hos extremvänstern är helt fantastisk!
2019-08-02, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motvikten
Du menar inlägg som dessa?

Avsaknaden av självinsikt hos extremvänstern är helt fantastisk!

Helt relevant i de trådarna. Problemet är när det inte går att diskutera tex tv serie utan att tomtar ska spy ut sina vanföreställningar.

Eller som i den här tråden, nån jävla alt right tomte börjar jiddra om vänster utan att förstå begreppet och utan att fatta att det är off topic.
2019-08-02, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Jag har klagat till dem många gånger, men inte en enda gång har resultatet ändrats.
Majoriteten av gångerna jag har klagat har de tagit bort varningen. Det kanske är så att felet ligger hos dig?
2019-08-02, 12:40
Avslutad
bristande transparans angående hur mkt som samlats in och hur stora driftskostnaderna är

edit: och att jag som har problem med ekonomin skulle ge pengar till nån med miljoner känns konstigt
Senast redigerad av farfar 2019-08-02 kl. 12:42.
2019-08-02, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
I övrigt, för att återgå till topic från denna sidodiskussion, så använder jag adblock. Självklart. Eget val. Bojkottar helt sidor där jag "tvingas" betala för att läsa och som jag sagt tidigare så kommer jag donera här om bara de hemska gula knapparna försvinner.
Fast det är ju asenkelt att ta bort de kula knapparna med just adblock, så vad är problemet?
2019-08-02, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag tycker tvärtom att det är en bra tråd.
Om vissa besöker Flashback, och aktivt vill undvika att forumet får några intäkter, så är det intressant att veta varför. De enda inläggen som raderas är de som är OT.
Men saklig kritik, och argument för varför man inte bör ge donationer, och även aktivera annonsblockerare när man besöker forumet, är ett ämne som enligt mig har diskussionsunderlag.

admin

För min del handlar det om att ni tillåter ett dussintal vänsterextrema och feminist diagnoser förstöra samtalsämnen på löpande band genom utstuderat trollande. Nu faller detta på ert regelverk då ni tillåter trollande men just det bäddar för att många bra trådar surnar till. Har dock sett att ni långtids stängt av flera av dessa feminist diagnoser och en del av de vänsterextrema, AFA, socialbidragen och trådars och debatters kvalitet har gått upp en hel del sedans det. Det är bra men innan ni tar rejäla tag och ser till att de här dussintalet diagnoserna och socialfallen inte kan förstöra för 100-tusentals andra så är det uteslutet med bidrag.
2019-08-02, 13:14
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Fast det är ju asenkelt att ta bort de kula knapparna med just adblock, så vad är problemet?

Betänk att jag inte äger någon dator och vill ha kvar min browser.
2019-08-02, 13:17
Medlem
Nu har jag inte adblocker (eller ja, Flashback ligger som undantag) för jag gillar att läsa här och har lurkat sedan cirkus 2010.

Nu till varför jag inte kommer donera. 2015 skaffade jag mig ett inlogg. På fyra år fick jag ihop ungefär 24 inlägg. Har nu bestämt mig för att jag verkligen vill ha tillgång till Laidback och börjat posta mer.

Anledning 1: trots att jag varit medlem 4 år och spenderar (tyvärr) timmar på Flashback dagligen har jag samma tillgång till funktioner som ”nya användare”. Känns lagom kul. Jag förstår det för jag vet att det är ett DISKUSSIONS-forum, men här kommer vi till anledning två:

Jag vågar knappt posta. (Har kanske läst för mycket i återkoppling på avstängningar-forumdelen...) Jag har en ganska stark relation till FB, då forumet är en stor del av min vardag och har varit en del av mitt liv i snart ett decennium. Men jag är rädd för att godtyckligt reta upp en moderator eller missförstå någon regel (då jag ibland tolkar reglerna ”fel” enligt återkopplingtrådarna) och således bli avstängd.
Och undviker att posta i för långa trådar som jag inte hunnit läsa igenom för att undvika att trådarna blir för repetiva/tjatiga/ännu mer ohyggligt långa och oöverskådliga.

Undviker gärna kommentarer om eventuell feghet, jag ville bara delge min anledning till att inte donera. Helt personliga skäl. Och att jag stör mig på att inte ha tillgång till laidback.

Om mitt försök att ta mig till laidback-status gör att jag postar mer kanske jag överväger att donera i framtiden - då det gör ”tjänsten mer prisvärd”.
2019-08-02, 13:21
Medlem
Citat:
Betänk att jag inte äger någon dator och vill ha kvar min browser.
Förstår inte alls vad du menar här.
2019-08-02, 13:45
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Visst skulle det kunna vara skitkul med ett skämt i en tråd, men det du och dina gelikar som ständigt klagar på 0.03 inte förstår är att i 99,99 % av fallen så leder det just till att man kommer ifrån huvudämnet.

I övrigt, för att återgå till topic från denna sidodiskussion, så använder jag adblock. Självklart. Eget val. Bojkottar helt sidor där jag "tvingas" betala för att läsa och som jag sagt tidigare så kommer jag donera här om bara de hemska gula knapparna försvinner.
Aha. Du menar kanske ung som med ditt eget avslutande OT-skämt-stycke i det här inlägget? (FB) Ateister och evolutionsteorin

/en som bidrar, och inte Adblockar
2019-08-02, 13:54
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
bristande transparans angående hur mkt som samlats in och hur stora driftskostnaderna är

Här är lite information om driftkostnaderna.
(FB) Stöd Flashback - Frivilligt bidrag istället för betalvägg

Ytterligare information, både vad det gäller kostnader och vad som har samlats in, kommer att redovisas senare. När möjligheten att ge donationer funnits en tid. Jag skulle tro att vi vet mer om någon månad.

admin
2019-08-02, 14:28
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Jag har alltid adblocker på när jag surfar på Flashback, och jag kommer aldrig någonsin stödja den här sajten ekonomiskt. Men varför? Jo...

Flashback är jättebra för yttrandefriheten, men precis som 4chan tar moderatorerna helt godtyckliga beslut när de ska tolka regelverket, framför allt "tramsregeln". När det till exempel handlar om politiska trådar som propagerar högerkonservatism så tillåts nästan vilka konspirationsteorier och trams som helst. Men i andra delar av forumet tas trådar bort för att moderatorerna helt enkelt inte gillar dem. Dessutom ofta utan förklaringar.

Jag kommer aldrig någonsin stödja sånt bullshit. Ska det finnas "tramsregler" ska det finnas tydliga definitioner på vad trams är, och samtliga moderatorer ska dela definitioner och tolkningar och regelverket. Jag har hängt här länge, och jag är så sjukt trött på moderatorerna på Flashback och deras godtyckliga bullshit.

Jag har klagat till dem många gånger, men inte en enda gång har resultatet ändrats.

Tips till ledningen: se till att ALLA moderatorer tolkar regelverket på samma sätt, och sätt ut tydliga definitioner med praktiska exempel när ni har luddiga begrepp som "trams".
Håller fullständigt med.
Dessutom har jag ingen lust att stödja skitföretagen typ spelbolag som annonserar på FB.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in