2019-07-28, 14:20
Medlem
Ollonssons avatar
Jag tänkte på att de där guldklimparna vi har fått som utger sig för att vara 16-17 år. Men i själva verket är långt över 20 år. Hur många rör det sig om? Känner till de där 9000 som fick gymnasieamnestin men det finns väl fler pajsare som bluffar om åldern.

Hur kommer medellivslängden av "svenskar" se ut om 60 år? Svensken är ju bland de med högst välmående o det skulle väl vara snopet om medellivslängden bara rasade......
Citera
2019-07-28, 14:28
Medlem
Jahbulons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonsson
Jag tänkte på att de där guldklimparna vi har fått som utger sig för att vara 16-17 år. Men i själva verket är långt över 20 år. Hur många rör det sig om? Känner till de där 9000 som fick gymnasieamnestin men det finns väl fler pajsare som bluffar om åldern.

Hur kommer medellivslängden av "svenskar" se ut om 60 år? Svensken är ju bland de med högst välmående o det skulle väl vara snopet om medellivslängden bara rasade......
Det borde ju bli en mätbar effekt i alla fall. Det finns dock också invällare idag som är 100+. De ljög om sin ålder för att få pension och slippa jobba. Hur vanligt denna berikarbluff är idag och i framtiden vet jag inte, men den kan möjligen påverka åt andra hållet.
Senast redigerad av Jahbulon 2019-07-28 kl. 14:31.
Citera
2019-07-28, 14:53
Medlem
[quote=Jahbulon|68224567]Det borde ju bli en mätbar effekt i alla fall. Det finns dock också invällare idag som är 100+. De ljög om sin ålder för att få pension och slippa jobba. Hur vanligt denna berikarbluff är idag vet jag inte, men den kan möjligen påverka åt andra hållet.[/QOTE]
Flertalet babbar äter osunt, motionen inskränker sig ofta till promenader mellan ICA o FK. Följaktligen är många smällfeta redan i 35-40 årsåldern. Läste i en forskarrapport att med nuvarande utveckling kommer 50% av den samlade sjukvårdens resurser att tas i anspråk för vård av diabetessjuka. Självfallet kommer denna enorma belastning på sjukvården att resultera i minskad medellivslängd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in