• 1
  • 2
2019-07-30, 22:23
Medlem
ShlomoMoskowitzs avatar
Om Jesus Kristus hade uppenbarat sig, kommit tillbaka till världen och han hade som krav i början att bara möta några få individer (1-2 åt gången). Detta i ett litet ljust rum i en kyrka eller ett sjukhus den första tiden.
Hur hade du reagerat i stunden inför mötet?
Några praktiska förberedelser innan?
Vad hade du gjort och hur hade du känt dig när du står där och vet att Jesus är därinne i det rummet och du snart ska få gå in träffa honom?
Hade du svimmat innan du går in?
Vad skulle du haft på dig för att ge ett gott intryck?
Vad hade vart dina första ord för att välkomna honom?
Kanske dragit ett roligt skämt?
Gett honom en lång kram eller en gangsta pound hälsning?
Kanske gått in med en öl, öppnat den till honom och skålat?

Scenariot i min frågeställning är att du är bland dem första 50 som fick nys om att han är här och detta innan händelsen spred sig vidare till världen

Sj hade jag haft på mig mina favoritkläder, varit väldigt hyper där i vänterummet, lugnat ner mig rejält, googlat hur man säger olika saker på Aramaic eller Hebrew samt fråga om han ens kan engelska

Let's go
Senast redigerad av ShlomoMoskowitz 2019-07-30 kl. 22:27.
Citera
2019-07-30, 22:25
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShlomoMoskowitz
Om Jesus Kristus hade uppenbarat sig, kommit tillbaka till världen och han hade som krav i början att bara möta några få personer (1-2 åt gången). Detta i ett litet ljust rum i en kyrka eller ett sjukhus den första tiden.
Hur hade du reagerat i stunden inför mötet?
Några praktiska förberedelser innan?
Vad hade du gjort och hur hade du känt dig när du står där och vet att Jesus är därinne i det rummet och du snart ska få gå in träffa honom?
Hade du svimmat innan du går in?
Vad skulle du haft på dig för att ge ett gott intryck?
Vad hade vart dina första ord för att välkomna honom?
Kanske dragit ett roligt skämt?
Gett honom en lång kram eller en gangsta pound hälsning?

Scenariot i min frågeställning är att du är bland dem första 50 som fick nys om att han är här och detta innan händelsen spred sig vidare till världen

Sj hade jag haft på mig mina favoritkläder, varit väldigt hyper där i vänterummet, lugnat ner mig rejält, googlat hur man säger olika saker på Aramaic eller Hebrew samt fråga om han ens kan engelska

Let's go

Hur fan skulle man veta att det va jesus själv?
Citera
2019-07-30, 22:26
Medlem
Ta i hand och hälsa välkommen, bjuda på go mat och dans!
Citera
2019-07-30, 22:31
Medlem
ShlomoMoskowitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Hur fan skulle man veta att det va jesus själv?
Då alla som kommer ut ur rummet före dig kommer ut Blessed! Dem intygar att ja det är Jesus och det finns inga negativa eller tvivelaktiga saker på plats! Alla kommer ut lyckliga och chockade eller gråter eller whatever dem nu skulle göra efteråt.
Citera
2019-07-30, 22:33
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Då alla som kommer ut ur rummet före dig kommer ut Blessed! Dem intygar att ja det är Jesus och det finns inga negativa eller tvivelaktiga saker på plats! Alla kommer ut lyckliga och chockade eller gråter eller whatever dem nu skulle göra efteråt.

Jaha så om jag klär ut mig till utomjording och alla som kommer för att skaka hand med mig innan dig intygar att jag är det så tror du på det?
Citera
2019-07-30, 22:35
Medlem
ShlomoMoskowitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Ta i hand och hälsa välkommen, bjuda på go mat och dans!

Så du skulle gå in där i rummet med en Bic Mac, Subway baguette eller bit smörgåstårta och ge den till Jesus och sen visa honom hur man gör vilken traditionella dans?
Citera
2019-07-30, 22:39
Medlem
ShlomoMoskowitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Jaha så om jag klär ut mig till utomjording och alla som kommer för att skaka hand med mig innan dig intygar att jag är det så tror du på det?

Nej det har redan varit en aktuell fråga innan det är din tur givetvis. Och människorna som kommer ut berättar att mannen i rummet svävade ovanför golvet och visade hur han gjorde vatten till vin. Spela med bara, allt du tänker på all tvivel du har är som bortblåst då dem kommer ut blessed
Citera
2019-07-30, 22:41
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Nej det har redan varit en aktuell fråga innan det är din tur givetvis. Och människorna som kommer ut berättar att mannen i rummet svävade ovanför golvet och visade hur han gjorde vatten till vin. Spela med bara, allt du tänker på all tvivel du har är som bortblåst då dem kommer ut blessed

LOL snälla du alla tror olika jag tro inte på gud och hela köret men det gör du bara att gilla läget
Citera
2019-07-30, 23:05
Medlem
https://youtu.be/f9zBgd08wMc

Jesus återuppstod i Växjö domkyrka. De besökande verkade inte särskilt intresserade...

När inte ens de, vars hela religiösa övertygelse vilar på frälsarens återkomst inte kan mottaga honom i det skedet känns det som om mitt mottagande skulle bli minst lika tafatt, tyvärr.
Senast redigerad av Decimal1 2019-07-30 kl. 23:08.
Citera
2019-07-30, 23:14
Medlem
Citat:
Så du skulle gå in där i rummet med en Bic Mac, Subway baguette eller bit smörgåstårta och ge den till Jesus och sen visa honom hur man gör vilken traditionella dans?
Nix, hemlagad finsk husmanskost och bjuda in alla grannar, tjejer framförtallt, basta och fråga ut han, på skarpen!
Vad är syftet
Vad göra
Hur kan du hjälpa oss, Jesus, att skapa ett paradis på jorden?
Ställa han mot väggen

Det är liksom dags nu
Senast redigerad av rantaplan 2019-07-30 kl. 23:23.
Citera
2019-07-30, 23:28
Medlem
kalkryggars avatar
Jag skulle naturligtvis ta reda på olika metoder som jag kan använda mig av för att avslöja bluffen. Jag skulle se till att ha dold kamera så jag fångar när jag avslöjar bluffen.

Det skulle bli lite konstig stämning i rummet när jag klipper att snöret han hänger i ovan golvet (eller hur bluffen nu ser ut och jag avslöjar den). Men dom kommer köra med att jag hittar på och alla andra vet att jag bara är hatisk osv. Jag kommer inte avslöja att jag spelat in själva avslöjandet.

Sen när dom har finslipat och tränat på vår lilla grupp som först gavs tillträde så kommer dom att avslöja för hela världen att Jesus finns i just deras lilla rum. Självklart kommer vem som helst att få träffa honom. Alla inser förstås att det kommer kosta en rejäl slant och ett par minuter inne i samma rum som Jesus kommer nog att kosta miljoner.

När dom så har satt igång och börjat ta emot kunder (lurade idioter) och miljonerna rullar in så kommer jag göra min film känd för dom och kräva typ 70% av pengarna i Bitcoin tills jag har ett par hundra miljoner. Sen släpper jag filmen på internet ändå. Får jag ihop 200 miljoner så skänker jag 100 miljoner till organisationer som arbetar för ett sekulärt samhälle.
Citera
2019-07-30, 23:34
Då får han fan trolla fram en fisk och lite vin först
Fixar han det så kan jag tro på att han är jesus

Sen skulle jag klaga nåt så in i helvete!

Vafan har han varit dom senaste 2000åren liksom

Jag vet att det va en vild fest för många år sedan. Jesus däckade i grotta i tre dagar.
Sen hände ju en del skit
Men det va inte mitt fel

Sen hade nog dom vanliga frågorna kommit
Vad gör vi här? Varför allt lidande? etc etc
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem