Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-02, 21:57
  #589
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vettskrämda? De skrattar, skämtar och presenterar sig.
De är däremot inte så kaxiga vid check point.

Killen som drog upp dem beskrev dem som skrämda elelr vilsna. Men det kanske var indiankillen som beskrev dem som rädda mest, ja.
Citera
2019-08-02, 22:05
  #590
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det var en stora moln av svart rök så runt själva bilen lär det väl påverka, men upptag borde väl hundarna fått bortom epicentrum.
Morden är ett mysterium och flyktens logistik är ett mysterium.

När på dygnet brann Toyotan?
Gillam/Sundance/Fox Lake ligger på Halmstads och Kalmars breddgrad så det har varit ganska mörkt några timmar av dygnet. Kan de tagit sig vidare över vattnet i skydd av mörkret?

Om de varit i York Landing efter att de tänt på Toyotan så har de tagit sig tre kraftverksdammar uppströms, och svårfattbara 180 km vattenvägen.
Citera
2019-08-02, 22:07
  #591
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Killen som drog upp dem beskrev dem som skrämda elelr vilsna. Men det kanske var indiankillen som beskrev dem som rädda mest, ja.
Nervösa är ordvalet.
Vilket väl knappast är underligt om de har mördat professorn två dar innan och åker i hans bil.
Men trots detta så skrattar de och skämtar om bilen och presenterar sig vid namn.

Vilket väl i sig indikerar att de antingen vill visa upp sig alternativt är fullständigt blåsta.
Citat:
"Mom and dad's going to be pissed," Ste-Croix told the two men as he drove up."

"They looked at me and said, 'No, mom and dad told me to go for a long joy ride," Ste-Croix said.

He said the three of them then laughed.

"You could tell they were nervous."

Ste-Croix said the men thanked him, shook his hand and told him their real names: Kam McLeod and Bryer Schmegelsky.
https://www.cbc.ca/news/canada/sudbu...ects-1.5229940
Citera
2019-08-02, 22:11
  #592
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Morden är ett mysterium och flyktens logistik är ett mysterium.

När på dygnet brann Toyotan?
Gillam/Sundance/Fox Lake ligger på Halmstads och Kalmars breddgrad så det har varit ganska mörkt några timmar av dygnet. Kan de tagit sig vidare över vattnet i skydd av mörkret?

Om de varit i York Landing efter att de tänt på Toyotan så har de tagit sig tre kraftverksdammar uppströms, och svårfattbara 180 km vattenvägen.
23:e tror jag det var och det finns även två bekräftade iakttagelser i Gillam enligt polis. Det framkommer dock inte när det var men de sa det nån dag efter bilen brunnit.

Dess innan var de vid check point.

Det är dagtid enligt bilderna, kanske sen em?

Jag skämtade förut om att åka provinserna från väst till öst men de facto är det mycket rapporter i Ontario nu - såg även detta färska nyss. De teamar upp sig för att sortera tipsen:
Citat:
Ontario police assign investigative team to look into B.C. murder suspect tips

The Ontario Provincial Police have assigned a dedicated team of investigators to follow up on “numerous” tips related to the manhunt for two B.C. murder suspects.
https://globalnews.ca/news/5718000/m...ay-11-funeral/
Citera
2019-08-02, 22:16
  #593
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Morden är ett mysterium och flyktens logistik är ett mysterium.

När på dygnet brann Toyotan?
Gillam/Sundance/Fox Lake ligger på Halmstads och Kalmars breddgrad så det har varit ganska mörkt några timmar av dygnet. Kan de tagit sig vidare över vattnet i skydd av mörkret?

Om de varit i York Landing efter att de tänt på Toyotan så har de tagit sig tre kraftverksdammar uppströms, och svårfattbara 180 km vattenvägen.
Syrran till blixten ger direkt klockslag här.
Citat:
Billy Beardy told CTV News he found the burning vehicle Monday shortly after 7 p.m., while on his way back from picking strawberries.

“My wife said to me, ‘Look at all that black smoke,’” Beardy said, so they decided to drive toward the smoke and see what was happening. At first he thought the smoke was coming from a work camp in the area, but it was clear.

“So we decided to go further, and that’s when we saw that vehicle burning in the bush,” he said.
https://winnipeg.ctvnews.ca/car-foun...lipId%3D375756
Citera
2019-08-02, 22:33
  #594
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nervösa är ordvalet.
Vilket väl knappast är underligt om de har mördat professorn två dar innan och åker i hans bil.
Men trots detta så skrattar de och skämtar om bilen och presenterar sig vid namn.

Vilket väl i sig indikerar att de antingen vill visa upp sig alternativt är fullständigt blåsta.

De här killarna är helt lost. Jag betvivlar att det finns tillräckliga förståndsförmågor tillstädes ännu. Det är In Cold Blood-varning. Har man inte vett så gör man bäst i att hålla sig på mattan till man skaffat. Datorspelande är olämpligt som ersättning för föräldrar. Det kan vara en avkoppling från uppfostran. Men är undermåligt som primär normgivare. Kidsen lägger inte riktigt samma innebörd i ”joyride” som föräldrarna, kan man ana. Eller så har pappan förmedlat även nåt sånt, obetänksamt. Man anar lätt elastisk legalitet och normkänsla från dennes sida.

Att ungar är ungar är en sak men man håller sig då inom lagarna.
Citera
2019-08-02, 22:38
  #595
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
De här killarna är helt lost. Jag betvivlar att det finns tillräckliga förståndsförmågor tillstädes ännu. Det är In Cold Blood-varning. Har man inte vett så gör man bäst i att hålla sig på mattan till man skaffat. Datorspelande är olämpligt som ersättning för föräldrar. Det kan vara en avkoppling från uppfostran. Men är undermåligt som primär normgivare. Kidsen lägger inte riktigt samma innebörd i ”joyride” som föräldrarna, kan man ana. Eller så har pappan förmedlat även nåt sånt, obetänksamt. Man anar lätt elastisk legalitet och normkänsla från dennes sida.

Att ungar är ungar är en sak men man håller sig då inom lagarna.
I högsta grad.
Jag hittade lite mer kring mötet.

De ska tydligen ha sett ut som två mesar med mjuka bäbishänder.
- vilket med bakgrundfaktan kring (främst) BS är riktigt farligt. Tur att hela Kanada är på alerten annars kunde de väl bedra vem som helst.
Citat:
“Can’t see those kids killing anyone. Can’t even shake a hand properly, lol. Soft baby hands,” Ste-Croix said in Facebook posts to his friends about the incident, which was confirmed by the RCMP."

“I did a U-turn and backed up to their SUV before even making any kind of interaction. So they knew I was there to help and not hunt them,” he said, theorizing on why they didn’t turn on him.
He spent a good 20 minutes with them, talking, pulling out their SUV with his truck and then saying goodbye."

He said McLeod, with a “shaggy beard” was driving. Schmegelsky, a “tall skinny fella,” wore a white shirt and camouflage army pants."

“It all makes sense now on why they were eyeing me down so f—ing hard.” He said they could have shot him and taken his truck instead of shaking his hand."
https://www.journalpioneer.com/news/...-spree-338641/
Citera
2019-08-02, 22:40
  #596
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
23:e tror jag det var och det finns även två bekräftade iakttagelser i Gillam enligt polis. Det framkommer dock inte när det var men de sa det nån dag efter bilen brunnit.

Dess innan var de vid check point.

Det är dagtid enligt bilderna, kanske sen em?

Jag skämtade förut om att åka provinserna från väst till öst men de facto är det mycket rapporter i Ontario nu - såg även detta färska nyss. De teamar upp sig för att sortera tipsen:

Var det inte 223 mil bilvägen till där de skulle ha setts? Eller rörde jag ihop det där? Kortare till fots men knappast något man knatar i väglös tundraterräng på en eftermiddag eller två. Det är väl som de skulle ha försvunnit utanför Sveg och setts utanför Moskva.
Citera
2019-08-02, 22:42
  #597
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Unabomber.

Förresten. Har du sett dödsorsak gällande professorn? Trodde han också var skjuten.
Den där mördaren från Texas som flytt in i Kanada är rätt lik den som har iakttagits vid parets bil. Det kanske är olika mördare?

https://pbs.twimg.com/card_img/11537...g&name=600x314

https://pbs.twimg.com/media/EA6DRDeWwAAvND-.jpg

Så där ja. Nu har jag rört till det ännu mer i manhuntsoppan. Hahaha.
Nja, killarna fortsatte ju resan med proffesorns bil, så därär de nog skyldiga.
Citera
2019-08-02, 22:44
  #598
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Var det inte 223 mil bilvägen till där de skulle ha setts? Eller rörde jag ihop det där? Kortare till fots men knappast något man knatar i väglös tundraterräng på en eftermiddag eller två. Det är väl som de skulle ha försvunnit utanför Sveg och setts utanför Moskva.
Nu vet jag inte vad du menar riktigt. De bränner bilen vid Sundance creek och det är 45 min med bil nordost om Gillam.
Det är väl om de lyckats komma med tåget söderut mot Winnipeg kanske och sen in mot Ontario?
Citera
2019-08-02, 22:48
  #599
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Nja, killarna fortsatte ju resan med proffesorns bil, så därär de nog skyldiga.
Ja, det betvivlar jag inte.
Här kommer fortsättningen så det blir mer sammanhängande gällande paret:
(FB) Massiv mördarjakt i Kanadas vildmarker.
Citera
2019-08-02, 22:51
  #600
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
I högsta grad.
Jag hittade lite mer kring mötet.

De ska tydligen ha sett ut som två mesar med mjuka bäbishänder.
- vilket med bakgrundfaktan kring (främst) BS är riktigt farligt. Tur att hela Kanada är på alerten annars kunde de väl bedra vem som helst.

Herr ste croix kunde möjligen sprida sina normföreställningar ngt mindre svepande till en uppmärksam omvärld. Jag betvivlar inte hans manlighet, och hoppas han inte betvivlar den själv heller, men somliga ungdomar utan fysiska och geografiska, socio-kulturella eller åldersrelaterade förutsättningar att leva upp till såna föreställningar kan finna det kämpigt att konfronteras och hantera förhållandet att somliga karlar fäller skog med bara händerna och har gjort sitt dagsverke i gruvan redan före grötfrukosten serveras, och flår några bävrar medan han äter. Och då går somliga tunnisar lätt till överdrift i någon riktning för att bevisa sin föreställda manlighet. Gärna med bössa i hand, ty det smäller så härligt.
__________________
Senast redigerad av Lonnrot 2019-08-02 kl. 22:55.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback