• 2
  • 3
2019-08-26, 21:29
Medlem
Flintkolas avatar
Inlagda vitlöksklyftor.

Inlagd hel ättitsgurka.

Är beroende just nu av detta. Även sura isterband skulle jag kunna leva på.

Har även bytt ut den heliga bean, numera är det chili-hummus till grillat som gäller
Citera
2019-08-26, 21:33
Medlem
Kanske inte den senaste men vitlöksskott klippta på tomatsmörgos med stark ost och mörkt bröd är episkt.
Sätt vitlöksklyftor i fuktig jord och vänta på de delikata skotten.

Mmmmmm
Citera
2020-01-26, 20:25
Medlem
Isnatts avatar
Jag anti-upptäckte ( ) en sak idag - rökt ost! Som en korv fast av ost, instöpt i sånt där paraffin eller vad det är. Skalade bort höljet och kände att jo det luktar verkligen rökt lika mycket som äkta rökta köttvaror, skar upp bitar av osten och åt. Vedervärdigt.
Smakade väldigt rökt, men konsistensen blev helt fel. Mjukt som pastej och smak som riktigt och rejält kött, och så visste jag att det var ost. Kunde faktiskt inte äta upp det utan slängde det.
Citera
2020-01-26, 20:49
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag anti-upptäckte ( ) en sak idag - rökt ost! Som en korv fast av ost, instöpt i sånt där paraffin eller vad det är. Skalade bort höljet och kände att jo det luktar verkligen rökt lika mycket som äkta rökta köttvaror, skar upp bitar av osten och åt. Vedervärdigt.
Smakade väldigt rökt, men konsistensen blev helt fel. Mjukt som pastej och smak som riktigt och rejält kött, och så visste jag att det var ost. Kunde faktiskt inte äta upp det utan slängde det.
Rökt ost som är så inihelvitta gott! Köpte en rökt vitost för ett tag sedan, något jag inte testat förr. Helt fantastisk som den är men också god att mosa ner i creme fraiche som en dipp.
Citera
2020-01-26, 20:55
Medlem
JerryCottons avatar
Chilirostade sesamfrön. Sabla goda!
Citera
2020-01-26, 22:08
Medlem
maxorrs avatar
Ett tips för er som gillar köks mojänger, så ska ni titta på
CrazyRussainHacker som tar upp alla onödiga och nödvändiga köksredskap

Iofs har kanalen funnits ett bra tag men ändå

https://www.youtube.com/user/CrazyRussianHacker
Citera
2020-01-27, 21:56
Medlem
Santa Marias Chili explosion

https://www.santamariaworld.com/se/p...-explosion-se/

Utmärkt bordskrydda för den som vill krydda upp sin mat. Perfekt när vissa i sällskapet inte vill ha starka kryddor i maten, de som gillar stark mat kan krydda på sin egen mat på tallriken.

Namnet är dock rätt missvisande, det är inte jättestark chilihetta. Innehåller tyvärr mycket salt också.
Citera
2020-01-29, 01:32
Medlem
Sinnerstens avatar
Upptäckt hipstergrejen Svart vitlök.
Har haft det i kylen länge och inte riktigt fått det att funka, mest blivit liggande.

Sen gjorde jag hamburgerdressing och det tog skruv nått så innihelvete.

Gott. Väldigt gott.
Citera
2020-01-30, 16:14
Medlem
Rumpnisseiskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Upptäckt hipstergrejen Svart vitlök.
Har haft det i kylen länge och inte riktigt fått det att funka, mest blivit liggande.

Sen gjorde jag hamburgerdressing och det tog skruv nått så innihelvete.

Gott. Väldigt gott.

Synd att de är så dyra.
Citera
2020-01-30, 16:15
Medlem
Rumpnisseiskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt

Utmärkt till varma mackor!
Citera
2020-01-30, 18:32
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpnisseiskogen
Synd att de är så dyra.

Ja, köpte det av ett gårdscharkuteri i Skåne som odlar och fermenterar vitlöken själva.
Så en liten burk ligger väl kring 50 spänn ungefär.
Citera
2020-01-31, 13:28
Medlem
Scalpings avatar
Tahini har jag nyligen börjat käka. Rätt gott på knäckebröd och nyttigt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in