2019-07-29, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karl-may
Enligt FAZ som nog är den största lokala (och landsomfattande) nyhetskällan är mor och son tyskar. Den tidningen skriver direkt under rubriken i fet stil att GM är från Eritrea.

Visst, citat;

Citat:
Im Frankfurter Hauptbahnhof hat ein Mann aus Eritrea ein Kind und dessen Mutter auf die Gleise gestoßen. Der Junge wurde von einem ICE tödlich erfasst.

Svensk MSM utmärker sig som alltid. Först när det påpekas här på FB, och Norge o Danmark redan har denna fullständiga rapport, så ändrar de. Under galgen.

Tror även att tex tysk MSM är mer trötta på eller ärliga i sin rapportering av invandringsproblematiken så de har slutat med - om de någonsin har börjat - att i sina artiklar utelämna gärningsmännens urpsprung.

Edit. Gick in på svt.se för att se hur de rapporterar där. Och nejrå, matriarkatet på public service de mörkar precis som vanligt;

Citat:
Polisen har gripit en man i 40-årsåldern, rapporterar brittiska BBC.
Så stod det mkt riktigt.

Vad de "missade" var nästnästa stycke;

Citat:
Local media reported that the suspect was an Eritrean citizen.

Falska as på den tvångsfinansierade samhallkanalen.
Senast redigerad av MrStreamer 2019-07-29 kl. 18:48.
Citera
2019-07-29, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallen.Angel
Det är bara början. Kaddafi har ju varnat att Europa kommer att brinna i helvetet.
Vi har rätt många onda individer som sitter på maktstolar, det är största problem.

Europa är i kaos på grund av slapphänta och korrupta politiker, har ingenting med khadaffi att göra.

Hade man stängt gränsen hade ingen kommit in, så enkelt är det.
Citera
2019-07-29, 18:50
Medlem
Sjukt. Angående gärningsmannens bakgrund är det ju högst relevant då dådet givetvis kan vara rasistiskt motiverat. Hade det omvända hänt hade givetvis rasaspekten varit högst upp på löpsedlarna så varför inte nu?
Citera
2019-07-29, 18:55
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koettbullen
Eritreaner jobbar på sitt rykte i Europa, märker jag. Först Elin Krantz, därefter IKEA, följt av detta (och säkerligen fler groteska och oprovocerade brott jag inte är varse om).

Varför kan inte afrikaner eller araber bete sig på europeisk mark? Varför läser vi konstant om dessa vidriga våldsbrott?

Rätt ska vara rätt, Elin Krantz mördare är från Etiopien
https://www.expressen.se/gt/elin-krantz-mordare-vadjar-flytta-mig-till-mitt-hemland/
Citera
2019-07-29, 18:57
Medlem
Svantevits avatar
Hemsk händelse!

Tycker att alla eritreaner i Sverige som visar tecken på våldsamt beteende skall få åka hem! Börjar bli läskigt det här!
Citera
2019-07-29, 18:58
Medlem
substitutes avatar
Tusen tack till den i tråden som mailade ansvarig reporter på Expressen. Efter ett tag uppdaterades artikeln med GMs rätta etnicitet. Kan tänka mig att det våndades en hel del hos ansvarig utgivare innan klartecken gavs för uppdatering.
Blir nog en något dämpad AfterWork för det annars så glatta gänget på Expressen i kväll
Senast redigerad av substitute 2019-07-29 kl. 19:03.
Citera
2019-07-29, 18:59
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TolerantSwine
Europa är i kaos på grund av slapphänta och korrupta politiker, har ingenting med khadaffi att göra.

Hade man stängt gränsen hade ingen kommit in, så enkelt är det.

Precis media har öppnat upp för denna utveckling. Media och politiker bär ansvaret.
Senast redigerad av Mad monk 2019-07-29 kl. 19:13.
Citera
2019-07-29, 19:01
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svantevit
Hemsk händelse!

Tycker att alla eritreaner i Sverige som visar tecken på våldsamt beteende skall få åka hem! Börjar bli läskigt det här!

Då bör vi inte släppa in dom alls. Jag har sett såna här de är som överaktiva barn typ som om de alla hade ADHD. De är definitivt labila varelser de här.
Citera
2019-07-29, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glio9
Sjukt. Angående gärningsmannens bakgrund är det ju högst relevant då dådet givetvis kan vara rasistiskt motiverat. Hade det omvända hänt hade givetvis rasaspekten varit högst upp på löpsedlarna så varför inte nu?
Sjukt jag hördd nhheten på tysk radio då jag är på kundbesök här. De sadd direkt att det var en afrikan som gjorde det. Sedan sade när han var identifierad att han kommer från eritrea och att han e 40 bast
Citera
2019-07-29, 19:20
Medlem
Undrar hur mycket Angela Merkels ord: "Wir schaffen das" (Vi klarar det) kommer eka i föräldrarnas huvud under resten av deras liv. "Wir schaaaaaaaffen das" Det finns dom som måste offras på mångkulturens altare för globalismens- och massinvandringens skull. Den här gången fick en åttaårig pojke betala priset.
Senast redigerad av Pazzamo 2019-07-29 kl. 19:24.
Citera
2019-07-29, 19:23
Medlem
SVT och TV4 mörkar totalt än så länge i TV sändningar.
8 år och är inte värd att nämnas. Varför?
Citera
2019-07-29, 19:25
Medlem
Fallen.Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggen
SVT och TV4 mörkar totalt än så länge i TV sändningar.
8 år och är inte värd att nämnas. Varför?

För det är redan vardagsmat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in