2019-12-09, 10:19
Medlem
Stolen har förklarats att den varit inne i köket och att de använt den när de rökt under fläkten. Jag delar din tanke om att det är märkligt att inte göra sig av med ett tillhygge som använts, men att bränna en stol som det kan ha stänkt blod på.

Jag har tänkt att det kanske rör sig om "men vattenkokaren använder jag ju varje dag", men det låter ju lite märkligt. Kanske är så att stolen fått blod på sig och att detta satt sig i tyget (om det varit en sån stol). Då går det inte att torka bort med klorinet som använts på samma sätt som med vattenkokaren. Eller termosen. Det har kommit olika svar på vad det var minns jag.

Handtaget var iaf grönt.
Citera
2019-12-09, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teamtoa
Efter läst fup, får jag ihop följande.
Det är D*nna som önskar han död och beställer mord. (okänt motiv ev. efter en misslyckad insamling av pengar sedan tidigare.)
JL tar på sig uppgiften för 50papp. Tar hjälp av de andra 2, okänt om de blev lovat några pengar. Mest troligt..
De hittar mer dna som inte överens stämmer med de 3 misstänkta.. fler inblandade ?
En som tydligen skallat sig själv inne på toa några dagar innan dådet .. enligt eget utsago.
En grym misshandel äger rum, som absolut inte visar på att de "skulle bara läxa upp han". Silvertejp, rep, tyg och tillhyggen.
Sen transporterar de bort han till Parakka och JL stannar hemma för att städa upp/kasta möbler.
De begår flerfaldiga misstag som gör bra bevismaterial. Att de stängt av mobilerna efter själva mordet gör dom ingen nytta när de själva knackat på dörrar/grannar hört dem/tankat överallt.
Intressant är att D*nna verkar vandra lös från detta.. Brukar det bli så, när man beställer ? pga för lite bevismaterial. Nu har de vittnen och sms om pengarna dagen efter/papper på pengarna.
De båda nekar och säger att det är ett lån..

Håller med, donna borde ju åkt dit för anstiftan? Jag är tveksam till att det rörde sig om en skuld, tror mer på att donna drog igång det med sitt svartsjuk ex. Vissa njuter ju av att ha sån makt att få exen att reagera pga svartsjuka, fattar inte varför dessa idioter vill vara buksvågrar, ont om tjejer där borta?
Citera
2019-12-09, 11:10
Medlem
F3ttans avatar
Finns det foton på samtliga MGM?
Citera
2019-12-09, 11:44
Medlem
Alltså hänger inte alls med. Vem fan är E.J? Och resterande initialer som dyker upp. Maska namnet på nått annat sätt? Tycker mig läst alla förhör men får inte ihop det?
Citera
2019-12-09, 12:03
Medlem
DoNotDives avatar
En viss mamma har varit till brottsling lgh kl 10 på lördag. I förhöret säger hon att allt var orört och städat i lgh. Dottern kommer dit vid 14- tiden och säger i förhör att det då var stökigt. Så stökigt att hon fotar och skickar bilderna till sin mamma.
Citera
2019-12-09, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovelorn
Stolen har förklarats att den varit inne i köket och att de använt den när de rökt under fläkten. Jag delar din tanke om att det är märkligt att inte göra sig av med ett tillhygge som använts, men att bränna en stol som det kan ha stänkt blod på.

Jag har tänkt att det kanske rör sig om "men vattenkokaren använder jag ju varje dag", men det låter ju lite märkligt. Kanske är så att stolen fått blod på sig och att detta satt sig i tyget (om det varit en sån stol). Då går det inte att torka bort med klorinet som använts på samma sätt som med vattenkokaren. Eller termosen. Det har kommit olika svar på vad det var minns jag.

Handtaget var iaf grönt.

Jo, jag vet att det har "förklarats" om kontorsstolen. Men jag köper inte riktigt den förklaringen. De har ju även förklarat att de var helt oskyldiga i början av förhören. Är ju liksom lite av grejen att försöka ljuga och försköna sanningen så mycket det bara går? Alternativt erkänna allt med hull och hår.

Ju mer planlagt åklagare och polis kan bevisa att det hela var, desto hårdare straff kommer det att bli. Då har man ju allt att vinna på att t.ex inte erkänna att man bundit fast killen i en stol, täckt över hans huvud och misshandlat/torterat honom till döds?

Har man bundit fast en snubbe i en stol så har man ju definitivt planerat nåt. Tror knappast att det var av bekvämlighetsskäl för offret?
Citera
2019-12-09, 15:38
Medlem
Märkligt uttalande från D

http://www.bilddump.se/bilder/20191209153700-95.109.22.244.jpeg
Citera
2019-12-09, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaghatartroll

da fuck...
Citera
2019-12-09, 18:04
Medlem
Citat:

Väldigt osammanhängande. Fattar inte vart hon vill komma.
Citera
2019-12-09, 18:27
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:

Herregud.... vad hade/ har hon väntat sig.
Självklart har hon ett finger med i det hela.
Det fattar ju alla

Sedan var ju texten inte den mest lättlästa
Citera
2019-12-09, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freaklady
Håller med, donna borde ju åkt dit för anstiftan? Jag är tveksam till att det rörde sig om en skuld, tror mer på att donna drog igång det med sitt svartsjuk ex. Vissa njuter ju av att ha sån makt att få exen att reagera pga svartsjuka, fattar inte varför dessa idioter vill vara buksvågrar, ont om tjejer där borta?
Alla hade inte legat med d*nna enligt hennes egna ord på sms
Citera
2019-12-09, 23:49
Medlem
Citat:

Låter som en kontaktannons mellan raderna. "Jag är så eensaam..."
Alla hennes lekkamrater sitter inlåsta. Vilka ska hon nu skapa drama tillsammans med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in