• 1
  • 2
2019-07-27, 04:06
Medlem
På min sons favoritbarnprogam så pratar berättarrösten förortssvenska och min son tar efter ord därifrån. Enormt irriterande då småbarn både lär sig prata fel och tar efter massa shooo abooo jalla!
Försöker få han att byta favoritprogram men han envisas med att han ska se det här.
Är det inte olämpligt att berättarrösten på ett program om traktorer ska snacka förortssvenska?
Citera
2019-07-27, 04:19
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
På min sons favoritbarnprogam så pratar berättarrösten förortssvenska och min son tar efter ord därifrån. Enormt irriterande då småbarn både lär sig prata fel och tar efter massa shooo abooo jalla!
Försöker få han att byta favoritprogram men han envisas med att han ska se det här.
Är det inte olämpligt att berättarrösten på ett program om traktorer ska snacka förortssvenska?

Nu är ditt inlägg på gränsen till att vara oläsbart och mitt råd är att du låter modern lära barnet allt det behöver lära sig och låta henne välja vad som är bra för barnet!
Citera
2019-07-27, 04:19
Medlem
Bra att du sa ifrån, ta teven från honom om han är envis med att titta på programmet. Du är föräldern.

edit: förresten bryr dig inte om användaren 0rganet, han är känd för vara PK och sverigefientliga och för mångkultur, läs bara hans posthistorisk.
Senast redigerad av Hs187 2019-07-27 kl. 04:27.
Citera
2019-07-27, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Bra att du sa ifrån, ta teven från honom om han är envis med att titta på programmet. Du är föräldern.

edit: förresten bryr dig inte om användaren 0rganet, han är känd för vara PK-sverigefientliga och för mångkultur, läs bara hans posthistorisk.

Det plågar mig att han ska envisas med det här programmet. Känns bara så konstigt då det handlar om traktorer och så kommer det massa "Brushan det dags att mata korna, jalla" och liknande.
Bor på landet och min son har aldrig sprungit på dom här orden så han vill att jag ska berätta vad dom betyder hela tiden och jag vet knappt själv.
Citera
2019-07-27, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Det plågar mig att han ska envisas med det här programmet. Känns bara så konstigt då det handlar om traktorer och så kommer det massa "Brushan det dags att mata korna, jalla" och liknande.
Bor på landet och min son har aldrig sprungit på dom här orden så han vill att jag ska berätta vad dom betyder hela tiden och jag vet knappt själv.

Förmodligen han har lärt sig det i skolan. Prata med lärare där?
Citera
2019-07-27, 04:48
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Förmodligen han har lärt sig det i skolan. Prata med lärare där?
Vilket klokt svar! Håller med! Pogbasshoes du har fått din lösning på problemet här!!
Citera
2019-07-27, 06:37
Medlem
KlasseArbogas avatar
och vilket program skulle detta vara?
Citera
2019-07-27, 07:08
Medlem
MrDepleteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
och vilket program skulle detta vara?

https://www.svtplay.se/bilakuten

Har aldrig hört något värre. Min son klickar sig in på detta ibland också vilket får mig att se rött!
Citera
2019-07-27, 07:16
Medlem
TS syftar på programmet Bilakuten där en unge med förortslang agerar röst åt olika maskiner såsom till exempel skördetröska. Jag och min sambo har också reagerat på rösten. Det känns väldigt onödigt att den skall vara med överhuvudtaget och att man sedan skall behöva fundera över de slanguttryck som används gör inte saken bättre.
Citera
2019-07-27, 07:21
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Tydligen ska alla ungar prata som förortsgansters...

Frågan är varför. Det låter ju bara korkat.
Får vibbar av att vi snart lever på samma sätt som i filmen idiocracy.
Citera
2019-07-27, 07:40
Medlem
TV-producenten försöker verka för "integration" och "mångkultur". På samma sätt fick en av "Aktuellt"-s nyhetsankare för några år sedan vackert ta av sig korset hon bar runt halsen (vissa blev tydligen kränkta, och det påverkade sakligheten och neutraliteten), men nu har samma kanal en flygande reporter som agerar i rutan i full muslimsk uniform.

Det är nämligen så vi skall fostras. Och vi kan inte längre protestera genom att inte betala TV-avgiften. Den friheten har tagits ifrån medborgarna. Återstår att ta bort kanalerna från listan.
Citera
2019-07-27, 08:15
Medlem
SVT är ju Sveriges största propagandaorgan så man förstår att dom vill pumpa ut mångkultur.
Man ser även mer och mer av nyhetsläsare etc som bryter på halvdålig svenska där man inte förstår vissa ord som personen säger...

Att ha en berättarröst eller nyhetsläsare som inte kan prata ren svenska är ju samma sak som att ha en inkvoterad läkare som är halvdålig på att operera!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in