2024-09-01, 20:00
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TVBIE
Jaha, du försöker med guilt by association nu, alltså har sakargumenten tagit slut. Jag påpekade bara att nyhetsartiklarna drar en felaktig slutsats, och därmed presenterar falska nyheter.
Nej, jag gav dig en länk med ett korrekt citat från ICAO

Varsågod!

---_____Ryssland har utsetts till "röd flagga" av Internationella civila luftfartsorganisationen (ICAO), vilket markerar det som ett av de fyra farligaste länderna att flyga i globalt tillsammans med Liberia, Bhutan och Demokratiska republiken Kongo.22 feb. 2024

Men gråt inte, det är värre i Kongo!
Citera
2024-09-01, 20:05
Medlem
TVBIEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Nej, jag gav dig en länk med ett korrekt citat från ICAO

Varsågod!

---_____Ryssland har utsetts till "röd flagga" av Internationella civila luftfartsorganisationen (ICAO), vilket markerar det som ett av de fyra farligaste länderna att flyga i globalt tillsammans med Liberia, Bhutan och Demokratiska republiken Kongo.22 feb. 2024

Men gråt inte, det är värre i Kongo!
Ja, du gav mig en länk med ett korrekt återgivet citat. Problemet är att sakinnehållet i den citerade texten är felaktigt, eftersom det bygger på slutsatser som inte överrensstämmer med vad ICAO säger. Och jag gav dig en länk med ett korrect citat från ICAO, där de påpekar detta.
Citat:
Please note: A significant safety concern (SSC) does not necessarily indicate a particular safety deficiency in the air navigation service providers, airlines (air operators), aircraft or aerodrome

Som sagt, deras flaggningar betyder bara att de har otillräcklig information om säkerheten - de betyder inte att säkerheten är dålig.
Citera
2024-09-01, 20:11
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ja, du gav mig en länk med ett korrekt återgivet citat. Problemet är .
Det enda " problemet " är att du inte accepterar verkligheten!
Citera
2024-09-01, 20:31
Medlem
Citat:
Fortfarande lite svårt att tolka din fråga, men jag kan i alla fall kommentera. Mig veterligen har ingen passagerare dött i ett Boeing- eller Airbusplan som flugits av ett ryskt flygbolag och kraschat på ryskt territorium sedan ett av Tatarstan airways plan gick i backen i Kazan 2013, så på drygt ett decennium.

https://www.1001crash.com/index-page...t-history.html

Har jag misat något? Var det något annat du undrade?

Precis, ingen har dött men pga sanktionerna så har riskerna ökad dramatiskt.
Din statistik om flygsäkerhetens förbättring i ryzzland senaste åren gäller civila flygolyckor (helikoptrar och flygplan). Likt Kamtjatka olyckan igår när 14dog (troligen 19+5=24 döda).

Alltså inga olyckor med Boeing/Airbus i ryzzland relaterade till dåligt underhåll!
Risken för att en olycka med de oservade/felaktigt servade planen är numera överhängande.

Hoppas ditt översättningsprogram översätter korrekt.
Citera
2024-09-01, 21:03
Medlem
TVBIEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Det enda " problemet " är att du inte accepterar verkligheten!
Verkligheten är att den där "röda flaggan" inte innebar att flygsäkerheten var dåligt. Flaggan innebar bara att ICAO tyckte att de hade för lite information om flygsäkerheten.

Det enda problemet är att du vägrar acceptera att nyhetsmedia kan rapportera felaktiga nyheter.
Citera
2024-09-01, 21:05
Medlem
TVBIEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Precis, ingen har dött
Precis, så vad är problemet?
Citera
2024-09-01, 21:16
Medlem
TVBIEs avatar
Och så en glad nyhet från tyska Die Welt: Ryssland leverar återigen mer gas till EU-länderna än vad USA gör!

Citat:
Russland liefert wieder mehr als Amerika – diese Zahlen zeigen, woher Europas Gas wirklich kommt

Mit „Freedom Gas“ wollten die USA die europäischen Verbündeten aus der russischen Energieabhängigkeit befreien. Doch aktuelle Daten zeigen, dass das Putin-Regime seine Position als Energieversorger Europas sogar ausbauen konnte. Auch für den Ukraine-Transit ist eine Verlängerung in Sicht.
https://www.welt.de/wirtschaft/plus2...ich-kommt.html

Översätting:

Citat:
Ryssland levererar återigen mer än USA – dessa siffror visar var Europas gas egentligen kommer ifrån

Med "Freedom Gas" ville USA befria sina europeiska allierade från ryskt energiberoende. Men aktuella uppgifter visar att Putinregimen faktiskt har kunnat utöka sin position som Europas energileverantör. En förlängning är också i sikte för transiteringen genom Ukraina.

Citera
2024-09-01, 21:32
Medlem
Citat:
Precis, så vad är problemet?

Du är ju trög på riktigt.
Du använder inte säkerhetsbältet heller antar jag.

Tick tack tick tick
Citera
2024-09-01, 21:44
Medlem
TVBIEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Du använder inte säkerhetsbältet heller antar jag.
Det är möjligen värt besväret att ta på bältet är man åker bil, men på flyget är det naturligtvis helt meningslöst. Du tar på dig hjälm när du promenerar? Du vet väl att över 1000 svenskar om året dör i fallolyckor och att den vanligaste orsaken är att de snubblar eller halkar?
Citat:
Under 2013 omkom 1 662 personer i fallolyckor, över 70 000 blev inlagda i sluten sjukhusvård och drygt 270 000 uppsökte ett akutsjukhus efter att ha skadats i fallolyckor.
https://rib.msb.se/filer/pdf/27442.pdf
Citera
2024-09-01, 21:46
Medlem
Det finns många livestreamears från olika delar av Ryssland.
Dom visar det dagliga livet i olika delar.
Tex Balykov.live på Youtube
Citera
2024-09-01, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geocentrism
Trots att européerna kräver att de bara ska suga amerikansk kuk, fortsätter de att suga Putins kuk.

Putin är redan upptagen med att suga Mellanösterns kuk, samtidigt som han blir knullad i baken av Kina.
Citera
2024-09-01, 23:37
Medlem
Citat:
Det är möjligen värt besväret att ta på bältet är man åker bil, men på flyget är det naturligtvis helt meningslöst. Du tar på dig hjälm när du promenerar? Du vet väl att över 1000 svenskar om året dör i fallolyckor och att den vanligaste orsaken är att de snubblar eller halkar?

Under 2013 omkom 1 662 personer i fallolyckor, över 70 000 blev inlagda i sluten sjukhusvård och drygt 270 000 uppsökte ett akutsjukhus efter att ha skadats i fallolyckor.

I Ryssland är det vanligt att folk i chefsposition trillar från fönster, och slår ihjäl sig.

Varför tänker inte ryska chefer på att stänga fönstren, så att de inte trillar ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in