• 1
  • 2
2019-07-27, 23:55
Medlem
Ovcharkas avatar
Nyligen. Vet nn mer?
Citera
2019-07-27, 23:58
Bannlyst
Rddningstjnsten fick samtal om en man som frsvunnit i vattnet vid Flatenbadet i sdra Stockholm.

Vi larmade dit dykare och brandmn och man hittade en person p sex meters djup, sger Tony Frank, ledningsbefl vid Storstockholms brandfrsvar.

Efter larmet drjde det cirka 15 minuter innan mannen kunde tas upp ur vattnet enligt rddningstjnstens bedmning. Mannen, som r i 20-rsldern, fick hjrt- och lungrddning p plats, skriver Aftonbladet. Mannen frdes sedan med ambulanshelikopter till sjukhus.

SVD.SE

20 r, fan vad tragiskt, har sjlv badat p fyllan i den ldern och jag kommer ihg ett dyk frn 7 meters hjd dr jag knappt visste vad som var upp eller ner.

Sger inte att det r alkohol inblandat i det hr fallet men misstanken r stark.
Senast redigerad av Ranbogmordare 2019-07-28 kl. 00:01.
Citera
2019-07-28, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ranbogmordare
Rddningstjnsten fick samtal om en man som frsvunnit i vattnet vid Flatenbadet i sdra Stockholm.

Vi larmade dit dykare och brandmn och man hittade en person p sex meters djup, sger Tony Frank, ledningsbefl vid Storstockholms brandfrsvar.

Efter larmet drjde det cirka 15 minuter innan mannen kunde tas upp ur vattnet enligt rddningstjnstens bedmning. Mannen, som r i 20-rsldern, fick hjrt- och lungrddning p plats, skriver Aftonbladet. Mannen frdes sedan med ambulanshelikopter till sjukhus.

SVD.SE

20 r, fan vad tragiskt, har sjlv badat p fyllan i den ldern och jag kommer ihg ett dyk frn 7 meters hjd dr jag knappt visste vad som var upp eller ner.

Sger inte att det r alkohol inblandat i det hr fallet men misstanken r stark.

Kan ju ven vara ngon som inte kunde simma...
Citera
2019-07-28, 00:43
Medlem
Finns redan trd:
(FB) Drunkning Lidkping
Citera
2019-07-28, 00:50
Medlem
Robert_Goatses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Finns redan trd:
(FB) Drunkning Lidkping

Lidkping och Nacka ligger en bra bit ifrn.
Citera
2019-07-28, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robert_Goatse
Lidkping och Nacka ligger en bra bit ifrn.

Ja se dr. Lste visst slarvigt. Trdarna startades med mindre n 10 minuters mellanrum, men handlar allts om tv olika drunkningstillbud som hnt samma dag.
Citera
2019-07-28, 01:17
Bannlyst
Citat:
Kan ju ven vara ngon som inte kunde simma...

Du r ett geni!
Citera
2019-07-28, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ranbogmordare
Du r ett geni!

Jag vet inte om du missade min pong, men det r ju s att alla svenskar kan ju simma. Drunkningar beror d p utmattning, berusning, nedkylning. S detta kan ju vara orsaker. Eller att en person som inte gtt i simskola avsiktligt eller oavsiktligt hamnat i vattnet.
Citera
2019-07-28, 01:47
Bannlyst
Citat:
Jag vet inte om du missade min pong, men det r ju s att alla svenskar kan ju simma. Drunkningar beror d p utmattning, berusning, nedkylning. S detta kan ju vara orsaker. Eller att en person som inte gtt i simskola avsiktligt eller oavsiktligt hamnat i vattnet.

Jo d att du hade ett skggbarn i tanke hade jag koll p.
Citera
2019-07-28, 11:16
Medlem
Yinool0401s avatar
hemskt, var en ensamkommande som strk med i Bansjn i Tyres fr ngon sommar sedan.
dom fiskade upp honom frn sex meter typ (det r kallt dr nere, vilket frsts kar chanserna att verleva), men det slutade med ond brd dd.
Citera
2019-07-28, 17:51
Medlem
Jon.Holmss avatar
Se ven samlingstrden fr drunkningsolyckor 2019:

(FB) Drunkningsolyckor 2019
Citera
2019-07-28, 18:59
Medlem
sothonans avatar
Han som drunknade var en invandrarkille mellan 20-30r och hans kompis sa att han hade druckit. Skulle gissa p att kompisen var 25+ iaf. Killen drunknade ca 3-4m ifrn bryggan bara, vid hopptornet. Varken jag eller ngon annan kunde dyka ner och hmta honom d det var fr djupt och vattnet var kolsvart. Solen hade brjat g ner och botten fylld av sjgrs verallt omkring...frmodligen ven runt hopptornet. Ingen hade ngon lust att dyka ner till botten frn hopptornet tydligen. Alla bara stod och tittade p vattnet och tnkte "jaha det var trkigt". Sjlv kan jag inte ens vara under vatten utan att hlla fr nsan och har ingen kondition, s jag kunde inte bidra p nt stt heller. Hade frskt hjlpa till om jag hade kunnat dyka, haft kondition och kunnat vara under vatten utan att hlla fr nsan med ena handen. :/
Men 6 meter ner i kolsvart vatten r lskigt, s jag frstr att ingen ville frska dyka ner.

Hade ni kunnat rdda honom tror ni, om ni varit dr?

Jag har dligt samvete.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in