• 1
  • 2
2019-07-27, 21:27
Medlem
Basebands avatar
Jag fick inte plats med allting i rubriken, men jag är i alla fall ganska säker på att min iPhone blivit stulen, och vill därmed radera allt innehåll från den. Problemet är att jag inte har någon åtkomst till mitt iCloud-konto via deras hemsida då säkerhetskoden skickas till mitt mobilnummer, alltså till den eventuellt stulna telefonen...

Jag är inte inloggad på detta iCloud-konto på någon annan enhet, och jag har heller inte tillgång till mitt bankkort för verifiering av identitet via Apple. Måste jag vänta tills dess att Apple-supporten öppnar eller går det att lösa på annat sätt?
Citera
2019-07-27, 21:33
Medlem
Donnos avatar
Kontakta din operatör för att få kontroll över ditt telefonnummer igen.
Citera
2019-07-27, 21:34
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baseband
Jag fick inte plats med allting i rubriken, men jag är i alla fall ganska säker på att min iPhone blivit stulen, och vill därmed radera allt innehåll från den. Problemet är att jag inte har någon åtkomst till mitt iCloud-konto via deras hemsida då säkerhetskoden skickas till mitt mobilnummer, alltså till den eventuellt stulna telefonen...

Jag är inte inloggad på detta iCloud-konto på någon annan enhet, och jag har heller inte tillgång till mitt bankkort för verifiering av identitet via Apple. Måste jag vänta tills dess att Apple-supporten öppnar eller går det att lösa på annat sätt?

Logga in på Hitta min iPhone och ”lås”.

Citat:
Ursprungligen postat av Donno

Koden skickas inte till ett telefonnummer
Citera
2019-07-27, 21:40
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dilkington

Efter det måste man väl kunna kontakta Apples fantastiska! Kundservice.
Citera
2019-07-27, 22:26
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Efter det måste man väl kunna kontakta Apples fantastiska! Kundservice.

Har jag aldrig behövt göra i alla fall. De har bra nog användarvänlighet för att slippa svara på såna frågor, annats kan man googla sig till svaret
Citera
2019-07-27, 22:27
Medlem
Basebands avatar
Citat:

Tack, det ska jag göra när deras kundservice öppnar på måndag

Citat:

När jag ska logga in på icloud.com så finns där tvåfaktors-autentisering där en 6-siffrig kod skickas till, i mitt fall, numret associerat med mitt Apple-ID. Eftersom att koden alltså skickas via sms till min mobiltelefon, som jag skrev att jag inte har tillgång till, så kan jag således inte logga in på iCloud för att låsa mobiltelefonen.
Citera
2019-07-27, 22:37
Medlem
Donnos avatar
Citat:

När jag ska logga in på icloud.com så finns där tvåfaktors-autentisering där en 6-siffrig kod skickas till, i mitt fall, numret associerat med mitt Apple-ID. Eftersom att koden alltså skickas via sms till min mobiltelefon, som jag skrev att jag inte har tillgång till, så kan jag således inte logga in på iCloud för att låsa mobiltelefonen.

Du har ingen annan enhet där samma Apple-ID är inloggat då? Det är nog sista utvägen, annars får du vänta på kontakt med din operatör. Har de en fysisk butik som är öppen imorgon borde du kunna lösa det där också.
Citera
2019-07-27, 22:38
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:

Använd en telefon som har Hitta min iPhone...
Citera
2019-07-28, 02:33
Medlem
Basebands avatar
Citat:
Du har ingen annan enhet där samma Apple-ID är inloggat då? Det är nog sista utvägen, annars får du vänta på kontakt med din operatör. Har de en fysisk butik som är öppen imorgon borde du kunna lösa det där också.

Tyvärr inte. Jag bor i Sthlm så det är mycket möjligt att jag besöker någon Apple-butik imorgon, kan det räcka med en auktoriserad återförsäljare månntro? Tänker mig typ Digital Inn.
Citera
2019-07-28, 02:34
Medlem
Basebands avatar
Citat:
Använd en telefon som har Hitta min iPhone...

Jag har ju ingen telefon, det är alltså inte möjligt ju. Som jag skrev i trådstarten, jag är bara inloggad med mitt Apple-ID på denna enhet som jag alltså inte längre har, och det är den jag vill blåsa...
Citera
2019-07-28, 08:30
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:
Jag har ju ingen telefon, det är alltså inte möjligt ju. Som jag skrev i trådstarten, jag är bara inloggad med mitt Apple-ID på denna enhet som jag alltså inte längre har, och det är den jag vill blåsa...

Du kan logga in på
Vilken som helst
Citera
2019-07-28, 18:47
Medlem
Basebands avatar
Det löste sig, jag kunde åtminstone sätta luren i förlorat läge via icloud.com/find, dock kunde jag inte blåsa den då 2-faktorsautentiseringen krävdes när jag försökte återställa den, men nu är den la ordentligt låst i alla fall.

Skriver detta inlägg utifall någon annan på forumet råkar ut för samma öde som jag
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in