2006-03-20, 16:42
Medlem
leon881s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-S
Kolla på länken så ser man en bild. Ser rätt snygg ut. En stoooooor nackdel är att dom ska ha nattstängt (kl 3-7). Vilket innebär att jag just nu inte skulle kunna spela, något jag nu gör, hos de med nattöppet

Hehe, nattöppet vore nåt övriga bolag kunde slänga in i sin reklam som pik till Svenska Spel...

trodde det var självklart att online poker är öppet 24/7 . Svenska spels ideer blir bara dummare och dummare är det den där muppen ken L som kommer med förslagen?
Citera
2006-03-20, 17:11
Medlem
TBKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leon881
trodde det var självklart att online poker är öppet 24/7 . Svenska spels ideer blir bara dummare och dummare är det den där muppen ken L som kommer med förslagen?

tror att svenska spel vill ha öppet dynget runt, de förlorar på att ha stängt och det vill inte SS.
Citera
2006-03-20, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dot_
Tvivlar pa att det kommer vara sarskilt svagt motstand. Atminstonde inte i borjan da alla pokerhajar kommer kasta sig over klienten i jakt pa nyborjare att plocka latta pengar av. Men pa nagot langre sikt finns det onekligen potential.
Oh yes, tror som dig att i början kanske man ska avvakta. Sen när SS sett att allt fungerar kommer man säkerligen med en massiv reklamkampanj. Lägg undan till en fin bankrulle och spela sen!
Hur länge ska man avvakta? Svårt att säga... minst en månad tror jag, max 3-4...
Citat:
Ursprungligen postat av Kyparen
Precis SS har en förmåga att tro att det bara är dom som ska gå med vinst och inte spelarna. Det skulle helt ärligt inte förvåna mig om raken hamnade på 20-25% av potten! Och det värsta av allt är att folk skulle fylla borden även om den hamnade på 90% eftersom vanliga Svenssons inte litar på dom "oärliga" nätbolagen.
Nej nej... dom kommer att ta max 5%... kanske mindre för att ta marknadsandelar i början! Cap vid 20-30kr?
Citat:
Ursprungligen postat av silvr
Det är väl svensk vinstskatt som gäller också, eller? Tycker man raken blir hög ska man nog inte snegla på skattekostnaden då
Skatten betalar SS direkt till staten på sin vinst. Inget du behöver bekymra dig om.
Citat:
Ursprungligen postat av Toan
Ja, det blir säkert svensk vinstskatt så det är skönt att pokervinster inom EU är skattefria.
Jaha? Vad har det med saken att göra?
Citat:
Raken är ju redan snorhög överallt så SS blir nog inte mkt värre. Låt oss gissa på 5%, max 30 kr?

Om man ska lira där blir det en rejäl omställning att lira med kronor tror jag. Det är ju dollar och euro som gäller överallt och kronor känns ovant!?
nej nej, jag tror rejken blir human!
Ja det kommer bli lite konstigt för de som spelar CG.
För oss som spelar sng/mtt så blir det ingen skillnad.
Citera
2006-03-20, 20:30
Medlem
felangurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leon881
Det är ju inte SS som säger detta utan det är Lotteriinspektionen som kräver.
SS skulle ju självklart ha öppet 24/7 ifall de fick, våra pengar är ju allt de vill åt!
Citera
2006-03-24, 00:54
Medlem
I-Ss avatar
He känns ju som kul villkor för SS detta:

http://www.poker.se/artikel.php?artid=480
• Får inte erbjuda signup-bonusar
• Får inte erbjuda reload-bonusar
• Får inte ha freerolls
• Får inte ha tävlingar med garanterade prispengar
• Får inte ha added prismoney i tävlingarna
• Får inte köra satelliter till livetävlingar (lär ändras)
• Får inte ha något premieringssystem för lojala kunder
• Får inte sponsra spelare i livetävlingar
• nattstängt

Känns ungefär som gamla Televerket...
Citera
2006-03-24, 01:27
Medlem
Kyparens avatar
Citat:
nattstängt

Extra skoj du du bara får spela från sverige. Begränsar ju endel...
Citera
2006-03-24, 02:07
Medlem
leon881s avatar
Citat:
He känns ju som kul villkor för SS detta:

http://www.poker.se/artikel.php?artid=480
• Får inte erbjuda signup-bonusar
• Får inte erbjuda reload-bonusar
• Får inte ha freerolls
• Får inte ha tävlingar med garanterade prispengar
• Får inte ha added prismoney i tävlingarna
• Får inte köra satelliter till livetävlingar (lär ändras)
• Får inte ha något premieringssystem för lojala kunder
• Får inte sponsra spelare i livetävlingar
• nattstängt

Känns ungefär som gamla Televerket...

det känns väldigt tråkigt ..

fattas bara att man inte får spela med riktiga pengar utan play-money
Citera
2006-03-25, 21:07
Bannlyst
Någon som vet om dom har spikat något datum som det släpps än?
Citera
2006-03-27, 02:55
Medlem
I-Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elgstigen
Någon som vet om dom har spikat något datum som det släpps än?

Nej, men de har lagt upp en hel del nytt senaste dagarna och sa nyligen att det blir snarare förr än senare. Troligen i april nångång.
Citera
2006-03-27, 14:55
Moderator
easy_dans avatar
Från http://poker.se/nyhet.php?artid=490

Nu på torsdagen öppnar till sist Svenska Spel sina pokerbord på svenskaspel.se.

Efter många förseningar och otaliga spekulationer så öppnas nu alltså Svenska Spels pokersite efter att ha annonserats sedan sent i höstas. Det har varit många turer och många olika tvärsäkra besked men förseningar och ursäkter dök alltid upp. Nu är det igen officiellt, ett datum är satt och pokerborden slås upp för kontantspel på den svenska statens egen pokersite den 30 mars år 2006.

På Svenska Spels egen sida säger Jesper Kärrbrink "Omkring 200 000 svenskar spelar poker på nätet idag – hos oss kommer de att få en förstklassig, underhållande sajt på svenska, helt och hållet anpassad för svenska spelares behov" och vi ser fram emot att få möjligheten att bekräfta detta uttalande.

En omdebatterad fråga har varit raken - det är nu också ute att den kommer att ligga på 2.5% vilket är något lägre än snittet som brukar ligga på runt 3 % och nå toppen - eller cappas - på $3. Så efter den positiva överraskningen så hälsar vi nu Svenska Spel välkommen till onlinemarknadens enorma utbud av pokersiter.
Citera
2006-03-27, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Från http://poker.se/nyhet.php?artid=490

Nu på torsdagen öppnar till sist Svenska Spel sina pokerbord på svenskaspel.se.

Efter många förseningar och otaliga spekulationer så öppnas nu alltså Svenska Spels pokersite efter att ha annonserats sedan sent i höstas. Det har varit många turer och många olika tvärsäkra besked men förseningar och ursäkter dök alltid upp. Nu är det igen officiellt, ett datum är satt och pokerborden slås upp för kontantspel på den svenska statens egen pokersite den 30 mars år 2006.

På Svenska Spels egen sida säger Jesper Kärrbrink "Omkring 200 000 svenskar spelar poker på nätet idag – hos oss kommer de att få en förstklassig, underhållande sajt på svenska, helt och hållet anpassad för svenska spelares behov" och vi ser fram emot att få möjligheten att bekräfta detta uttalande.

En omdebatterad fråga har varit raken - det är nu också ute att den kommer att ligga på 2.5% vilket är något lägre än snittet som brukar ligga på runt 3 % och nå toppen - eller cappas - på $3. Så efter den positiva överraskningen så hälsar vi nu Svenska Spel välkommen till onlinemarknadens enorma utbud av pokersiter.

Det skall bli spännande att se om det fungerar bra osv.
Citera
2006-03-27, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raol
Detta ska bli intressant! Tror säkert att det blir riktigt fiskigt.

Frågan är om det blir mycket weak-tight spel som jag tycker man ser på B2B-nätverket, som ju också är svenskdominerat.

Är det bara jag som tycker att svenskar ofta är sämre än både fransmän och Italienare. Iallfall om man vet hur du ska ahndskas med dom.

De spelar ju så ruggigt förutsägbart att det är löjligt. Bluffar aldrig och går de all in ja då har de en nöt. I början när jag spelade poker försökte jag undvika svenskar för att jag trodde de var bra men nu söker jag mig ofta till dom istället. Om man frånser de värsta fiskarna som går al in i varje handen vilka vanligtvis är fransmän elelr Italienare så tycker jag nog att weak tighta svenskar är de enklaste att vinna över..

I turneringsspel skulle jag dock alltid föredra fransmän eller Italienare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in