Citat:
Ursprungligen postat av
lexitp
Hej!
Min pojkvän verkar vara helt omogen vad det gäller ekonomi och investering. Han är 20 år och bor hemma, jobbar inom fordon/bygg på något företag och tjänar 20k något varje månad. Han köpte en bil för nästan ett år sedan genom att ha lånat pengar från sin morfar, han har ett lån på 80k kronor som han betalar för lite varje månad och massa annat skit. Köper även marijuana för tusen kronor varje månad.... Iallafall.
Han lever som sagt efter alla dessa utgifter väldigt knapert ÄVEN om han lever med sina föräldrar. Pengar till kläder har han inte, går runt med trasiga kläder och skor. Men tydligen, nu för någon dag sedan så säger han att han vill finansiera en gammal använd bil som då kostar 70k. (han är en bil enthusiast) Hur ska detta gå? Varför prioriterar han sådana saker när han med andra ord är fattig? Är en "ny" bil viktigare än att t.ex spara pengar och kanske flytta ut? För hur det ser ut nu så kommer han aldrig ha råd att flytta ut. Vad skall man göra? Jag vill ju skapa en framtid med honom men hans ekonomiska beslut gör mig rädd.
Som golddigger ska man söka sig en man med god marginal på sin inkomst och inte en som räknar bilar.
"Bilenthusiaster" är återkommande inslag i lyxfällan (tv-programmet), av en enkel anledning: de tappar i värde hela tiden och kostar enorma summor att pyssla med bara för att förlora på allt.
Vill du ha ett liv i harmoni och pengar till barn, hus, familj utflykter m.m så är det förmodligen svårt med nuvarande om inte bil intresset förpassas till föräldrarnas eller stannar på jobbet.