2022-02-09, 10:03
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Mig veterligen finns det två sätt att hamna i den situationen: 1) Du åker från Ryssland in i Krim och försöker sedan fortsätta direkt därifrån över landgränsen in i Ukraina. Då kommer de fram till det genom att du inte har någon ukrainsk inresestämpel i ditt pass, men däremot en färsk rysk inresestämpel. 2) Du åker t.ex. Moskva-Krim-Moskva och senare till Ukraina, vilket normalt sett inte är några problem, men du är en känd person som gör någon form av publikt uppträdande, t.ex. sjunger på en konsert. Då kan de veta det genom att ha sett konsertprogrammet eller en inspelning av konserten upplagd på Rutube.
Så kan det vara.

Alla mina tankar kring den ryska ockupationen av Krim så är det ett ställe jag längtar tillbaka till och det finns fortfarande en del utbildningar i ryska som jag känner jag vill genomgå och miljön på Krim var fantastisk för 10 år sedan..

Ja, vem vet, det kanske lugnar ner sig snart...
Citera
2022-02-09, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Krim och alla ockuperade delar av Ukraina är och förblir ukrainska, enligt ukrainsk och internationell lag. Inte ens diktaturens Kina har erkänt ockupationen och "annektering" av Krim. Det säger väl tillräckligt om det "enorma" stöd Putins regim har runt om i världen (de enda som stöttar honom är andra diktaturer).

Krim stavas Sevastopol. USA dromde att efter kuppen i Ukraina far de ta over Rysslands storsta flottbas. Men det gick inte, tack vare Putin.

Donbass ar ryskt uthem o forblir ryskt, tack vare Putin.

Ryssar, vitryssar, ukrainare ar samma folk forenade av sprak, religion, kultur. Alla forutom Ukrainas president som ar jude.
Citera
2022-02-09, 10:41
Medlem
Citat:
Så kan det vara.

Alla mina tankar kring den ryska ockupationen av Krim så är det ett ställe jag längtar tillbaka till och det finns fortfarande en del utbildningar i ryska som jag känner jag vill genomgå och miljön på Krim var fantastisk för 10 år sedan..

Ja, vem vet, det kanske lugnar ner sig snart...
Det är du som behöver lugna ned dig. På Krim är det hur lungt som helst.

https://www.youtube.com/watch?v=mZ_EA4yfZak
Citera
2022-02-09, 11:38
Medlem
Draken55s avatar
Citat:

Visst herrn,
det var lugnt i sudetenland och i Österrike också, mmm vad fint det var.
Drömmer du dig tillbaka?
Senast redigerad av Draken55 2022-02-09 kl. 12:06.
Citera
2022-02-09, 12:05
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Krim stavas Sevastopol. USA dromde att efter kuppen i Ukraina far de ta over Rysslands storsta flottbas. Men det gick inte, tack vare Putin.
Är du dum eller? Krim är väldigt mycket mer än Sevastopol. Nej, USA hade inga sådana tankar och varför skulel de ha det? Det finns ingen anledning för USA att ha en flottbas några mil från ryskt territorium, det är tvärtom bara dumt.

Vill USA ha en flottbas i Svarta Havet så finn det tillräckligt med NATO-länder att fråga. Den ryska flottbasen var inte det minsta hotad av händelserna i Ukraina, det är en ren efterhandskonstruktion av typiska rysstroll.

Citat:
Donbass ar ryskt uthem o forblir ryskt, tack vare Putin.

Ryssar, vitryssar, ukrainare ar samma folk forenade av sprak, religion, kultur. Alla forutom Ukrainas president som ar jude.
Du har rätt i att Vitryssland, Ryssland och Ukraina har en gemensam historia, men de har olika kulturer och deras ledare har helt olika tankar kring sina länders framtid. I Ukraina och Vitryssland (och bland många i Ryssland) drömmer man om ett närmande till väst, för man vet att det är den enda vägen till verklig frihet, rejäla förbättringar och en lovande framtid. Det är dock bara i Ukraina även ledarna har samma tankar som folket.
Citera
2022-02-09, 12:12
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:

Nu menar jag den allmänna situationen i både Ukraina och Ryssland. Varken du eller jag vet hur detta kan utvecklas.

Trevligt med en fin film från Krim. Blir lunchtittande.
Citera
2022-02-09, 12:31
Medlem
Citat:

Du är så fruktansvärt jävla löjlig. Är det sådant här du faller tillbaka på i tråden om varför det går så bra för Ryssland? Några 20-åringars semesterbilder?
Citera
2022-02-09, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Du är så fruktansvärt jävla löjlig. Är det sådant här du faller tillbaka på i tråden om varför det går så bra för Ryssland? Några 20-åringars semesterbilder?
Tack för din feedback, men nu är det så att jag har skrivit över nio tusen inlägg på Flashback och summa summarum ett (1) av dem innehåller 20-åringars semesterbilder. Väljer du ut den lilla detaljen för att ge mig svepande kritik så känner jag mig inte särskilt träffad.
Citera
2022-02-09, 13:39
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Tack för din feedback, men nu är det så att jag har skrivit över nio tusen inlägg på Flashback och summa summarum ett (1) av dem innehåller 20-åringars semesterbilder. Väljer du ut den lilla detaljen för att ge mig svepande kritik så känner jag mig inte särskilt träffad.

Och 9000 av dem är patetisk propaganda som inte står långt efter den propaganda vi ser från Nordkorea.

Vad tycker du om att det var lugnt i Sudetenland 1938?
Men sen blev det ju lite oroligare efter ett par år......
Tenderar bli det när diktaturer instiftar "lugn".
Diktaturers makt ockupation och annekterande är tryckkokare som bara väntar på att explodera.
Citera
2022-02-09, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Och 9000 av dem är patetisk propaganda som inte står långt efter den propaganda vi ser från Nordkorea.
Och för hundrade gången övergår du till att diskutera mig, istället för att diskutera ämnet.
Citera
2022-02-09, 15:02
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Och för hundrade gången övergår du till att diskutera mig, istället för att diskutera ämnet.

Nej jag diskuterar det du skrivit, inte din person, framgick ju klart och tydligt.

Hur var det med Sudetenland, har du några semesterbilder därifrån också?
Eller annat valfritt ockuperat land.

Du/ni gillar ju inte man påpekar att Krim är ockuperat land, spelar ingen roll hur många folkrättsvidriga omröstningar med tillhörande sifferexcercis ni prersenterar, faktum kvarstår.
Krim är ockuperat land, världssamfundet godkänner inte ockupationen.
Efter det som hänt de senaste månaderna är det godkännandet om möjligt ännu längre bort.
Senast redigerad av Draken55 2022-02-09 kl. 15:12.
Citera
2022-02-10, 01:18
Medlem
Citat:
Är du dum eller? Krim är väldigt mycket mer än Sevastopol. Nej, USA hade inga sådana tankar och varför skulel de ha det? Det finns ingen anledning för USA att ha en flottbas några mil från ryskt territorium, det är tvärtom bara dumt.

Vill USA ha en flottbas i Svarta Havet så finn det tillräckligt med NATO-länder att fråga. Den ryska flottbasen var inte det minsta hotad av händelserna i Ukraina, det är en ren efterhandskonstruktion av typiska rysstroll.

Du har rätt i att Vitryssland, Ryssland och Ukraina har en gemensam historia, men de har olika kulturer och deras ledare har helt olika tankar kring sina länders framtid. I Ukraina och Vitryssland (och bland många i Ryssland) drömmer man om ett närmande till väst, för man vet att det är den enda vägen till verklig frihet, rejäla förbättringar och en lovande framtid. Det är dock bara i Ukraina även ledarna har samma tankar som folket.

Analys ar inte din starka sida, min van. USA kuppade ju i Ukraina o vill ha dom i Nato, att omringa Ryssland fran alla hall. Som USA gor mot Kina. Rysslands maktiga flottbas i Sevastopol skulle blivit jattebonus. Sa visst stavas Krim Sevastopol.

Ryssar, vitryssar, ukrainare delar samma sprak, religion o kultur, att Ukrainas ledare juden vill annat ar ett sorgligt kapitel. Att langta till USA ar gammalt skapmat. Ex oriente lux
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in