• 1
  • 2
2019-07-27, 21:42
Medlem
Eller söker ni er till yngre för att inte ta hand om/bli del av någon annans barn och allt vad det innebär?

Jag vet inte om det är biologi eller social inlärning men själv har jag svårt för att tänka mig att bli ihop med ensamstående mamma, utan att för den delen lägga någon större värdering i det. Det är helt enkelt en faktor jag vill slippa. Jag vill endast ta hand om min egna barn.
Citera
2019-07-27, 21:48
Medlem
brutalares avatar
Jag har svårt att föreställa mig att dejta en ensamstående mamma faktiskt. Jag har inga barn och om jag skaffar barn vill jag att vi ska uppleva den lyckas första gången tillsammans. Annars lever jag heller singel.
Citera
2019-07-27, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Jag har svårt att föreställa mig att dejta en ensamstående mamma faktiskt. Jag har inga barn och om jag skaffar barn vill jag att vi ska uppleva den lyckas första gången tillsammans. Annars lever jag heller singel.

Det måste vara en märklig sits för den ensamstående mamman, för hon hade säkert resonerat likadant i omvänd situation men vill förstås övertyga mannen att gå med på det.
Citera
2019-07-27, 21:51
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cranium89
Eller söker ni er till yngre för att inte ta hand om/bli del av någon annans barn och allt vad det innebär?

Jag vet inte om det är biologi eller social inlärning men själv har jag svårt för att tänka mig att bli ihop med ensamstående mamma, utan att för den delen lägga någon större värdering i det. Det är helt enkelt en faktor jag vill slippa. Jag vill endast ta hand om min egna barn.

Nope jag vill inte ha barn då jag inte tycker om barn. Vissa väljer att leva livet utan att bilda familj. Har dock tjej som inte heller vill ha barn.
Citera
2019-07-27, 21:52
Medlem
Yahnoovass avatar
Självfallet så passar man helst. Men blir man kär så blir man. Ungen blir förmodligen en del av dig med efter ett tag. När kidden börjar se dig som en farsa, kommer eran relation bli nåt helt annat än att man bara ser det som flickvännens unge.

Jag skulle kunnat vart med en kvinna som har en unge redan. Dvs om jag klickar med de. Men mer än 2 ungjävlar, paaaaaass. Eller om ungen är ett helt ouppfostrad + viss ålder. Det kan vara faktorer som får en att fiska vidare.

Har kvinnan däremot uppfostrat en liten gentleman i barnskor, kan jag attraheras något extra. Då vet jag att hon skulle kunna ta hand om våran framtida unge väl =)
Citera
2019-07-27, 21:53
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Uteslutet med både äldre och ensamstående mödrar. Om jag verkligen vill finns det ju en hel värld med yngre kvinnor. Är man bara tät kan man få yngre...

Absolut kan man ju alltid falla för någon, men då man skummar dejtingsidorna går mödrar och för gamla bort för seriösa relationer i tanken.
Citera
2019-07-27, 21:54
Medlem
Mad monks avatar
Nej jag tänker inte ta hand om någons skitunge dör hellre ensam och bitter då.
Citera
2019-07-27, 21:54
vill inte ha egna och kommer inte skaffa så varför i h-vete skulle jag vilja ta hand om andras?
Citera
2019-07-27, 21:58
Medlem
Finns ju ensamstående fäder med ett eller två barn också. Ensamstående singelmammor passar väl bra ihop med singelpappor med barn. Det blir ju 1 + 1, jämlikt lixom. Båda två får vardera ta ansvar samt betala för barnen.
Citera
2019-07-27, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bln
Finns ju ensamstående fäder med ett eller två barn också.

Det är ovanligt
Citera
2019-07-27, 22:02
Medlem
Citat:
Det är ovanligt

Hur tänker du där? Bakom varje singelmorsa med barn finns det ju en singelfarsa som vart med och knullat fram barnet (insemination är fortfarande så pass ovanliga).
Att det sen är så att farsan skiter i sin unge må så vara men farsa är han ändå
Citera
2019-07-27, 22:03
Medlem
Citat:
Det är ovanligt
Nja, är det det? vid varje skilsmässa med barn inblande så blir det normalt varannan vecka hos pappan och mamman. Delat ansvar.

Om nu inte pappan är en egoistisk skithög och överger sittt/sina barn. Finns ju den typen av män också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in