Citat:
Ursprungligen postat av
millan8950
Kommer få ett arv snart och har tänkt fram och tillbaka vad som är bäst. Hur hade ni gjort?
Jag har redan nu bestämt att jag kommer köpa en soffa för ca 10 % av pengarna.
Men, hur stor del hade ni sparat och för de pengarna ni skulle handla för hur hade ni tänkt då?
Kommer köpa saker jag inte hade kunnat köpa annars tror jag tex soffan.
Men hade ni satsat på att köpa på er ett större parti av vardagliga saker ni vet att ni kommer använda tex tandkräm, underkläder osv för ytterligare 10 % eller hade ni köpt någon dyrare sak till tex använder jag glasögon dagligen så nya glasögon skulle vara en sån sak?
Att köpa glasögon nu är inte en så bra ide. Du vet ju inte hur din syn kommer att förändras, vilken styrka du kommer att behöva på dina nya glasögon. Jag tror inte att prisökning på konsumtionsvaror som underkläder och hygienprodukter kommer att bli så hög att det är något du tjänar på.
Spara pengarna i stället på ett konto som åtminstone ger någon procents ränta, Viaspar har t.ex. en rätt bra ränta just nu. Kolla dock upp övriga villkor. Då kommer du att ha pengar att köpa det du verkligen behöver när behovet uppstår, du kommer inte heller behöva ta det på avbetalning.