Undrar hur mycket Angela Merkels ord: "Wir schaffen das" (Vi klarar det) kommer eka i föräldrarnas huvud under resten av deras liv. "Wir schaaaaaaaffen das" Det finns dom som måste offras på mångkulturens altare för globalismens- och massinvandringens skull.
Mycket länge tror jag. Tyskarna gjorde lampskärmar av judar samt brände dem på löpande band. Ångesten för detta kommer att sitta i länge - med all rätt naturligtvis - men till vilket pris?
Multikultur är Tyskarnas återbetalning men hur länge står man ut??
Men tänk om detta hänt i Sverige och det varit make/fru och barn till en PK-politiker, hade det ändrat något inom invandringspolitiken?
Man undrar hur mycket elände dessa politiker skulle behöva genomlida personligen för att få sina ögon öppnade för vad vanligt folk måste uthärda p g a invandringen!
Senast redigerad av Gothicat 2019-07-29 kl. 19:33.
Mycket länge tror jag. Tyskarna gjorde lampskärmar av judar samt brände dem på löpande band. Ångesten för detta kommer att sitta i länge - med all rätt naturligtvis - men till vilket pris?
Multikultur är Tyskarnas återbetalning men hur länge står man ut??
Ganska smaklöst, ett barn har dött och du smutsar ned tråden med lögnen om judelampskärmar...
Undrar hur mycket Angela Merkels ord: "Wir schaffen das" (Vi klarar det) kommer eka i föräldrarnas huvud under resten av deras liv. "Wir schaaaaaaaffen das" Det finns dom som måste offras på mångkulturens altare för globalismens- och massinvandringens skull. Den här gången fick en åttaårig pojke betala priset.
Hade jag varit förälder till åttaåringen, hade jag letat upp somalierns släktingar och skjutit ihjäl dem. Så länge analfabeter får troi att de är smarta kommer de att fortsätta mörda barn och kvinnor.
Fråga er själva, vad har afrikanen att vinna på att knuffa ut någon som de inte känner från spåret? Trevligt att sitta inne på livstid för ingen vinning alls?
Oprovocerade mord på personer utan koppling till varandra är mycket ovanligt. Vi har haft flertal av dessa helt omotiverade mord i Europa från migranter så det hela är organiserat. Dvs gärningsmännens familjer får provision på dessa brott. Syftet är att skapa motsättningar vilket går annars ganska trögt.
Snetändning psykologiskt mer troligt, kanske dåligt humör på något (typ ikea fallet) eller hög på något? (ljungbyfallet) I afrika skickar man in vad som irriterar i närmsta träd utan bry sig det minsta, här blev det nog tyvärr ett tåg. Om det stämmer att han har försökt putta andra så var det nog mer för att de stod ivägen än att tåget precis var på väg in. Gissar han inte hade nån tanke på att konsekvenserna och förstår förmodligen fortfarande inte vad all uppståndelse handlar om.
Såg samma beteende på centralen i sth inte så länge sen.
Afrikan, prydligt traditionellt klädd läser nån typ av tidning och en svensk mamma med 2 åring som leker på bänken mittemot. När barnet lullar ut och kom inom 1m från mannen kickade han till allt han kunde mot barnet och missar med ett par cm. Mamman blev helt förskräckt, drar undan barnet och skrek åt mannen ett långt batteri av svordommar och han bryr sig inte det minsta, tittar inte ens upp från tidningen han läser.
Ganska smaklöst, ett barn har dött och du smutsar ned tråden med lögnen om judelampskärmar...
Jävla PK-idiot, typisk svensk kommunistjävel. Jag har sett vad tyskarna gjort under ww2. Spelar ingen roll att förklara för en ärthjärna varför tyskarna agerar som de gör
Bra att jag har inga barn. Skulle det varit mitt barn under tåget .. ? Ja du, helvetet åt politiker. Ingen mening att leva mera bara att ta max liv med mig..
Seriöst vi måste göra nåt med alla oansvariga " utvalda" korrupta makthavarar..
Är det någon som vet om BO är tysk eller inte? Det verkar vara många som skriver att BO är tysk men det är samtidigt en del som fortfarande skriver att BO är icke-tysk.
Jag har kollat de senaste tyska nyheterna, och det sägs fortfarande inget om offret och hans mamma, bara deras ålder och att de inte hade någon relation till gärningsmannen.
Gärningsmannen var eritrean (surprise?), och hade fortfarande eritreanskt medborgarskap, men var folkbokförd i Schweiz. Jag trodde att schweizarna hade lyckats hålla skiten ute, med hjälp av sin direktdemokrati?
Der Kriminologe Thomas Feltes von der Ruhr-Universität Bochum sieht deutliche Parallelen zwischen den beiden Fälle. „Die Tat sieht für mich aus wie etwas, das wir in der Kriminologie als Marilyn-Monroe-Effekt bezeichnen“, sagte Feltes unserer Redaktion. „Nach deren Selbstmord 1962 gab es in den USA verstärkt Nachahmer, die ebenfalls Suizid begangen haben.“
Das seien Menschen gewesen, die sich schon vorher mit diesen Gedanken getragen haben, durch die Berichterstattung über Monroes Tod aber den letzten Schritt getan haben.
„So könnte es auch jetzt gewesen sein: Durch die Diskussion über den Mord in Voerde wurde der Frankfurter Täter womöglich auf die Idee gebracht“, sagt der Kriminologe. Vieles deute auf ein psychiatrisches Problem des Täters hin. „Flüchtlinge leiden manchmal unter Wahnvorstellungen, die auf Kriegserlebnisse in ihren Heimatländern zurückzuführen sind. Diese Wahnvorstellungen können sich aus heiterem Himmel Bahn brechen.“
En kriminolog yttrar sig om att det kan vara copy cat-effekten (som han kallar "Marilyn Monroe-effekten" av någon anledning). Det skedde ju ett likadant dåd i Tyskland för bara några dagar sedan, där en kvinna dödades, men det har ju redan varit uppe i tråden. Han säger att när någon har gått med tankar om att mörda någon, och så händer en sådan sak, då kan det göra att personen tar det sista steget och genomför fantasin, han också.
Kriminologen säger också, att mycket tyder på psykiatriska problem hos gärningsmannen. "Flyktingar lider ibland av vanföreställningar, som kan härledas till krigserfarenheter i deras hemländer. Dessa vanföreställningar kan bryta igenom som en blixt från klar himmel".
Men i så fall så betyder det ju bara, att vi här i Europa borde vara ännu noggrannare med att inte släppa in några invandrare som har sådana erfarenheter i bagaget. För vi måste ju skydda våra egna kvinnor och barn först, eller..? Merkel har ännu ett dödsoffer och några förstörda liv på sitt samvete...
Senast redigerad av Merwinna 2019-07-29 kl. 19:40.
Vad är det för fel på svensk media? Om det är konflikträdslan och värdegrunden som styr, eller rädslan för att inte gynna högerextrema krafter då ska inte jobba som journalist. Då kan man lika gärna skriva romaner istället.
BBC (TV) spenderade rejält med tid på masskjutningen i USA där en 6-årig grabb dog. Samtidigt var det en verbal notis om "en man" som knuffade, etc.