2019-07-28, 16:13
Medlem
Nu menar jag den median som styr i vårt samhälle som ex Aftonbladet, expressen, GP, Dn, osv

Skulle dessa tidningar trycka en snyft artikel om en gnällande röstande Sverigedemokrat? Gäller lika värda för folk som röstar på Sverigedemokrater är min stora nyfikenhet eller ännu längre ut till höger.

Skulle dom ex trycka den här storyn om Bussincidenten om det hade visat sig att hon röstade på Sverigedemokraterna. Hon som blev avslängd ifrån bussen i Malmö på grund av att hon var lättklädd.

Nu menar jag inte om politiska Sverigedemokraterna, om deras politik, interna bråk eller något sådant. Utan bara en vanlig story där man blivit orättvis behandlad ute i samhället. Vilket sker hela tiden i samhället.
Citera
2019-07-28, 17:53
Medlem
Det kan vi inte veta eftersom politisk tillhörighet inte annonseras ut i sådana sammanhang.

Det har ju varit storys om personer som blivit utslängda från bussar där det är någon sinnessvag gubbe eller kärring som ballat ur på en muslimsk kvinna eller liknande.
Vi kan ju rimligtvis anta att det är Sverigedemokrater. Snyfthistorier för vissa.
Senast redigerad av Tykeil 2019-07-28 kl. 17:55.
Citera
2019-07-28, 18:13
Medlem
olasvenssons avatar
Dom enda snyftreportagen skulle väl kanske vara om en SD anhängare hoppar av SD. Då kan gammelmedia vara snabba på bollen.
Citera
2019-07-28, 18:42
Medlem
Prayuths avatar
Klart de inte har. Svenskar som blir utsatta för mångkultur är det aldrig synd om.
Citera
2019-07-29, 00:10
Medlem
Pluppiplupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tykeil
Det kan vi inte veta eftersom politisk tillhörighet inte annonseras ut i sådana sammanhang.

Det har ju varit storys om personer som blivit utslängda från bussar där det är någon sinnessvag gubbe eller kärring som ballat ur på en muslimsk kvinna eller liknande.
Vi kan ju rimligtvis anta att det är Sverigedemokrater. Snyfthistorier för vissa.

Kan "vi"?

Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
Klart de inte har. Svenskar som blir utsatta för mångkultur är det aldrig synd om.

Om det inte är en av de egna, fast då brukar man hellre välja att sopa det under mattan och påpeka för offret att om man skulle offentliggöra det hela, så kan det spela "ondskan" i händerna.
Citera
2019-07-29, 08:41
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Nu menar jag den median som styr i vårt samhälle som ex Aftonbladet, expressen, GP, Dn, osv

Skulle dessa tidningar trycka en snyft artikel om en gnällande röstande Sverigedemokrat? Gäller lika värda för folk som röstar på Sverigedemokrater är min stora nyfikenhet eller ännu längre ut till höger.

Skulle dom ex trycka den här storyn om Bussincidenten om det hade visat sig att hon röstade på Sverigedemokraterna. Hon som blev avslängd ifrån bussen i Malmö på grund av att hon var lättklädd.

Nu menar jag inte om politiska Sverigedemokraterna, om deras politik, interna bråk eller något sådant. Utan bara en vanlig story där man blivit orättvis behandlad ute i samhället. Vilket sker hela tiden i samhället.
Mig veterligen är det sällan tidningar ställer frågan "röstade du på Sverigedemokraterna i senaste valet" och därefter tar ställning till om artikeln ska tryckas.
Citera
2019-07-29, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Mig veterligen är det sällan tidningar ställer frågan "röstade du på Sverigedemokraterna i senaste valet" och därefter tar ställning till om artikeln ska tryckas.

Du tror inte dom gör en snabb research på personen först? Dom flesta har facebook och där brukar stå vilken politisk tillhörighet man har.
Citera
2019-07-29, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tykeil

Det går ganska snabbt att hitta en person på Facebook när dom har varit med på bild och gjort intervju i media. Om jag hittar så lär utbildade journalister göra det också. En persons bakgrund kan säga ganska mycket hur en story är vinklad.
Citera
2019-07-29, 09:14
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Det går ganska snabbt att hitta en person på Facebook när dom har varit med på bild och gjort intervju i media.

Det är därför människor med självbevarelsedrift aldrig någonsin visat sig på Fejan.

On topic:

Mainstream media; public service i form av Sveriges Television SVT & Sveriges Radio SR, dagstidningarna Aftonbladet, Expressen, Dagens Nyheter DN, Svenska Dagbladet SvD, TV4, alla har de ett aldrig sinande hat emot den som vågar säga sanningen om Sverige av idag. Mainstream media, ägs av Sverige-fientliga familjer och bolag och styrs ideologiskt och därmed journalistiskt helt av Globalist-vänstern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in