Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-22, 09:00
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Hur kan det vara så när alla Fusklunda fans bor i Göteborgs upptagningsområde?

Ja är ju i Göteborgsområdet "fansen" bor. De är så stolta över att de har flest följare på Facebook, Twitter och Instagram. Sen om det betyder att de har flest fans vet jag inte.

https://www.hockeysverige.se/2019/07...sociala-medier
__________________
Senast redigerad av Palkranen 2019-09-22 kl. 09:11.
Citera
2019-09-22, 09:48
  #122
Medlem
Fagemo kommer hem igen. Fan vad skönt.
Citera
2019-09-22, 09:50
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Ja är ju i Göteborgsområdet "fansen" bor. De är så stolta över att de har flest följare på Facebook, Twitter och Instagram. Sen om det betyder att de har flest fans vet jag inte.

https://www.hockeysverige.se/2019/07...sociala-medier

Inget att lägga vikt vid. Visst är det roligast att ha mest fans på sociala medier men ärligt, vem fan bryr sig? Kan precis som du säger vara ett annat lag som har mest fans. Leksand har nog otroligt många äldre fans som inte ens har sociala medier.
Citera
2019-09-22, 10:18
  #124
Medlem
tcfmogs avatar
AIK enda laget som tagit poäng av Oskarshamn.
Citera
2019-09-22, 10:25
  #125
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
AIK enda laget som tagit poäng av Oskarshamn.

AIK blev ju utslagna av Oskarshamn i Hockeyallsvenska finalen förra säsongen.
Citera
2019-09-22, 10:36
  #126
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janne6304
10år efter senaste sm-guldet? Låter ju märkligt....

Oavsett vilket så har deras fans här gjort bort sej rejält då man gör narr av en utvecklingsstörd pojke, fy fan!

Är inte alls märkligt. Pressen fungerade inte på det sättet dåförtiden. Det är pressen som blåst upp »myten« kring Leksand och skapat epitetet »folkets lag«. Jag vill minnas att det var någon mätning i någon kvällstidning på 80-talet som låg till grund för detta. Sådana saker som mätningar höll inte tidningarna på med på 70-talet.

Mätningar i tidnigar i sig vet ju alla med någorlunda källkritisk förmåga att de och sanningen inte nödvändningtvis är synonymer.

För att kontra mot alla Leksandsanhängare så menar jag inte att Leksand inte hade en bra stomme vad gäller intresse för klubben redan tidigare.
__________________
Senast redigerad av HerrGickhan 2019-09-22 kl. 11:24.
Citera
2019-09-22, 10:43
  #127
Medlem
Vem i helvete bryr sig om vem som har flest följare på sociala medier. Det är väl vilket lag man själv håller på som är intressant, inte vilka alla andra håller på.
Citera
2019-09-22, 11:31
  #128
Medlem
Gavves avatar
Beslut från disciplinnämnden!
Väldigt otydligt skrivet faktiskt. Blev han friad helt eller nöjde de sig med det straff han fick i matchen?

"Situationsrummet valde att anmäla händelsen till disciplinnämnden som nu har friat Pontus Widerström för late hit."

1. Tacklingen är sen och sker på en spelare som slappnat av
2. Tacklingen sker Nord-Syd med tid för motspelaren att uppfatta att den tacklande spelaren kommer mot honom och därmed förbereda sig på en kroppskontakt
3. Utredningen ger inte stöd för att Pontus Widerström innan tacklingen hunnit uppfatta att motspelaren har slappnat av

https://www.shl.se/article/qsmeak0u0...tus-widerstrom
Citera
2019-09-22, 11:49
  #129
Medlem
DyingAtheists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavve
Beslut från disciplinnämnden!
Väldigt otydligt skrivet faktiskt. Blev han friad helt eller nöjde de sig med det straff han fick i matchen?

"Situationsrummet valde att anmäla händelsen till disciplinnämnden som nu har friat Pontus Widerström för late hit."

1. Tacklingen är sen och sker på en spelare som slappnat av
2. Tacklingen sker Nord-Syd med tid för motspelaren att uppfatta att den tacklande spelaren kommer mot honom och därmed förbereda sig på en kroppskontakt
3. Utredningen ger inte stöd för att Pontus Widerström innan tacklingen hunnit uppfatta att motspelaren har slappnat av

https://www.shl.se/article/qsmeak0u0...tus-widerstrom

Väldigt konstigt formulerat. Själv tyckte jag att det var ett skolboksexempel på "late hit". Han kunde gott ha fått en match avstängning också.
Citera
2019-09-22, 12:01
  #130
Medlem
Helt sjukt att en tryckare i bröstet ska rendera i matchstraff, hur sen den än är. Ville man bli av med hjärnskakningar hade det väl varit bättre att först och främst få hårdare straff på huvudtacklingar.
Citera
2019-09-22, 22:58
  #131
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyingAtheist
Han kunde gott ha fått en match avstängning också.
Sluta kolla på hockey.
Citat:
Ursprungligen postat av Kyozoku
Helt sjukt att en tryckare i bröstet ska rendera i matchstraff, hur sen den än är.
Som jag förstår så är det nya regler den här säsongen att man kan få matchstraff om motspelaren blir skadad.
__________________
Senast redigerad av AutumnInNewYork 2019-09-22 kl. 23:00.
Citera
2019-09-23, 06:51
  #132
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Vet inte alls vad som händer i Växjö.. Inget verkar fungera, ger laget någon chans till att fixa till detta. Annars måste någon ledare avgå. Tycker inte att Pettersson är redo för att axla rollen som förstacenter än, in med Horák där och Pettersson som vinge tills det lossnar för både Gynge och Emil. Erixon är alldeles för ojämn, såg väldigt frånvarande på isen i lördags. Högberg litar jag inte för fem öre på när han har puck i egen zon. Bodie är den som gått från oklar till mer klarhet, allt han behöver är att komma in ännu mer så tror jag att han kan bli riktigt bra, ingen Joel Persson men det begär jag inte heller. Problemet är att de kan spela grymt bra i en period och sedan spela uselt resten av matchen. Hade liknade tendenser på försäsongen men där spelade de som bäst i tredje oftast. Skönt förresten att Ludwig Nilsson är tillbaka, en spelare som verkligen behövs i laget. Hoppas att Engström är tillbaka på torsdag också likaså med Bohm, tre viktiga spelare som verkligen behövs i laget för tillfället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback