• 1
  • 2
2019-07-30, 22:58
https://www.norran.se/nyheter/blalju...erade-pojkvan/

Citat:
En man i 25-årsåldern blev under söndagen attackerad av sin flickväns rottweiler och tvingades uppsöka vård. ”Han var ganska biten” säger ett vittne.
Under söndagen promenerade pojkvännen tillsammans med sin flickväns hund i centrala Arjeplog. En bit in i gångturen lockar ägaren på hunden varpå den svarar med en stark reaktion.

– Hon kallar in hunden och den biter. Mannen har blivit rejält biten på armarna, säger kriminalkommissarie Aron Backman vid Piteåpolisen.

Mitt i tumultet kom en bilist förbipasserande och blev därigenom vittne till händelsen.

– Han tog sig ut till vägen och sedan skjutsade jag honom till hälsocentralen i Arjeplog. När han väl tog sig in i bilen sprang hunden därifrån.

Tillståndet för den skadade mannen förvärrades successivt efter att de lämnat platsen.

– Det blödde inte så mycket just då, det blev mer sen, fortsätter vittnet.

Någon som vet mer om händelsen?

-----------------------------

Delar av texten borttagen enligt regel 1.02 - upphovsrätten.
Texten lagd i citatruta för tydlighetens skull.

/Mod
Senast redigerad av blomvattnare 2019-07-31 kl. 10:54.
Citera
2019-07-31, 04:22
Medlem
UgLyBastards avatar
För att kunna ge dig ett mer uttömmande svar så behöver jag veta vad en sak betyder, här kommer det:

Vad betyder "ganska biten"?
Citera
2019-07-31, 05:43
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Låter mer som olycka än brott, eller ett relationsproblem. För han lär knappast vilja hänga ihop med henne och hunden något mer?

Två saker: citatet från artikeln är nog för långt för att vara godkänt. Och rubriken låter som att rottweilern bitit sin egen pojkvän.
Citera
2019-07-31, 06:36
Medlem
Så förbaskat typiskt att det var en brud som var ägare till denna rottweiler. Alltid när man ser tjejer eller tanter med denna typ av hund så har de kopplet tvinnat runt nospartiet på stackaren eftersom de inte klarar av att koppelträna jycken på ett ordentligt sätt.

Det är väldigt olämpligt att kvinnor tillåts sköta om såna här hundar. En rottweiler är stor, stark, krävande att uppfostra och därmed potentiellt farlig om ägaren är svag och inkompetent vilket kvinnor oftast är.

Tjejer ska hålla sig till chihuhauor, franska bulldoggar och liknande. Begriper man inte det vet man inget om vare sig kvinnor eller hundar.

Bläh.
Citera
2019-07-31, 06:46
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nydator
Så förbaskat typiskt att det var en brud som var ägare till denna rottweiler. Alltid när man ser tjejer eller tanter med denna typ av hund så har de kopplet tvinnat runt nospartiet på stackaren eftersom de inte klarar av att koppelträna jycken på ett ordentligt sätt.

Det är väldigt olämpligt att kvinnor tillåts sköta om såna här hundar. En rottweiler är stor, stark, krävande att uppfostra och därmed potentiellt farlig om ägaren är svag och inkompetent vilket kvinnor oftast är.

Tjejer ska hålla sig till chihuhauor, franska bulldoggar och liknande. Begriper man inte det vet man inget om vare sig kvinnor eller hundar.

Bläh.
Fast nu var det ju pojkvännen - inte hon - som blev biten. Frågan är väl vad som egentligen hänt före det där bettet. Det kanske handlar om en synnerligen klok och kapabel hund - givet hur loj polisen är gällande hunden så öppnar det ju för spekulationer i alla fall.
Citera
2019-07-31, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast nu var det ju pojkvännen - inte hon - som blev biten. Frågan är väl vad som egentligen hänt före det där bettet. Det kanske handlar om en synnerligen klok och kapabel hund - givet hur loj polisen är gällande hunden så öppnar det ju för spekulationer i alla fall.

Vad spelar det för roll vem som blev biten? Nästa gång kanske det blir hon själv som får sig ett bett, eller ett litet barn.

Vad som inträffat före bettet är bevisligen att tjejen fått för sig att skaffa en hund som inte lämpar sig för kvinnor att inneha. Tjejer ska inte ha såna här hundar, det är olämpligt. Svårare än så är det inte.
Citera
2019-07-31, 07:02
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Vad spelar det för roll vem som blev biten? Nästa gång kanske det blir hon själv som får sig ett bett, eller ett litet barn.

Vad som inträffat före bettet är bevisligen att tjejen fått för sig att skaffa en hund som inte lämpar sig för kvinnor att inneha. Tjejer ska inte ha såna här hundar, det är olämpligt. Svårare än så är det inte.
Du vet inte så mycket om hunderi tydligen.
Självklart har vad som inträffat före eller i anslutning till händelsen betydelse.
Citera
2019-07-31, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du vet inte så mycket om hunderi tydligen.
Självklart har vad som inträffat före eller i anslutning till händelsen betydelse.

Är 50+ och har sysslat med hundar sedan jag var barn, kan garantera dig att jag vet betydligt mer än dig. Men du är ju kvinna och därmed part i målet, så att säga. Din åsikt är inget värd. Kvinnor ska inte ha såna här hundar, punkt slut.
Citera
2019-07-31, 07:07
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Är 50+ och har sysslat med hundar sedan jag var barn, kan garantera dig att jag vet betydligt mer än dig. Men du är ju kvinna och därmed part i målet, så att säga. Din åsikt är inget värd. Kvinnor ska inte ha såna här hundar, punkt slut.
Så???
Jag är 50+ och har sysslat med hundar sedan jag var barn ... och uppenbarligen lärt mig lite mer än dig.
Citera
2019-07-31, 07:37
Medlem
ghostedbymes avatar
klart som fan att man bör utreda vad som hände före atacken , det är av stor betydelse
hundar biter inte utan anledning
Citera
2019-07-31, 08:08
Medlem
Riktigt tråkigt, hundstackarn blir nog avlivad rätt snabbt.

Hur länge sedan var det en Rottweilier fick ett frispel på det här sättet? Jag har nåt vagt minne att det fanns nån adhd grejj bland Rottweiler som man numera kollar efter, men någon hundkännare här på fourmet kanske har bättre koll på den biten.
Citera
2019-07-31, 08:36
Bannlyst
Citat:

Bläh.

Jag ser mera till samhällsklassen, och det är ju tyvärr oftast en viss typ av samhällsklass ( whitetrash) som skall ha denna typ av hundar för att hävda sig, vilket gör att dom inte är dom bästa ägarna, oavsett kön.

Det troligast är att det handlar om just en sådan ägare, och hunden har flippat, sprungit runt fritt verkar den ju ha gjort också. Lösspringande hundar är rätt så hög whitetrashfaktor.

Men det har en del betydelse ang vad som utlöste att hunden bet. Fick den frispel av någon konstig anledning? Är den labil och har visat liknande tendenser tidigare? Isf ska den nog bort för allas bästa. ¨
Men den kan ju också ha reagerat på något som av naturliga orsaker gjorde att den högg, eftersom att man kan misstänka att det här handlar om socialgrupp 3, både ägare och pojkvän, så ligger ju tanken på hög alkoholkonsumtion och kvinnomisshandel( brott i nära relation till hands) och då kan ju hunden ha agerat för att försvara sin ägare. Bara en tanke.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in