2019-07-27, 14:45
Medlem
Idag för en stund sen var polisen här och tog en man som hade en pistol mitt på gatan i ett flerbostadsområde.
Det står inget i tidningen ännu och polisen uppdaterar inte sin sida så ofta.
Jag vill veta vem det var och om pistolen var riktig och varför han hade den och om han hotade nån.

Jag skiter fullständigt i om det var en svensk man eller en utländsk man, så skippa de vanliga kommentarerna om "kulturberikning" och "ensamkommande".
Polisen gjorde sitt jobb som dom skulle så det behövs inget skitsnack om dom heller.
Citera
2019-07-27, 14:59
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htg500
Jag skiter fullständigt i om det var en svensk man eller en utländsk man, så skippa de vanliga kommentarerna om "kulturberikning" och "ensamkommande".
Polisen gjorde sitt jobb som dom skulle så det behövs inget skitsnack om dom heller.

Det finns ingen anledning för oss att inte intressera oss för gärningsmannens identitet och profil (samt motivbild, som inte sällan hänger samman med de föregående) i olika brottsfall bara för att du råkar vara ointresserad av det. Bara för att man hatar kunskap, så kan man inte kräva att alla andra också ska göra det.

I det här fallet finns det dock inte ens någon bekräftelse på att ett brott har begåtts.
Citera
2019-07-27, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det finns ingen anledning för oss att inte intressera oss för gärningsmannens identitet och profil (samt motivbild, som inte sällan hänger samman med de föregående) i olika brottsfall bara för att du råkar vara ointresserad av det. Bara för att man hatar kunskap, så kan man inte kräva att alla andra också ska göra det.

I det här fallet finns det dock inte ens någon bekräftelse på att ett brott har begåtts.

Visst är det intressant att veta statistik på olika typer av brott. Det borde vara mer.
Nu handlade detta om att jag bor i området och jag såg en del av det och det var för min egen säkerhet jag ville veta mer och då spelar nationalitet ingen som helst roll.

Nu har media fått nys om det så jag har fått svar på den viktigaste frågan iaf, om vapnet var riktigt eller inte. Det var ett soft air gun.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/bl...ps-i-karlshamn

Han är misstänkt för grovt olaga hot eftersom det enligt polisen liknade ett skarpt skjutvapen.
Citera
2019-07-28, 22:07
Medlem
MandySkolmans avatar
I och med att det är i Fridhem gissar jag på att det är någon från social psyk eller liknande.
Citera
2019-09-19, 21:05
Medlem
http://www.blt.se/karlshamn/hotade-p...llande-pistol/

"En patrull ryckte ut till ett område där en man setts gå omkring med en pistol i byxlinningen. När de anlände gjorde han redo vapnet och gick mot dem.
20-åringen ville bli ihjälskjuten, uppger han i förhör."

hemskt att må så dåligt att man vill bli skjuten. men att göra nåt sånt här mitt på dagen under sommarlovet i ett bostadsområde där det är mycket folk och många barn ute är ingen bra idé.
det är själviskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in